/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Wap opsætning til samsung sgh c100 fra t~
Fra : EstherRavn
Vist : 645 gange
100 point
Dato : 30-09-03 20:21

Jeg er desperat efter at få fat på den rigtige wap opsætning til min samsung sgh c100. Jeg har prøvet Alt: TDC's hjemmeside, sonofons hjemmeside, søgt under google osv. Jeg mener selv at jeg har fået sat den rigtigt op, men den kommer bare med beskeden "netværket svarer ikke",....er det telmore's service der er noget galt med??? Eller er der noget jeg kan gøre??? Please, hjælp mig,....har brug for hjælp

MVH Ravn

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-10-03 06:45

Hej Ravn
Har du prøvet at kontakte Telmore? http://www.telmore.dk/
Kundesupport og numre finder du på http://www.telmore.dk/personlig/kontakt.html
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-10-03 06:49

NB:
Citat
Du er selvfølgelig også altid velkommen til at kontakte vores kundesupport på 7021 8900. Vores åbningstid er alle hverdage fra 08-20 samt weekender og helligdage fra 10-18.

Sæt WebSvar til http://www.telmore.dk/telmore/servlet/dk.telmore.web.helpdesk.FaqTextServlet?id=200209221217410185

Slå WebSvar fra http://www.telmore.dk/telmore/servlet/dk.telmore.web.helpdesk.FaqTextServlet?id=200209221218170186

Men prøv at snakke med Telmore, de kan med garanti afhjælpe dit problem.

Søren

Kommentar
Fra : EstherRavn

Dato : 02-10-03 10:24

Hej Søren
Tak for dit svar, men jeg kan faktisk ikke rigtig bruge det til noget. Jeg har både skrevet e-mails og ringet til telmore kundeservice ang. wap-instillingerne, men de ved ikke engang selv hvad de har med at gøre. De siger bare at de ikke kan hjælpe mig, fordi de ikke selv kender den rigtige wap-indstilling. Synes egentligt at det er ret skuffende fra Telmores side, at de sælger en mobiltlf. uden at sikre sig at det hele er 100% iorden, FØR de sælger den
MVH Ravn

Kommentar
Fra : PeterV22

Dato : 02-10-03 11:16

Hej Ravn!

Jeg har også en C100 fra Telmore! Jeg har indtastet opsætningen manuelt. (jeg fik sendt den i en mail fra Telmore).
Det virkede de første par timer, men nu virker det kun EN SJÆLDEN GANG IMELLEM!!! Jeg får også fejlen "Netværket svarer ikke"!!!

Jeg har mail'et frem og tilbage med Telmore mange gange for at få løst problemet, men uden held! De har nu henvist mig til Samsung, som jeg ikke har hørt fra endnu!!!

Jeg er bange for at det er et større problem vi har fat i!!! Måske en fejl på nettet, eller endnu værre: telefonen!!!!

Skriv din mail-adr. hvis du vil have sendt opsætningen!!!

Mvh. Peter Vetsterby

Ps. Det ville være rart at høre fra andre C100'ejere om de kan wappe med GPRS!!!???

Kommentar
Fra : EstherRavn

Dato : 02-10-03 12:41

Hej Peter
Hvis det er tlf'en den er gal med, må man da gå ud fra at de tager den tilbage eller giver os en ny der dur 100%??!! Den er vist også gal med samsung SGH s300m, så vidt jeg kan forstå på dem
Hvis du gider sende mig den opsætning som dur (engang imellem), ville jeg være meget glad

MVH. Ravn

Ps. Det er dejligt at høre fra en der er i samme vogn,.....tak

Kommentar
Fra : EstherRavn

Dato : 02-10-03 12:41

Hej Peter
Hvis det er tlf'en den er gal med, må man da gå ud fra at de tager den tilbage eller giver os en ny der dur 100%??!! Den er vist også gal med samsung SGH s300m, så vidt jeg kan forstå på dem
Hvis du gider sende mig den opsætning som dur (engang imellem), ville jeg være meget glad

MVH. Ravn (EstherRavn@hotmail.com)

Ps. Det er dejligt at høre fra en der er i samme vogn,.....tak

Kommentar
Fra : r08skc

Dato : 07-10-03 14:06

Hej

Jeg har en Samsung S300M og her er problemet det samme. Men jeg har en beskend der bor i Tyskland og han har fået opsætningen med det samme og det virker altid. Det virker selvfølgelig ikke her, men det viser at det kan lade sig gøre. Hans opsætning har han fra sit teleselskab.

