/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Mark Knopfler
Fra : rasmus
Vist : 1452 gange
100 point
Dato : 30-01-02 16:41

Er der nogen, der kan hjælpe mig??
Hvad er titlen på det nummer med Mark Knopfler de bruger i "forsvundne danskere" på DR1??

Accepteret svar
Fra : vestergade

Modtaget 110 point
Dato : 30-01-02 16:54

Hej

Nummeret hedder Irish Boy. Oprindeligt stammer nummeret fra soundtracket til filmen "Cal", men det er senere udkomet på en opsamlingscd, sammen med andet musik som Knopfler har lavet til film. Det album hedder "Screenplaying" og senest har nummeret været inkluderet på en tv annonceret compilationplade, der hedder "No Stress".

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-01-02 16:48

> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

Et spørgsmål: Er det ikke muligt at se tidligere beskeder hvis man bruger
kandu?

/Troels

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-01-02 16:48

"rasmus" skrev i en meddelelse

> Er der nogen, der kan hjælpe mig??
> Hvad er titlen på det nummer med Mark Knopfler de bruger i "forsvundne
> danskere" på DR1??

Det er temaet fra Tornfuglene i en nyfortolkning....
eller også kendt som Temaet fra Cal.

Dette sprøgsmål tager prisen som mest spurgte sprøgsmål nogensiden,
overhovedet..... Kunne man ikke lave en nyhedsgruppe kun for sprøgsmål vedr.
Forsvundne danskere....eller en hjemmeside der automatisk popper op,
hvergang der skrives "forsvundne danskere"....?

Kåre

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 30-01-02 17:14

Et spørgsmål: Er det ikke muligt at se tidligere beskeder hvis man bruger
kandu?

/Troels >> Jo,---du kan bla. gå op i den udmærkede søgefunktion øverst på siden,---ellers er jeg ikke helt med på hvad du mener ??

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-01-02 16:54

On Wed, 30 Jan 2002 15:40:58 GMT, "rasmus" <rasmus.news@kandu.dk>
wrote:

>Er der nogen, der kan hjælpe mig??
>Hvad er titlen på det nummer med Mark Knopfler de bruger i "forsvundne
>danskere" på DR1??

Neeeeejjj!!! Kig tilbage i gruppen. Spørgsmålet et stille de sidste
2-3 dage og desuden hvergang programmet bliver sendt.
Det er altid en god idé at prøve at søge lidt først

Irish boy fra albummet Cal

Morten
bowman@stofanet.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-01-02 17:04

"rasmus" <rasmus.news@kandu.dk> skrev i
news:hlU58.8822$Eu2.951009@news010.worldonline.dk:

> Er der nogen, der kan hjælpe mig??
> Hvad er titlen på det nummer med Mark Knopfler de bruger i
> "forsvundne danskere" på DR1??

Når nu der er så mange der alligevel fortæller dig, at dette
spørgsmål er stillet 1.000 gange før osv., kunne de jo egentlig
lige så godt fortælle dig svaret samtidig: Irish Boy

--
B-)
Købes: Originalt (gratis) analog-kort til DR2 & TV2-Zulu
Ting til salg: http://www.go.to/salg
Stop den urimelige afgift på IT-udstyr! http://www.stopcopydan.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-01-02 17:32

On Wed, 30 Jan 2002 17:04:10 +0100, "Bjørn Løndahl" <bear@flirt.dk>
wrote:

>"rasmus" <rasmus.news@kandu.dk> skrev i
>news:hlU58.8822$Eu2.951009@news010.worldonline.dk:
>
>> Er der nogen, der kan hjælpe mig??
>> Hvad er titlen på det nummer med Mark Knopfler de bruger i
>> "forsvundne danskere" på DR1??
>
>Når nu der er så mange der alligevel fortæller dig, at dette
>spørgsmål er stillet 1.000 gange før osv., kunne de jo egentlig
>lige så godt fortælle dig svaret samtidig: Irish Boy

Og det gjorde vi ikke??

Morten
bowman@stofanet.dk

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 30-01-02 18:20

Prøv dette link:
www.kazaa.com

der kan du søge efter Irish Boy, downloade den og høre den ... igen og igen og igen ...

Hilsen
Sannie

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-01-02 17:44

Morten Bowman Hansen <bowman@stofanet.dk> skrev i
news:hv7g5u8mslgpjstaabpmp8lfit49o8ok34@4ax.com:

>>Når nu der er så mange der alligevel fortæller dig, at dette
>>spørgsmål er stillet 1.000 gange før osv., kunne de jo egentlig
>> lige så godt fortælle dig svaret samtidig: Irish Boy
>
> Og det gjorde vi ikke??

Ikke i denne tråd....

