/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
Modem-disconnect
Fra : tordenskjold
Vist : 832 gange
20 point
Dato : 15-04-01 15:55

Mit problem er at jeg hele tiden bliver disconnected. Jeg har to modem jeg har skiftet imellem så det er måske slet ikke modemmet der er noget galt med. Jeg er kunde hos get2net der fortalte mig at jeg i "yderligere indstillinger" skal skrive "at&fs7=255s10=255" så kører modemmet på sin egen indstilling. Det gjorde det også men kun i kort tid. (ca. 24 timer). Jeg har også prøvet at genindstallere modem-driverne. Det hjalp også i kort tid. Jeg har 2 modemmer: et 33.6 access og et lasat 56.

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 15-04-01 16:41

Det kunne meget vel være, at du køre med forkerte drivere, prøv at hente nye drivere.

Ellers kan det være du skal prøve et af get2net's andre numre, xxxxxx31-xxxxxx33.

Gandalf.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-04-01 11:58

tordenskjold wrote:
>
> Mit problem er at jeg hele tiden bliver disconnected. Jeg har to modem jeg har skiftet imellem så det er måske slet ikke modemmet der er noget galt med. Jeg er kunde hos get2net der fortalte mig at jeg i "yderligere indstillinger" skal skrive "at&fs7=255s10=255" så kører modemmet på sin egen indstilling. Det gjorde det også men kun i kort tid. (ca. 24 timer). Jeg har også prøvet at genindstallere modem-driverne. Det hjalp også i kort tid. Jeg har 2 modemmer: et 33.6 access og et lasat 56.

Er du sikker på du ikke har støj på din telefon linie, prøv evt at
fjerne alt fra din telefon linie, og prøv systematisk at sætte det til
igen. Måske finder du synderen så.

BTW Har du nogensinde hørt om linie skift?

--
Med venlig hilsen
Bo Simonsen

Software is like sex - it's better when it's free!

Accepteret svar
Fra : Ferretsdk

Modtaget 20 point
Dato : 20-04-01 12:11

Nu hvor du ikke lige siger hvilken lasat 56k modem du har er det lidt svært men jeg kender problemet og har løst det det du skal er enten at downloaded den nye lasat firmware så some lasat speed II firmware V 1.37 eller ring til lasat og få dem til at sende dig lasat speed II firmware V 1.34beta det er den jeg bruger har du et andet modem så prøv først at downloade den sidste nye firmware på http://www.eicon.com/eiconnetworks.asp så skulle det virke igen ellers kan du altid ringe til lasat og få dem til at sende dig lige den firmware du skal bruge til dit modem