/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
adria problemer med rullegardiner.
Fra : floffy21
Vist : 2922 gange
50 point
Dato : 15-09-03 21:39

Vi er blevet de heldige ejere af en ny Adria, og vi har problemer med rullegardinerne, er det noget andre har oplevet, 2. dag vi var på ferie gik det første i stykker, det er knækket inden i, og et par dage efter gik det næste, og nu har vi også problemer med det sidste store i enden af vognen, det vil næsten ikke rulle op....er det bare os, eller er det en fejl på Adria??

Vi har haft vognen siden 1. august.

MVH
Camilla

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 15-09-03 23:59

Vi har også Adria, jeg mener faktisk ikke der, som sådan - er noget at kritisere på de rullegardiner. Man bør lige se lidt på "systemet", hvordan de griber i hak osv. dette er stort set ens i alle vogne! Altså de rulles ned og låses i et hak. Formentlig har I taget både myggenet og rullegardin og (pøler) med begge dele?
Erkender dog det store gardin er lidt svært at handle, men tag endelig fat i BEGGE håndtag og eet gardin (myggenet eller solgardin) af gangen! Prøv ved en forhandler at se på andre vognes rullegardiner.

Kommentar
Fra : floffy21

Dato : 16-09-03 17:33

Vi har kun "sølv" rullegardiner, og vi ruller dem ned som man skal, men alligevel er de gåat i stykker, og kan ikke rulles op, og jeg synes det er lidt dårligt, når det er en helt ny vogn.

Prøver at køre til forhandleren med dem på fredag.

Camilla

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 16-09-03 18:23

Jeg kan udmærket følge at det er surt, og har I behandlet dem forsvarligt burde det ikke ske! Det er også korekt at de (gerne) vil hoppe ud af skinnerne, så de skal behandles lidt varsomt. Håber det giver noget at klage.

Kommentar
Fra : EstherErik

Dato : 05-11-03 22:01

Hvis gardinet ikke kan rulle op kan det skyldes, at den "prop" hvor fjederen sidder på går løs, det kan klares med en gang "stærk" lim. Det virker hos os, vi har en Detleffs.

Kommentar
Fra : Fam.Hansen

Dato : 19-01-04 10:51

Vi har også en "ny" Adria (Årg. 2003) Vi skal bl.a. have skiftet den ene af rullegardinerne, da den driller når den skal rulles op. Håber ikke det er en tilbagevende problem. Tilgengæld er har jeg problemer med mikroovnen og jeg har fået den skiftet én gang. Den vil smække HFI'en (Vores Adria er med indbygget mikroovn). Mon der er andre der har samme problem. Overvejer at skifte den ud med en ovn.

Accepteret svar
Fra : outdoor

Modtaget 50 point
Dato : 17-03-04 22:04

Hej allesammen.
Ja de rullegardiner er ikke for gode. og det er ret skuffende på nye vogne.
til dem med nye vogne. da kan i få dem lavet på garaniten, og til jer med de gamle vogne så sidder der en fjedder i den ene ende som i kan stramme med en fladtang ( pas på den ikke smutter for så skal i starte forfra.
men man skal være meget forsigtig med de der rullegardiner da de er skrøbelige fordi de ikke må veje noget.
held og lykke til jer.
MVH Søren

Kommentar
Fra : outdoor

Dato : 17-03-04 22:08

lige lidt til microovnen har du cheket at der kun sidder microovnen på den gruppe? eller så sæt en ny gruppe i så er det problem klaret. ( Husk at sætte tyller på ledningerne da det er stæk strøm )
MVH Søren

Kommentar
Fra : Fam.Hansen

Dato : 18-03-04 09:42

Hej Søren
Microovnen skulle gerne virke nu. De har testet den ved forhandleren da vognen var inde til serviceeftersyn. Teknikerne lavede mad til dem selv på værkstedet - jeg havde givet dem lov for jeg bad dem afprøve den godt og grundig. Med hensyn til rullegardinerne, fik vi dem udskiftet (dem der drillede) og hvis de bliver ved med at drille skifter de dem igen.
MVH Anita

Kommentar
Fra : floffy21

Dato : 18-03-04 15:13

bare husk, hvis i skal have noget lavet på garantien skal HELE vognen med til værkstedet, det er ikke nok med rullegardinerne, for så bortfalder garantien :)

Camilla

Godkendelse af svar
Fra : floffy21

Dato : 01-06-04 21:07

Tak for svaret outdoor.

Kommentar
Fra : floffy21

Dato : 05-06-04 14:49

Hej
så er den gal med gardinerne igen,fik vognen hjem fra vinteropbevaring, og samtlige gardiner er i stykker, og det er uden der er nogen der har brugt dem siden sidste efterår...har dog aftalt med Christiansfeldt camping at vi kommer ned med vognen og får dem ordnet, desuden er vores madras i dobbeltsengen gået fra hinanden efter en sæson, den sender de så samtidig til adria, og så håber vi på at få en ny v:)

Camilla