/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Grafikort
Fra : 1003jeppe
Vist : 488 gange
150 point
Dato : 15-09-03 14:50

Er ved at samle en ny Computer! Intel 2,4c på MSI 865PE Neo2 men er meget i tvivl om hvilket grafkkort i prisklassen op til 1500 kr. jeg skal anskaffe, kortet skal ikke bruges til spil men til billedbehandling Photoshop etc.er der nogen i forumet der har nogle gode TIPS ?

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 15-09-03 14:55

Kig eventuelt inden for matrox grafikkortene...... de skulle være stærke til kontor brug....

Hilsen
mrhan

Kommentar
Fra : ex7se

Dato : 15-09-03 14:56

Hej "1003jeppe"

Efter min mening er Asus det bedste grafikkort, det er selvfølelig de samme grafikchip som sidder på de forskellige producenter som laver grafikkort.

Det der gør Asus til de bedste er alle de andre kredsløb, små chips osv.

Man kan sammenligne med en Opel 2.0 / Audi 2.0 det er samme størelse motor, men alle andre ting er bedre på Audien?

Kommentar
Fra : 1003jeppe

Dato : 15-09-03 17:35

Tak for svar fra mrhan og ex7se men noget mere præcise svar end de 2 hidtige ønskes f.eks.: Mærke, Type-kort og Ram 128 versus 256 ønskes besvaret
hilsen jeppe1003

Kommentar
Fra : Axencrone

Dato : 15-09-03 18:17

Prøv dette side
http://www.edbpriser.dk/
MVH
Axencrone

Kommentar
Fra : MC_MC

Dato : 18-09-03 11:03

Hej!!

Jeg vil sige at RAMENE er vigtigere. M

Men GEFORCE FX 5200 128 MB, Skulle være ret godt...

MC_MC

Kommentar
Fra : Mazey

Dato : 17-10-03 13:16

For ca. 1500 kr. kan du anskaffe dig lidt af hvert. Jeg er selv hyppig bruger af diverse design programmer, og bl.a. Photoshop. Jeg har et Geforce 4 TI 4400 kort med 128 mb ram på, som er kanon til det brug. Hvis jeg skulle investere i et kort idag, som skulle bruges til de formål, ville jeg enten vælge et Geforce 4 FX 5600, m. 256 mb ram, eller et ATI Radeon kort. Jeg har dog haft bedst held med Geforce kort, når det gælder store programmer. Du kan erhverve dig et FX 5600 til omkring 1500 kr. (MSI eller POV) -Efter min mening det bedste bud på et godt kort, til billige penge.

Kommentar
Fra : yoogi

Dato : 16-01-04 02:29

Skal du ikke spille er det fuldkommen ligegyldigt med deciderede 3D grafikkort, et godt valg er et matrix 450 eller større. Det er et rigtigt godt og hurtigt grafikkort til dit brug, og køre oxo 3d til en vis grænse.

Er selv multimediedesigner, og har 0 problemer med brugen af dette kort.

Kommentar
Fra : yoogi

Dato : 16-01-04 02:29

OOppps der skal selvfølgelig stå MATROX