/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puch Monza
Fra : DBVM
Vist : 568 gange
120 point
Dato : 20-09-03 09:56

Har fået fadt i en gammel puch monza 2 gear.
Den ville ikke starte, den er blivet total renset, fået moteren igang. Så at den er blivet hakket/boret
Spørgsmål:. Den vil kun gå i tomgang, vil ikke tage gassen, går i stå ved gas.
Der sidder en dyse nr 44 i kaboratoren.
Er der nogen der kan hjælpe mig med problemet.
Med venlig hilsen
DBVM

Kommentar
Fra : zeck

Dato : 20-09-03 11:09

prøv uden luft filter..

--zeck--

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 20-09-03 11:57

Det lyder som om, at den ikke for benzin/luft nok. Har du haft skilt kaburatoren totalt ad??
check grundigt alle små huller/dyser.
Check også luftfilter.

MVH

Kommentar
Fra : DBVM

Dato : 20-09-03 15:11

Kaburatoren har været totalt skilt af renset alle dyset med trykluft

Kaboratoren er en Bing 18 med dyse 44 kan det være at dysen er for lille

MVH DBVM

Accepteret svar
Fra : zeck

Modtaget 120 point
Dato : 20-09-03 15:19

nej jeg tror ikke den er for lille... men det kan godt være dit luftfilter jeg havde selv mange problemer med mit luft filter (dog på maxi) og når den er næsten lovlig kan der både komme for meget luft eller for lidt og det kan være lidt svært at finde ud af det... men min maxi ville heller ikke køre på et tids punkt men os kun gå i tomgang og det var fordi den fik for lidt luft....

--zeck--

Kommentar
Fra : DBVM

Dato : 20-09-03 15:23

tak for hjælpen zeck jeg prøver vender tilbage DB

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 20-09-03 15:49

Hvad med udstødningen??? Er den fuldstændig blokkeret?
Dysen lyder god nok.
Nu nævner du at kaburatoren er renset med trykluft, men kan du se igennnem dyserne/hullerne???

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 20-09-03 15:50

Jeg glemte lige: Hvor meget har du hakket den???

MVH

Kommentar
Fra : DBVM

Dato : 20-09-03 16:51

Zeck tak for oplysningen det var luftfilteret Men jeg kan kon få den til at køre ca 50 km
jeg tro at jeg køben en ny kabarator 16 mm Zeck jeg accepter dit svar tak for hjælpen

viskinge jeg har købt et nyt udstødnings rør ellers tak for hjælpen

PS jeg er meget glad for jeres alles svar
Tak for hjælpen

med venlig hilsen

DBVM

Godkendelse af svar
Fra : DBVM

Dato : 20-09-03 16:53

Tak for svaret zeck.

Kommentar
Fra : zeck

Dato : 20-09-03 20:19

selv tak..!!