/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Skær en flaske over.
Fra : arktis1
Vist : 3026 gange
100 point
Dato : 23-09-03 21:36

Jeg har engang hør et godt tip om hvordan man skær en flaske over. Jeg kan bare ikke huske det. Det var noget med koldt vand og varm olie. Det er meningen at flasken skal skræres lige over.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-09-03 22:42

Jeg syntes at kunne huske noget om en bommuldssnor vædet i brandbar vædske rundt om flasken og sæt ild til.
Emesen.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-09-03 23:25

Den "udgave" jeg kan huske, er knabt så dramatisk.....altså uden varm olie og ild

Jeg kan huske noget med koldt vand i flasken (måske flasken bare skal en tur på køl), en snor (muligvis bomuld??) rundt om flasken hvor den skal "skæres" og så ned i varmt vand...eller omvendt, altså varmt vand i flasken....

Jeg har desværre ingen flasker så jeg kunne afprøve min hukommelse

// Toupie

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 100 point
Dato : 24-09-03 08:53

Jeg kan godt huske tricket, fra da vil lavede "bottle-neck's", altså sådan et "slidejern" guitaristerne bruger.

Korrekt med bomuldssnoren vædet i sprit. Ild til. Kold vand på når det har brændt lidt.

Du vil nok opleve at ikke alle flaskerne revner pænt og lige. Om det duer midt på flasken ved jeg ikke, vi lavede det altid på halsen.

Når vi lavede "bottle-neck's" sleb vi meget forsigtig de skarpe kanter væk med en meget fin slibesten.

Godkendelse af svar
Fra : arktis1

Dato : 24-09-03 20:58

Tak for svaret 3773.