/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Musik til den lille
Fra : atuggi
Vist : 777 gange
42 point
Dato : 26-01-02 03:24

Da jeg jo efterhånden er kommet godt op i alderen har jeg jo ikke så meget fortand på det hersens nye musik, og det kan godt somme tider være lidt hårdt. Fx. forleden da da jeg passede min lille nevø, kom jeg ud for en meget pinlig situation, som jeg helst ikke fortæller nogen om. Situationen udspillede sig da jeg havde taget den lille størrelse med på en længere tur til havnen. Vi sad og snakkede om løst og fast; nok mest om min ungdomstid som meget god fodboldsspiller. Vi kom også ind på musik, og jeg fortalte han den lille at jeg dengang var meget vild med Otto Brandenburg (den gamle baggårdspuma). Mikkel grinede lidt af mig, og jeg blev da også lidt rød i hovedet.....vi kom så ind på hvad han måske hørte af musik, og den lille svarede at han hørte noget musik jeg sikkert ikke kunne lide, de hed vist neget med Lim biskit eller sådan noget. Det var jo godt nok det hele, men så spurgte den lille hvad ordet counterfejt betød, da dette nemlig var noget det hersens band sang om. Da jeg jo er en meget berejst mand (har været en hel del i Spanien) så var det jo lidt pinligt at jeg ikke kunne svare Mikkel på hans spørgsmål, og det fortryder jeg stadig den dag i dag her snart en uge efter den pinlige episode!!!! Men så tænkte jeg at mine venner inde på på nettet jo kunne hjælpe mig, og det er så her I kommer ind i billedet....Hvad betyder det her counterfejt egentlig, og er det noget musik at høre for sådan en lille størrelse???

VH
Johannes

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-01-02 03:31

"atuggi" <atuggi.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse.
Hvad betyder det her counterfejt egentlig,

Counterfeit:Efterligne,efterlave,hykle,forfalske,påtaget,

et lille udvalg af betydninger fra en ordbog

og er det noget
> musik at høre for sådan en lille størrelse???
>
> Hvorfor ikke?

>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 26-01-02 08:52

Hej Johannes.
Jeg synes, det er helt fint, du skriver ind pog spørger.
Det er jo den eneste måde, vi kan få noget at vide på.
Da vi var unge, kunne vores "gamle" heller ikke forstå vores musiksmag.
Der er ikke noget at være flov over. Sådan er det bare.
Det er da helt reelt ikke at ha´ samme smag ---
Til gengæld har du (og vi andre seniorer) det privilegie, at ungerne hygger sig med os. Vi har tid til at hygge, og skal ikke opdrage på dem.
Næh!!! Vedkend åbent, at ganske vist har I forskellig smag (osse inden for musik!), men at det er dejligt at være sammen alligevel. Du kan godt smide din flovhed på lossepladsen, og nyd ungen og Jeres forskelligheder.
Bedste ønsker og hilsener fra
Sannie

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-01-02 11:02

> billedet....Hvad betyder det her counterfejt egentlig, og er det noget
> musik at høre for sådan en lille størrelse???

Absolut. Vi mangler noget ungdomsoprør i Danmark - ellers ender de jo som
søde små Marie Franck- og Karen Busck-kloninger! Næh, lad du bare din nevø
gå og råbe hykler efter et par stykker

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-01-02 14:07

atuggi <atuggi.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:jjo48.5358$Eu2.661338@news010.worldonline.dk...

