/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
HJÆLP til batteri/scooter ønskes..
Fra : Duckieboy
Vist : 1250 gange
20 point
Dato : 28-01-02 16:06

Hej alle sammen..

Jeg er i den situation at jeg har lidt problemer med mit batteri på min famøse scooter: Det vil ikke lades op af scooteren...

Jeg har lavet det mest heftige indbyggede cd-anlæg i min scooter, så det er lidt surt ikke at kunne bruge det til noget, når der nu ikke er strøm....

Jeg har i flere måneder haft mit anlæg kørende samtidig med at der ikke har været nogle problemer med batteriet.
MEN for ca en måned siden gik det simpelthen dødt....det kunne hverken fra eller til.....og så skal man til at kickstarte igen.....og uden anlæg.......det var ikke sjovt...

Nå! tænkte jeg så, og jeg troede derfor at mit batteri havde haft sine dage, og investerede i et splinternyt fra Thansen....

Og det virkede fint....lige indtil det også var tømt for strøm......

Nu er mit spørgsmål så til jer kloge hoveder: Hvad er der galt? Er der noget på min scooter som der kan være gået i stykker, så den ikke lader mit batteri op?.......

-jeg glæder mig meget til at høre noget fra jer!!

Accepteret svar
Fra : masteraugust0

Modtaget 20 point
Dato : 28-01-02 19:08

Hej Duckieboy

Dit problem må være din ensretter/regulator.
Og hvad gør sådan en så ????? Den ensretter og regulerer ladestrømmen , man kan måle sig til om den er defekt v/hjælp af et voltmeter. Hvis du døjer med at finde den kan jeg fortælle dig at den er lille og firkantet/rektangulær og normalt er tilsluttet med et multistik på som regel 4 ledninger , desuden er den udstyret med køleribber.
Den sidder forskellige steder , det afhænger af hvilken scooter du har.
Hvis det ikke er den er det mest sandsynligt at det er generatoren der er brændt af.
Jeg går ud fra at du har set efter ledningsbrud????
T.Hansen ????? har du købt et billigt batteri der ikke duer???
Smid en melding vedr. scootermærke og hvis der er andet

Mvh. Jan

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-01-02 19:31

"Duckieboy" <Duckieboy.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:QFd58.7258$Eu2.817826@news010.worldonline.dk...
> Hej alle sammen..
>
> Nu er mit spørgsmål så til jer kloge hoveder: Hvad er der galt? Er der
> noget på min scooter som der kan være gået i stykker, så den ikke lader
> mit batteri op?.......

lad os antage at din generator levere 100w
din lys/dyt osv på din scoot bruger måske så de 85w
hvis du så smider "et rimelig heftigt anlæg" på din scoot så bruger det
måske, ja hvad ved jeg 50-70

50-70+85= mere end de 100w din gererator levere = fladt batteri!
that's life

--
MVH
Michael Frederiksen
Honda SFX
ICQ: 121663556

Godkendelse af svar
Fra : Duckieboy

Dato : 28-01-02 20:01

tak for svaret...

jeg har checket angående ledningsbrug og kan umiddelbart ikke finde nogle.......

Min scooter er en Adly Silver Fox...

og det batteri jeg købte skulle være ok...det kostede vist nok også 5-600 bobs....

men jeg vil da prøve at finde den der boks du snakker om, og så købe mig et voltmeter...(hvilket skal jeg købe?)...

Kommentar
Fra : Duckieboy

Dato : 28-01-02 20:03

-lad os antage at din generator levere 100w
-din lys/dyt osv på din scoot bruger måske så de 85w
-hvis du så smider "et rimelig heftigt anlæg" på din scoot så bruger det
-måske, ja hvad ved jeg 50-70
-
-50-70+85= mere end de 100w din gererator levere = fladt batteri!
-that's life

det kan godt være rigtigt nok, men hvordan kan jeg så køre i flere måneder uden at der sker noget..??....jeg tænkte os over det, men idet jeg har kørt i længere tid hvor anlægget også var på, tror jeg ikke at det er problemet....

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-01-02 21:49

">
> Jeg er i den situation at jeg har lidt problemer med mit batteri på min
> famøse scooter: Det vil ikke lades op af scooteren...
>
> Jeg har lavet det mest heftige indbyggede cd-anlæg i min scooter, så det
> er lidt surt ikke at kunne bruge det til noget, når der nu ikke er
> strøm....
>
> Jeg har i flere måneder haft mit anlæg kørende samtidig med at der ikke
> har været nogle problemer med batteriet.
> MEN for ca en måned siden gik det simpelthen dødt....det kunne hverken
> fra eller til.....og så skal man til at kickstarte igen.....og uden
> anlæg.......det var ikke sjovt...
>
> Nå! tænkte jeg så, og jeg troede derfor at mit batteri havde haft sine
> dage, og investerede i et splinternyt fra Thansen....
>
> Og det virkede fint....lige indtil det også var tømt for strøm......
>
> Nu er mit spørgsmål så til jer kloge hoveder: Hvad er der galt? Er der
> noget på min scooter som der kan være gået i stykker, så den ikke lader
> mit batteri op?.......

jeg har investeret i et nyt batteri til min sonic og her ca 5 dage efter så
er batteriet totaldødt

når man gasser op på dyret så kan man se at lyset bliver kraftigere burde
den så ikke lade ok på batteriet

claus

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-01-02 02:15

Og når batteriet først er helt dødt kan det ikke lades op.
Men hvis du har bas enheder og alt muligt gejlern i din ged
så prøv at afmontere noget af alt det fis og se om den tapper
batteriet. Er det forresten en cd, minidisk eller bånd spiller?

Kommentar
Fra : Duckieboy

Dato : 30-01-02 10:19

-Og når batteriet først er helt dødt kan det ikke lades op.
-Men hvis du har bas enheder og alt muligt gejlern i din ged
-så prøv at afmontere noget af alt det fis og se om den tapper
-batteriet. Er det forresten en cd, minidisk eller bånd spiller?

Det tror jeg ikke...jeg har ikke nogen basenheder...bare to alm højttalere....og den her som før nævnt kørt med det hele monteret i længere tid - uden problemer!!!...så det er derfor jeg synes det er mærkeligt...

Jeg valgte at installere en cd-aspiller, idet jeg så kan høre cd'er som vist stadig er det mest brugte...men hvis jeg ville, kunne jeg sagtens installere bånd eller minidisk eller mp3...you name it!!!

Kommentar
Fra : onkelkeld

Dato : 28-05-04 11:31

Jeg har problemer med min hondax8rs koblingen er slidt op efter 2000km forhandleren siger at rullerne i koblingen er for små fra fabrikkens side når hastighedsbegænseren i danmark er monteret og at der ingen garanti er på slitage
hvad mener i