/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Peugeot 405 som er stiv i bagtøjet
Fra : theslim
Vist : 1297 gange
20 point
Dato : 19-09-03 20:32

Jeg har lige købt en peugeot 405 1.8i glx fra 94 på bilauktion for 17000. Jeg syntes selv det var mega billigt indtil jeg fandt ud af at den måske er "stiv i bagtøjet". Derfor kan den nok ikke gå i gennem syn, Der blev også sagt at det var bøsningerne der var gået i bagtøjet og derfor bliver det kaldt "stiv i bagtøjet". Er der nogle der ved hvad det koster at lave og om det måske kan være noget andet? for jeg tror bare det er lejrerne i baghjulet der skal stremmes for den køre som en drøm. håber i kan hjælpe mig.

Kommentar
Fra : 106

Dato : 19-09-03 22:15

Det er bøsningerne der sidder fast, jeg ved ikke hvad det koster, men jeg er sikker på at det ikke er lejerne der skal strammes op.

Kommentar
Fra : KajKagearm

Dato : 19-09-03 23:53

Jeg har selv en 405 stationcar der ved 200.000 km begyndt at æde bagdækkene. Det var netop bagbroen, hvor lejerne ikke kan smøres og derved sætter lejerne sig og slider i stedet på bagbroen - det giver en kraftig negativ cambervinkel.
Det kostede mig 6.000 kr. til en ny bro og bærearme - en ny type der kan smøres.

Jeg gik det lavet hos Peugeot, men har senere erfaret at det kan gøres billige hos forskellige uautoriserede mekanikere. Om det er samme kvalitet, ved jeg dog ikke.

Jeg synes det er prisen værd for dig, da du også har fået den billigt. Ud over det med bagbroen har min været driftsikker. Den er 10 år gammel og har nu gået 300.000 og har ikke ingen rust. Bruger 1 liter olie pr. 5000 km, og det er der vel ikke noget at sige til.

Masser af el-udstyr, tonede ruder, varme til numsen, plads til alle børnene og servostyring til konen. Hvad kan man forlange mere?

Kommentar
Fra : theslim

Dato : 20-09-03 12:19

jeg skal lige høre om der er nogle af jer der ved om bilen kan gå igennem syn når den er stiv i bagtøjet.

Kommentar
Fra : KajKagearm

Dato : 21-09-03 21:11

Det kan den ikke. Det påvirker køreegenskaberne, som ellers er udmærkede.

Kommentar
Fra : theslim

Dato : 21-09-03 21:53

Er der nogle der ved hvor man kan få lavet det billigt jeg syntes ikke lige min pung har lyst til at gå til et aut. peugeot værksted

Kommentar
Fra : theslim

Dato : 21-09-03 21:53

Er der nogle der ved hvor man kan få lavet det billigt, jeg syntes ikke lige min pung har lyst til at gå til et aut. peugeot værksted

Kommentar
Fra : theslim

Dato : 21-09-03 21:55

Er der nogle der ved hvor man kan få lavet det billigt, jeg syntes ikke lige min pung har lyst til at gå til et aut. peugeot værksted

Kommentar
Fra : KajKagearm

Dato : 22-09-03 12:13
Kommentar
Fra : theslim

Dato : 22-09-03 14:35

du kender ikke noget der ligger på sjælland nær københavn

Accepteret svar
Fra : KajKagearm

Modtaget 20 point
Dato : 22-09-03 21:34

Kig selv på google efter "peugeot 405 bagbro" - der var mange hits.

Godkendelse af svar
Fra : theslim

Dato : 22-09-03 23:25

Tak for svaret KajKagearm.