de hed vist neget med Lim biskit eller sådan
> noget.
SV: hi hi hi hiiiii hi. Men det kunne jo også være at de hed noget i retning
af Shitt Kid, men det er nok nogenlunde det samme. Det er i hvert fald
"biskit" musik, som du kalder det.
SV: Da det er noget rædselsfuldt "musik" der er fremherskende i disse år.
Men jeg har en lille ide som du skulle prøve at bruge for at vænne din lille
nevø af med at høre på det der computerstøj-musik. Nu skal du høre. Din nevø
er sikkert helt vild med at lege cowboys og indianerne. Og så skal du bare
fortælle ham at cowboys er noget amerikansk noget og at de er vilde med
country-musik. Så spiller du lige noget af musikken for ham. Så siger han
måske: neeejjjjj, det passer ikke - du pjattter, æv bæv. Men så skal du bare
vise ham nogle cd-omslag fra country-plader. Find nogle hvor der er heste og
cowboys med. Helt fint vil det være hvis du køber den nye cd med cowgirls.
Der fortæller gruppens navn jo også lidt om sagen og man kan se på deres tøj
at de er fra det vilde vesten. Du siger bare at alle cowboys hører
country-musik. Så vil din nevø også.
Det kommer måske så vidt at han render rundt ude på gaden og skyder vildt
omkring sig, mens han hører walkman med det sidste nye country. F. eks. med
Heide Hauge.
Ja, jeg ved godt at det er lidt lusket, men det er jo i en god sags
tjeneste, hihi.

Hilsen countryeksperten

>
> VH
> Johannes
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-01-02 14:41

"Åge Halldorsson" wrote:

> Og så skal du bare
> fortælle ham at cowboys er noget amerikansk noget og at de er vilde med
> country-musik. Så spiller du lige noget af musikken for ham.

Det er da ikke helt lovligt efter revselsretten blev afskaffet

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-01-02 14:46

:jjo48.5358$Eu2.661338@news010.worldonline.dk...
>
> de hed vist neget med Lim biskit eller sådan
> > noget.
> SV: hi hi hi hiiiii hi. Men det kunne jo også være at de hed noget i
retning
> af Shitt Kid, men det er nok nogenlunde det samme. Det er i hvert fald
> "biskit" musik, som du kalder det.
> SV: Da det er noget rædselsfuldt "musik" der er fremherskende i disse år.
> Men jeg har en lille ide som du skulle prøve at bruge for at vænne din
lille
> nevø af med at høre på det der computerstøj-musik.

Jeg har en lile formodning og at du ikke kender Limb Bisquit... (-: Der er
ikke meget computer over dem.

Ulrik

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 26-01-02 15:43

Hej

Du skal bestemt ikke føle dig flov over ikke at vide hvad der er in lige nu hos "du unge mennesker". Som Mor til en Dreng på 10 År forundres jeg gang på gang. Min egen Søn har ikke rigtig dannet sin egen musiksmag endnu,-det går mere på hvad "de andre" hører. Nogle hører Heavy Metal -andre er til EyeQ--Børn er heldigvis meget søgende også indenfor Musik. Jeg glædes over at de i Skolen stadig lærer "Gamle Danske Sange",- min Dreng kan komme hjem fra skolen en dag, de har haft Musik højt syngende Feks."Jeg er havren jeg har bjælder på........". Derefter kan en kammerat komme på besøg,-så lyder der vild Rock fra værelset.

Jeg fandt frem til Lim Biskit`s Hjemmeside,--der har du muligheden for at lytte til den form for (musik?):
http://www.limpbizkit.com/videos/default.asp?page=1&filter=&video=4851

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-01-02 16:51

> nevø af med at høre på det der computerstøj-musik. Nu skal du høre.

Så taler Åge igen om noget han ikke ved noget om . Der er sgu ikke meget
computer over Limp Bizkit, ikke mere end dansktop ihvertfald. Måske er de
bedre til at producere deres musik på de computere de bruger, men tvivler
på de bruge mere end dansktoppen.

> Du siger bare at alle cowboys hører
> country-musik. Så vil din nevø også.

Nope! Rigtige rednecks hører Kid Rock med American Bad Ass eller cowboy
eller Bubba Sparxxx med et eller andet, så stik din nevø en plade med det.
Den bli'r du sgu glad for, som et eller andet pladeselskab siger.

