/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Peugeot 309- benzinfilter
Fra : Vix1
Vist : 688 gange
200 point
Dato : 22-09-03 22:50

Min gamle Peugeot 309 1,6 87' er begyndt at få små nærmest motorstop som dem man kan risikere i frostvejr. det er ikke særligt voldsomt og jeg har med andre biler haft held med at skifte benzinfiltret, men det ser ikke ud til at det er en mulighed på Peugeoten- er der nogen der har erfaring med dette..

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-09-03 23:08

Hej Vix1
Ja nu har jeg ikke kigget ned i maskinrummet på en Peugeot 309 men det burde være let at finde, følg dine brændstof ledninger (rør/slanger). Du kan se hvordan filteret ser ud på http://www.krogslund.no/html/m593.htm#08 under filtre.
Mon ikke en god omgang kaburatorsprit skulle hjælpe på der Franske køkken. Gi' den en tur ved næste benzinpåfyldning, for skulle du ha' lidt kondens vand i din benzin tank, ja så løser det problemet (tror nærmere at det er det der er galt).

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-09-03 23:13

Lidt læsestof til "Franskmanden"
http://www.hi-speed.dk/309.html

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 210 point
Dato : 22-09-03 23:17

Faktisk et meget godt link
Citat
Fra Flemming B.A. : Min Peugeot 309 1.6 GR (86) har haft et sært problem som tog lang tid at løse. Efter at have kørt den et stykke tid, begyndte den at sætte ud ved kraftige accelerationer. Peugeot/american auto i Århus kunne ikke finde fejlen, som bare blev værre og værre. Efter 3 måneder kunne bilen kun køre 100 meter før motoren stoppede. Så stod den på værksted i 3 uger inden de fandt fejlen, som selvfølgelig ikke opstod i tomgang. Det viste sig at være slangen/røret fra benzinpumpen ned i tanken, der gik imod bunden og derfor ikke kunne suge nok benzin ind. Et lille klip og vupti, den har kørt perfekt lige siden.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-09-03 00:28

NB: Nu har vi jo snakket sammen på http://www.kandu.dk/dk/spg/23070 så lov mig, at du ikke selv makker rundt med at skifte det dersens benzinfilter selv. Hvis du ikke får det vendt rigtigt, så dutter det ikke. Hvis du ikke får det sat ordentligt på... ja så kommer franskmanden galt af sted - og måske også dig, og det kan vi jo ikke ha'

Godkendelse af svar
Fra : Vix1

Dato : 24-09-03 23:03

Tak for svaret CLAN.og nej skifter ikke selv benzinfiltret... se jeg stiller bare diagnosen og får jeg en anden til at helbrede...det er vist smartest