/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hvorfor indlæser CD/DVD drev ikke mine D~
Fra : Agent2002
Vist : 1781 gange
100 point
Dato : 03-10-03 01:20

Jeg har omkring 80 DVD-film, jeg ser med glæde på min Sony DVD afspiller på TV´et. Men når jeg sætter DVD filmen i mit CD/DVD-ROM drev, og vil se den på min computer kan filmen ikke indlæses. Hvorfor nu det? Man kan hører at drevet kører, men med et holder det op. Filmen sidder i CD/DVD-Rom drevet, men G-drevet viser ikke noget. Skal Jeg bruge noget bestemt software, eller er filmen kodet så godt ,at mit CD/DVD-ROM drev ikke kan genkende filmen. Hvad er problemet? Nogen der har et bud?

Er det DVD filmen der er problemet? Eller er det CD/DVD-Rom drevet der er problemet?
Eller er det noget helt andet?

M.V.H Renè

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 03-10-03 01:50

Hejsa

Hvilket program bruger du til at afspille dine dvd film med...?????
Umiddelbart lyder det som om at du bruger et forkert program til afvikling af dine film.....Men svar venligst på ovenstående......
Fulgte der iøvrigt ikke noget software med til dit dvd drev...?? Nu tænker jeg ikke på drivere, men på en eller anden form for afspiller...???

Hilsen
mrhan

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 03-10-03 04:29

Hej mrhan

Øhhh. Jeg bruger Windows Media Player 9 til afvikling af DVD-Film.
Men du har måske ikke forstået mit problem rigtigt?
Jeg kan gi dig et eksempel på problemet....
Jeg har en DVD film der hedder "Christina`s House". Den putter jeg i mit CD/DVD-ROM drev og på frontpanelet af CD/DVD-Rom drevet, er der 2 knapper der lyser når filmen sættes i.
Knapperne hedder "DVD" og "BUSY" Det er tegn på at drevet arbejder..OK?
Efter ca. 30sek. kommer der en menu op på skrivebordet. Jeg vælger media player og filmen vise rigtig...
Nu kommer så det store problem!!!!
Jeg har f.eks også filmene "Saving Private Ryan", "Gladiator", "Swordfish" og mange andre titler. Godt 80 film at vægle imellem. Måske 7 af disse film virker på min computer. Hvorfor nu det? 7 film virker, mens 73 film ikke kan indlæse på mit CD/DVD-Rom drev. Hvad er problemet?
Når jeg sætter f.eks "Gladiator" filmen i CD/DVD-Rom drevet lyser knapperne igen "DVD" og "BUSY" også, men efter ca.30.sek holder de op. Og herefter sker der ikke en skid...Hvorfor nu det?
Og når jeg går ind i denne computer for at finde Grevet, er der ikke indsat noget i drevet, selvom DVD filmen stadig er i drevet.. Så har du en løsning på problemet.

M.V.H René

Accepteret svar
Fra : mrhan

Modtaget 100 point
Dato : 03-10-03 06:05

Hejsa

Jeg havde skrevet et stort indlæg her....men det gik tabt....nu for du så en forkortet udgave..

Prøv at gå på producenten af drevets hjemmeside og se om der skulle lige en firmware opdatering. Jeg har prøvet det samme med et cd-rom drev der kun ville læse nogle cd ´er ... efter jeg installerede den nye firmware, har den kunne læse alt siden
Firmware opdatering kan gøre drevet mere kompatibelt ved aflæsning af medier.....
Pas på når du installere den,hvis der er en, læs udførligt vejledningen til firmwaren. Hvis den glipper er drevet ikke til at få fat i igen..... Jeg har nu aldrig oplevet at det er gået galt....men det skulle lige nævnes ...

Hilsen
mrhan

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-10-03 18:10

Eller osse skulle du måske søge efter codecs? Prøv at søge på google efter codecs!

Kommentar
Fra : PharZyde

Dato : 08-10-03 13:02

Søg efter Codecs<<< det er det som skal til for at køre film.!

//PharZyde\\

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-10-03 22:37

Eller osse kunne det jo være et landekode spørgsmål?

Godkendelse af svar
Fra : Agent2002

Dato : 20-10-03 07:39

Tak for svaret mrhan.