Troels

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-01-02 18:14

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3c52a99e$0$62877$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> atuggi <atuggi.news@kandu.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:jjo48.5358$Eu2.661338@news010.worldonline.dk...
>
> de hed vist neget med Lim biskit eller sådan
> > noget.
> SV: hi hi hi hiiiii hi. Men det kunne jo også være at de hed noget i
retning
> af Shitt Kid, men det er nok nogenlunde det samme. Det er i hvert fald
> "biskit" musik, som du kalder det.
> SV: Da det er noget rædselsfuldt "musik" der er fremherskende i disse år.
> Men jeg har en lille ide som du skulle prøve at bruge for at vænne din
lille
> nevø af med at høre på det der computerstøj-musik. Nu skal du høre. Din
nevø
> er sikkert helt vild med at lege cowboys og indianerne. Og så skal du bare
> fortælle ham at cowboys er noget amerikansk noget og at de er vilde med
> country-musik. Så spiller du lige noget af musikken for ham. Så siger han
> måske: neeejjjjj, det passer ikke - du pjattter, æv bæv. Men så skal du
bare
> vise ham nogle cd-omslag fra country-plader. Find nogle hvor der er heste
og
> cowboys med. Helt fint vil det være hvis du køber den nye cd med cowgirls.
> Der fortæller gruppens navn jo også lidt om sagen og man kan se på deres
tøj
> at de er fra det vilde vesten. Du siger bare at alle cowboys hører
> country-musik. Så vil din nevø også.
> Det kommer måske så vidt at han render rundt ude på gaden og skyder
vildt
> omkring sig, mens han hører walkman med det sidste nye country. F. eks.
med
> Heide Hauge.
> Ja, jeg ved godt at det er lidt lusket, men det er jo i en god sags
> tjeneste, hihi.
>
> At inspirere et barn til at høre musik er vel fint,
men at fortælle det hvad der er godt og skidt,
og prøve at dreje dem så de kan lide det man selv kan lide,
det er sgu naragtigt.
Hvad der er godt for dem skal de sgu nok selv finde ud af.
Der skal man blande sig udenom.
> Det ville du garanteret selv gøre ved dine egne nevøer,
så bland dig udenom!
Og du har stadig ikke fattet at computeren benyttes af mange,især
dansktop-bands,så hold op med at fordømme al musik som er blevet
produceret via en computer.
Jeeeez,det er som at tale til en dør.
Det var noget andet hvis du vidste hvad du talte om.
Ibiza Polar
>
> >
> > VH
> > Johannes
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 26-01-02 19:50

Så så Rolig nu, Johannes.

Du skal osse se smilet mellem linierne.

Knus fra Sannie

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-01-02 21:20

Ibiza Polar <tulREMOVEMEE@tdc.adsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c52e452$0$14006$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> > At inspirere et barn til at høre musik er vel fint,
> men at fortælle det hvad der er godt og skidt,
> og prøve at dreje dem så de kan lide det man selv kan lide,
> det er sgu naragtigt.
SV: blablablablabla bla bla blaaaaaaaa
> Hvad der er godt for dem skal de sgu nok selv finde ud af.
> Der skal man blande sig udenom.
> > Det ville du garanteret selv gøre ved dine egne nevøer,
> så bland dig udenom!
SV: mere blablablabla bla blaaaa
> Og du har stadig ikke fattet at computeren benyttes af mange,især
> dansktop-bands,så hold op med at fordømme al musik som er blevet
> produceret via en computer.
SV: endnu mere blablablabla bla bla bla
> Jeeeez,det er som at tale til en dør.
> Det var noget andet hvis du vidste hvad du talte om.
SV: Sikke da noget ævl - tsk tsk tsk. Jeg fordømmer den musik jeg har lyst
til. Også computer-dansktopmusik som kan lyde rædselsfuldt.

> Ibiza Polar

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-01-02 21:51

> > Jeeeez,det er som at tale til en dør.
> > Det var noget andet hvis du vidste hvad du talte om.
> SV: Sikke da noget ævl - tsk tsk tsk. Jeg fordømmer den musik jeg har lyst
> til. Også computer-dansktopmusik som kan lyde rædselsfuldt.

