/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Den nemmeste måde??
Fra : MaxiSmiley
Vist : 420 gange
100 point
Dato : 01-02-02 16:41

Hvad er den nemmeste måde at se om der kommer gnist før top??
og/eller hvordan man gør det nemmest??

på forhånd taxa!!

SMiley

Accepteret svar
Fra : masteraugust0

Modtaget 100 point
Dato : 01-02-02 18:44

Hej
Du skruer dit tændrør ud og og sætter tændrøret i hætten , derefter skal du sørge for at tændrøret ligger til stel et eller andet sted på noget metal.
Ved at dreje på svinghjulet og samtidig have en "pind"(skruetrækker eller lign.) i tændrørshullet kan du bestemme når stemplet er i top , det kan du så afmærke evt. v/hjælp af en tuschstreg på svinghjulet.
Når du så drejer hurtigt rundt på svinghjulet skal gnisten helst komme lige før stemplet er i top.
Håber du forstår hvad jeg mener , ellers giv en melding.

Mvh.Jan

Kommentar
Fra : MaxiSmiley

Dato : 02-02-02 11:46

Jo jo, jeg forstår hvad du mener! men hvis nu det ikke tænder når stemplet er i top hvordan gør jeg det så på den nemmeste måde??

Kommentar
Fra : joker

Dato : 03-02-02 17:07

Du tager tændrøret ud... skrutrækker i hullet. gnisten kommer lige når platinnerne åbner og så kan du se på skruetrækkeren om det er elige før top.. hvis ikke, så skal du løsne bagpladen og flytte den mod omløbsretningen til det passer, husk også at stille platin afstanden til 0,35-0,40 mm.. Så skulle den køre perfekt

Kommentar
Fra : MaxiSmiley

Dato : 03-02-02 18:00

bagplade?? hva fa´n er det??

Kommentar
Fra : joker

Dato : 03-02-02 18:31

det er den plade som tændingen ( begge spoler, platiner og kondensator) sidder på den er for det meste spændt fast med tre skruer... Hvad er det for en Knallert?

Kommentar
Fra : MaxiSmiley

Dato : 04-02-02 14:09

Hmm... Maxismiley....

Du tror ik det er en puch maxi??

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-02-02 18:43

"MaxiSmiley" <MaxiSmiley.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:8xy68.12621$Eu2.1050005@news010.worldonline.dk...
> Hvad er den nemmeste måde at se om der kommer gnist før top??
> og/eller hvordan man gør det nemmest??

på en scooter eller maxi??
>
> på forhånd taxa!!
>
> SMiley
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : MaxiSmiley

Dato : 06-02-02 15:58

på en Puch Maxi K!

Jeg har selv prøvet! Men den skide puch gider ikke starte!!! Jeg gider sq snart ik mere!!!

Kommentar
Fra : MAHAA

Dato : 12-03-03 21:01

Har du prøvet med et nyt tændrør?????

Kommentar
Fra : MAHAA

Dato : 12-03-03 21:02

hvis ikke så køb et...sæt det på.... og den starter....!!!!

Kommentar
Fra : MAHAA

Dato : 12-03-03 21:03

har nemlig ikke altid noget med gnisten at gøre.. tændrøret kan jo godt være noget forsinket.... hvis det er slidt op...