/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Ram problemer
Fra : niss45
Vist : 535 gange
100 point
Dato : 19-09-03 17:18

Hej gutter er der nogen herinde som kan hjælpe med henvisning til et program som kan teste ram på en ældre pc med win98, med 32 ram.
Jeg har netop installeret win98 ,office pakken , samt winamp, jeg ved godt at winamp sluger en del ram , men tror der er problemer med rammene da den sluger alt hvad der er af ram , og har derfor installeret rambooster for at frigive så meget som muligt.
Når winamp starter op, forsvinder alt ram på pcén og den starter med 12 ram og tæller derefter ned til nul og melder fejl og skal lukkes ned . Derfor ville jeg gerne vide hvor man kan finde gerne et gratis program til at teste mine ram , for at vide om det evt. er der problemet er.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 19-09-03 17:22

Hvis det ikke er en tastefejl, når du skriver, at du har 32 ram
- ja, så er løsningen at installere nogle flere ram.

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 19-09-03 17:29

Nej det er ikke en tastefejl , det er en ældre pc 100mhz, som ikke er min og manden vil ikke ofre på den, men kan sige at den tidligere har kørt fint med 32 ram også med winamp.. det ville være en løsning med flere ram som kunne afhjælpe problemet, hvis man ville ofre det på en gammel pc.

Accepteret svar
Fra : wisteihn

Modtaget 110 point
Dato : 19-09-03 18:25

Jeg ved ikke om dette vil løse dit "problem" men det er måske værd at prøve.
Du kan finde en ældre version af winamp på denne side:
http://www.oldversion.com/program.php?n=winamp
Da computerne ikke havde så mange RAM før, krævede winamp heller ikke så meget RAM for at køre.
Held og lykke.

Godkendelse af svar
Fra : niss45

Dato : 11-10-03 10:24

Tak for svaret wisteihn.