Så fordømmer du ca. 95% af al dansktopmusik Jeg tror umiddelbart at
dansktopmusik bruger mere computer end nogen anden genre og dette er ikke
for at bruge samples eller andre finurligheder, men ganske enkelt fordi de
ikke gider lave en ordentlig lyd, og så kan de lave det rigtig hurtigt på
computer.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-01-02 23:03

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> wrote in message
news:3c530f0c$0$13979$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>

ej helt ærligt åge... nu må du sgu da styre dit egotrip (igen)

-Invader Zim

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-01-02 23:01

Ulrik Lauritzen <allrecords@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a2v4t0$sjp$1@sunsite.dk...
> > > Jeeeez,det er som at tale til en dør.
> > > Det var noget andet hvis du vidste hvad du talte om.
> > SV: Sikke da noget ævl - tsk tsk tsk. Jeg fordømmer den musik jeg har
lyst
> > til. Også computer-dansktopmusik som kan lyde rædselsfuldt.
>
> Så fordømmer du ca. 95% af al dansktopmusik Jeg tror umiddelbart at
> dansktopmusik bruger mere computer end nogen anden genre og dette er ikke
> for at bruge samples eller andre finurligheder, men ganske enkelt fordi de
> ikke gider lave en ordentlig lyd, og så kan de lave det rigtig hurtigt på
> computer.
___________

Nå, men så gør det det i hvert fald ikke for at opfinde nye elektroniske
instumenter eller nye lyde, eller forvrængninger af sangernes stemmer og
ekko-klang og alt det der.
Man forvrænger f.eks. Brødrene Olsens stemmer så de lyder som to kvinder
når de synger samtidig med at det lyder som om de banker sig på maven. Så`n
noget pjat. "Smuk som et stjernesku-u-u-u-u-d. Kors i skyggen.
Dansktopmusik lyder da naturligt, man laver da ikke den slags pjat med
en computer.

Accepteret svar
Fra : Winthereik

Modtaget 42 point
Dato : 27-01-02 01:02

Hej johannes

Jeg er en fyr på 20, der arbejder som musiklærer på en folkeskole- ufaglært.
Min smag er meget mangfoldig, mest med hang til soul, pop, rock, folk & jazz. Jeg er ikke den store tilhænger af de mere eller mindre "ekstreme" genrer det være sig, opera, punk, heavy eller techno.

Min smag skal dog ikke påvirke mit svar til dig. Flere af mine elever synes at Limp Bizkit er fede, og de bed mig i en time om at arrangere et nummer til dem. Jeg har nu lyttet til de numre de bad om og valgt dem ud. Det ene nummer har en fin melodi, den er pakket ind i forvrængede stemmer & guitarer, men sådan er det for den genre. Din lille ven tager ikke skade af at lytte til det, bare rolig, men smag og behag er forskellig.

Til sidst vil jeg tilføje at jeg sørger for at der en gammel dansk sang med god tekst & god melodi på programmet hver uge.

Jeg håber at mit svar var fyldestgørende, held & lykke

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-01-02 00:50

>
> Nå, men så gør det det i hvert fald ikke for at opfinde nye elektroniske
> instumenter eller nye lyde, eller forvrængninger af sangernes stemmer og
> ekko-klang og alt det der.
> Man forvrænger f.eks. Brødrene Olsens stemmer så de lyder som to
kvinder
> når de synger samtidig med at det lyder som om de banker sig på maven.
Så`n
> noget pjat. "Smuk som et stjernesku-u-u-u-u-d. Kors i skyggen.
> Dansktopmusik lyder da naturligt, man laver da ikke den slags pjat med
> en computer.
>