mvh r08skc

Kommentar
Fra : r08skc

Dato : 07-10-03 14:06

Hej

Jeg har en Samsung S300M og her er problemet det samme. Men jeg har en bekendt der bor i Tyskland og han har fået opsætningen med det samme og det virker altid. Det virker selvfølgelig ikke her, men det viser at det kan lade sig gøre. Hans opsætning har han fra sit teleselskab.

mvh r08skc

Kommentar
Fra : EstherRavn

Dato : 08-10-03 13:01

Hej r08skc
Min virker 100% nu,...efter omkring 15 timers søgen efter opsætningen. Den går godt nok ikke over gprs, men hovedsagen er at den virker
Min opsætning er følgende:
Profiler: TDC mobil
Proxy Navn: TDC mobil
Hjemmeside URL: http://wap.tdcmobil.dk
Sikkerhed: Ikke-sikker
IP-adresse: 194.182.251.15
Bærer: Data
Brugernavn: tdc
Adgangskode: tdcwap
Opkaldsnummer: +4540390909
Opkaldstype: ISDN

Ved ikke om du kan bruge det til noget??!!

MVH Ravn

Kommentar
Fra : Charlotte_1989

Dato : 08-10-03 16:11

Hvis du vil ha det til at køre over GPRS ka du bare rette Bærer til GPRS inde i indstillinger på telefonen

Kommentar
Fra : r08skc

Dato : 09-10-03 16:02

Hej EstherRavn og Charlotte_1989

Tusind tak for tippet. Jeg prøver om det virker. Problemet kunne så være at jeg ikke har abonnement hos TDC men hos Telmore.

r08skc

Kommentar
Fra : EstherRavn

Dato : 09-10-03 19:14

Hej r08skc
Nej, det skulle ikke være noget problem, for jeg har også telmore abonnement
MVH Ravn

Kommentar
Fra : Leedsrules

Dato : 03-11-03 22:21

Hejsa
Jeg kan desværre heller ikke få min WAP til at virke. Har prøvet med EstherRavn´s data. Men jeg får beskeden "Godkendelse mislykkedes for WAP".

Skal man ud over at indstille sin telefon også registrere sig ?
Jeg har telmore, men kan kun finde GPRS...

Hjælp ønskes ;)

Kommentar
Fra : PeterV22

Dato : 04-11-03 08:51

Ja! Du skal tilmelde dig GPRS hos telmore det koster 99,- (mener jeg)! Herefter koster det 10,- pr. MB udownload.
Du kan se opsætningen her: http://www.eit.ihk-edu.dk/2754/samsung/

Men det virker først når du er tilmeldt (der går lige lidt tid!)

Mvh. Peter V

Kommentar
Fra : EstherRavn

Dato : 04-11-03 11:17

Hej Leedsrules
Hvis du sætter din mobil op til data, istedet for gprs, skal du ikke tilmelde dig noget som helst. Så betaler du bare alm. mobil takster, når du henter noget, f.eks. billeder, ringetoner osv.....men nu ved jeg jo ikke hvad du skal bruge??!!
MVH Ravn

Kommentar
Fra : Leedsrules

Dato : 04-11-03 16:52

Hej igen, og tak svar !
Jeg kan se at i kommer med 2 forskellige muligheder. Mht GPRS, så vil jeg måske prøve det, når jeg ved om l..... virker.

Jeg har tastet nøjagtig det samme som Ravn skriver, men der sker ingen ting. Den skriver "Godkendelse mislykkes for Wap. Vil du forsøge igen?

Måske kunne man få hjælp i en TDC butik, selv om man er telmore kunde!?

> Ravn, kunne du lige bekræfte om det du skrev står helt rigtigt ?? - Tak :)
Profiler: TDC mobil
Proxy Navn: TDC mobil
Hjemmeside URL: http://wap.tdcmobil.dk
Sikkerhed: Ikke-sikker
IP-adresse: 194.182.251.15
Bærer: Data
Brugernavn: tdc
Adgangskode: tdcwap
Opkaldsnummer: +4540390909
Opkaldstype: ISDN

Kommentar
Fra : PeterV22

Dato : 05-11-03 08:56

Brug GPRS istedet!!!! Se http://www.eit.ihk-edu.dk/2754/samsung/

Kommentar
Fra : EstherRavn

Dato : 05-11-03 10:06

Hej Leedsrules
Ja, det er nøjagtigt samme indstilling som jeg har,....den eneste forskel er bare at min virker. Har du prøvet at kontakte Telmore over Support Chatten??? Det var der jeg fik hjælpen
MVH Ravn