/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Har hvis fået Virus på min XP/harddisk
Fra : Odense
Vist : 493 gange
200 point
Dato : 26-09-03 09:34

Hej!
Jeg har hvis fået en Virus på min XP win. (efter ca. fra 1 til 5min. kan man pluselige ikke bruge tasterne og man kan ikke genstrate eller gå til menu "start" den kommer kun hurtig frem som blink" noget rigtig lort

anyway! jeg har fået mine data over på en anden maskine, og så ny vil jeg gerne SLET alt på harddisk, og kører helt nye XP ind "frisk start". (det virkede ikke kun med at kører XP over den gammel, Pc'en har ´stadig den "virus'

Mit Spørgsmål er så!: hvordan er det nu man sletter HELT 100% det som er på den harddisk, og kører ny XP ind!?? (svar gerne trin for trin jeg er ikke pro PC nørd, men ved dog lidt

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 210 point
Dato : 26-09-03 09:41

Hejsa Odense

Prøv at kikke på dette gode links

http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm

Formattering / Installering / Repair af Windows XP
Denne gode side
Er lavet af kandubrugeren catbody

Mvh Brian

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-09-03 10:12

Hvis du vil slette alt på din HD 100% skal dy køre en FDISK, du kan læse en "how to do" / bruger vejledning på http://www.wintip.dk/guides/fdisk/

Jeg vil råde dig til at svinge ind forbi http://www.spywarefri.dk og scanne din computer igennem.

Ditto kan du indhente info og kure på http://www.krusesecurity.dk

Held og lykke
Søren

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-10-03 08:33

Tror du allerede har fået løst problemet! Men når du sætter din winxp cd ind vil du få tilbudet om at formatere din harddisk ved nyinstallation! Så skulle din virus være forsvundet! Noget andet er at der findes ganske gode værktøj på spyware.dk som Clan skriver netop beregnet til at fjerne virus online. Den virus du beskriver lyder dog mere som en af de "drilleprogrammer" som venner og bekendte kan finde på at sende til dig! F.eks kan man osse få skærmbilledet til at stå på hovedet! De kan nu osse være ganske svære at fjerne igen, men lægger sig som regel ind under start og kan altså fjernes ved at køre msconfig!

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 01-03-04 12:51

Hej Odense...

1. Start computeren, tryk "DEL" for at gå til "BIOS"
2. Find rubrik som lyder noget lignende: "DISK LOWLEVEL FORMAT"...
3. Brug lowlevel til at slette din harddisk...
4. Indsæt din "WindowsXP" skive og genstart computeren...
5. Installer Windows efterfulgt af vejledning på skærmen.

Hvis "Lowlevel" ikke findes i "BIOS"...

1. Indsæt "WindowsXP" og genstart, boot fra cd'en...
2. Følg processen til du kommer til "Valg af partition"...
3. Slet ALLE partitioner, følg skærmvejledning hvordan...
4. Tryk "Enter" på det ene sted du kan installere nu!
5. Vælg formatering som "NTFS" (ikke hurtig installering) for bedste ydelse!

Mvh. Cooper

Godkendelse af svar
Fra : Odense

Dato : 19-03-04 18:16

Tak for svaret briani.