--
B-)
Købes: Originalt (gratis) analog-kort til DR2 & TV2-Zulu
Ting til salg: http://www.go.to/salg
Stop den urimelige afgift på IT-udstyr! http://www.stopcopydan.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-01-02 18:03

"Bjørn Løndahl" <bear@flirt.dk> wrote in message
news:qr793a.t1g.ln@news.4952.dk...
> Morten Bowman Hansen <bowman@stofanet.dk> skrev i
> news:hv7g5u8mslgpjstaabpmp8lfit49o8ok34@4ax.com:
>
> >>Når nu der er så mange der alligevel fortæller dig, at dette
> >>spørgsmål er stillet 1.000 gange før osv., kunne de jo egentlig
> >> lige så godt fortælle dig svaret samtidig: Irish Boy
> >
> > Og det gjorde vi ikke??
>
> Ikke i denne tråd....

2 ud af 3 (dig selv ikke medregnet) svarede på spørgsmålet, at det var Irish
Boy fra Cal.

Jacob

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-01-02 18:21

"Kåre Weng Madsen" <kwma00@hum.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:a394lb$m8o$1@sunsite.dk...
>
> "rasmus" skrev i en meddelelse
>
> > Er der nogen, der kan hjælpe mig??
> > Hvad er titlen på det nummer med Mark Knopfler de bruger i "forsvundne
> > danskere" på DR1??
>
> Det er temaet fra Tornfuglene i en nyfortolkning....
> eller også kendt som Temaet fra Cal.
>
> Dette sprøgsmål tager prisen som mest spurgte sprøgsmål nogensiden,
> overhovedet..... Kunne man ikke lave en nyhedsgruppe kun for sprøgsmål
vedr.
> Forsvundne danskere....eller en hjemmeside der automatisk popper op,
> hvergang der skrives "forsvundne danskere"....?
>
> Kåre
>

dk.kultur.musik.themes.missing.danes

Kommentar
Fra : rasmus

Dato : 30-01-02 19:50

Tak for hjælpen............. Jeg lover at jeg nok skal søge på tidligere besvarelser næste gang.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-01-02 19:42

> Når nu der er så mange der alligevel fortæller dig, at dette
> spørgsmål er stillet 1.000 gange før osv., kunne de jo egentlig
> lige så godt fortælle dig svaret samtidig: Irish Boy

Ja det tænkte jeg også på !
.... men det er vel ikke lige så sjovt som at brokke sig ?
mvh. Hallum

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-01-02 21:13

Nummeret hedder "Irish boy" og er fra soundtracket "cal" , mener jeg.

--

Venlig hilsen

Martin Ploug
Stavtrupvej 17 B
8260 Viby J.

martinploug@mail.tele.dk
"rasmus" <rasmus.news@kandu.dk> wrote in message
news:hlU58.8822$Eu2.951009@news010.worldonline.dk...
> Er der nogen, der kan hjælpe mig??
> Hvad er titlen på det nummer med Mark Knopfler de bruger i "forsvundne
> danskere" på DR1??
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-01-02 02:46

"Sannie" <Sannie.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:qOV58.3371$m6.307940@news000.worldonline.dk...
>
> Prøv dette link:
> www.kazaa.com
>
> der kan du søge efter Irish Boy, downloade den og høre den ... igen og
> igen og igen ...

Det er jo lige præcis ikke nødvendigt, for ikke bare er spørgsmålet det mest
spurgte, melodien er fandme osse den mest slidte i dokugenren. Da programmet
forsvundne danskere opstod, var den allerede brugt i andre sammenhænge, og
nu skal vi hver gang Mogens "vi ved det ikke" Rasmussen toner frem, høre
melodien. Melodien hensætter os i en tilstand af VI VED DET IKKE!.

mvh. Niels O`-_-´O

> Hilsen
> Sannie
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-01-02 12:14

On Wed, 30 Jan 2002 21:13:16 +0100, "Martin Ploug" <mp@mail.tele.dk>
wrote:

>Nummeret hedder "Irish boy" og er fra soundtracket "cal" , mener jeg.

Er du sikker?

Morten
bowman@stofanet.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-01-02 19:02

On Wed, 30 Jan 2002 15:40:58 GMT, "rasmus" <rasmus.news@kandu.dk>
wrote:

>Er der nogen, der kan hjælpe mig??
>Hvad er titlen på det nummer med Mark Knopfler de bruger i "forsvundne
>danskere" på DR1??

Aaaargh!

*dies*

--
Kasper Aae

E-mail: rbb at rocketmail.com

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-02-02 13:40

"Kasper Aae" <nospam@for.me> skrev i en meddelelse
news:kk1j5ug3qbqq90tfc6nkrce2ss4tqugci5@4ax.com...
> On Wed, 30 Jan 2002 15:40:58 GMT, "rasmus" <rasmus.news@kandu.dk>
> wrote:
>
> >Er der nogen, der kan hjælpe mig??
> >Hvad er titlen på det nummer med Mark Knopfler de bruger i "forsvundne
> >danskere" på DR1??
>
> Aaaargh!
>
> *dies*
>
> --
> Kasper Aae
>
> E-mail: rbb at rocketmail.com

walk of life