/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Forsikring?
Fra : jlasse3
Vist : 565 gange
150 point
Dato : 27-09-03 23:08

Hej

Jeg går i overvejelser om at købe en 125 ccm eller 250 ccm scooter, da jeg er ved at tage kørekort og har set at de er billigere i indkøb end almindelige motorcykler. Desuden har jeg også læst mange steder, at sådanne scootere er meget billigere i forsikring end almindelige motorcykler.

Derfor vil jeg gerne om nogen kan svare mig på, hva en årlig forsikringspræmie ca. vil koste til en 125 cmm eller 250 cmm?
Jeg er 18 år og har aldrig harft motorcykel før, og har defor ingen forsikringsancinitet.

På fårhånd tak!

Med venlig hilsen

Jlasse3

Kommentar
Fra : mango

Dato : 27-09-03 23:42

Jamen det er sikkert forskelligt ud fra hvilket forsikringsselskab du vælger. Jeg vil foreslå at du indhenter tilbud fra så mange så muligt, det kan godt betale sig

Venligst Mango

Kommentar
Fra : jlasse3

Dato : 27-09-03 23:55

Okay, men det var jo også kun en ca. pris jeg gerne vil have, for jeg aner ikke noget om prisniveauet! Og om det overhovedet er billigere end almindelige mc'er!

Accepteret svar
Fra : Track

Modtaget 150 point
Dato : 28-09-03 11:39

Vil du have Kasko eller kun Ansvar? Hvis du kun vil have Ansvar er GF meget billiget for mc/scooter under 175ccm. De stiger så ca. 1000kr hvis den er mellem 175-999ccm. Prøv at kigge på http://www.gf-forsikring.dk/

Kommentar
Fra : miss_viking2000

Dato : 29-09-03 01:10

hej, er selv elite, efter min mand døde, overtog jeg hans forsikrings..... men er som biker medlem af touring.... der har man nogen fordele med en bike, men gf, kan forsikre billigere, men der er også nogen betingelser... men søg på nettet, og du får hvad du skal bruge, får hver især har deres meninger, især jeg, som har familie i branchen, det er billigere fordi jeg har fået fortalt hvordan, og fordi jeg samler alle mine på et sted, men som sagt, er der forskellige meninger...

held og lykke...

Godkendelse af svar
Fra : jlasse3

Dato : 29-09-03 18:24

Tak for svaret Track. Og alle iandre.......TAK!!!