Computere laver jo ikke kun effekter... Dansktoppen bruger også rumklang,
kompressorer og så videre. Dansktop lyder altid meget digitalt, synes jeg.
Jeg har selv overværet (ganske kort) at et dansktopagtigt orkester lavede
kor til en plade, og de sang i hvert fald ikke ret meget. Jeg tror de lavede
et halvt omkvæd og så rykkede produceren det vha. computeren (uden at gå i
nærmere computerspecifikke detaljer). Meget morsom oplevelse især da de
diskuterede om det var fedt, at forsangeren sang et stort fedt "u" i
slutningen af orden "liv" - en af korsangerne nægtede at synge så bondsk
Nå, ikke flere små-skrøner herfra. Dansktop bruger masser af
computerudstyr - det kan ganske enkelt høres på optagelser. Countrymusik er
derimod oftere lidt mere velklingende, f.eks. som det høres hos Garth
Brooks, som selv jeg synes er en ganske glimrende kunstner, men det er vel
ikke helt din stil, Åge? Du skulle ta' og gi' ham en chance, for hans musik
er i hvert fald gennemarbejdet og ofte med fremragende guitarlyd.

Ulrik

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-01-02 01:18

Ulrik Lauritzen <allrecords@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a2vfbn$ovg$1@sunsite.dk...

Countrymusik er
> derimod oftere lidt mere velklingende
SV: Countrymusik er ikke bare "oftere" mere velklingende. det er det som
regel altid.

f.eks. som det høres hos Garth
> Brooks, som selv jeg synes er en ganske glimrende kunstner, men det er vel
> ikke helt din stil, Åge?
SV: Nej, det skal guderne vide. I mine ører har det intet (absolut intet)
med country at gøre. Jeg aner ikke hvad man kalder hans genre. måske New
counrtry, som jeg ikke opfatter som country.

Du skulle ta' og gi' ham en chance, for hansmusik
> er i hvert fald gennemarbejdet og ofte med fremragende guitarlyd.
SV: Jamen jeg har hørt ham og givet ham en chance, men jeg kan ikke holde de
lyde ud som er i New country. Det er al for skingert. Jeg kan simpelhen ikke
klare andet en traditionel country. Har du forresten læst min anmeldelse af
Heidi Hauges nye coiuntry-cd. Prøv at giv hende en chance.

>
> Ulrik

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-01-02 01:30

Og sådan lykkedes det dig at hoppe let hen over det med computere
og deres diskuterede rolle indenfor musik.
I morgen fortsætter du sikkert med det samme ævl.

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3c5346e2$0$14034$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Ulrik Lauritzen <allrecords@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:a2vfbn$ovg$1@sunsite.dk...
>
> Countrymusik er
> > derimod oftere lidt mere velklingende
> SV: Countrymusik er ikke bare "oftere" mere velklingende. det er det som
> regel altid.
>
> f.eks. som det høres hos Garth
> > Brooks, som selv jeg synes er en ganske glimrende kunstner, men det er
vel
> > ikke helt din stil, Åge?
> SV: Nej, det skal guderne vide. I mine ører har det intet (absolut intet)
> med country at gøre. Jeg aner ikke hvad man kalder hans genre. måske New
> counrtry, som jeg ikke opfatter som country.
>
> Du skulle ta' og gi' ham en chance, for hansmusik
> > er i hvert fald gennemarbejdet og ofte med fremragende guitarlyd.
> SV: Jamen jeg har hørt ham og givet ham en chance, men jeg kan ikke holde
de
> lyde ud som er i New country. Det er al for skingert. Jeg kan simpelhen
ikke
> klare andet en traditionel country. Har du forresten læst min anmeldelse
af
> Heidi Hauges nye coiuntry-cd. Prøv at giv hende en chance.
>
> >
> > Ulrik
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-01-02 11:40

> f.eks. som det høres hos Garth
> > Brooks, som selv jeg synes er en ganske glimrende kunstner, men det er
vel
> > ikke helt din stil, Åge?
> SV: Nej, det skal guderne vide. I mine ører har det intet (absolut intet)
> med country at gøre. Jeg aner ikke hvad man kalder hans genre. måske New
> counrtry, som jeg ikke opfatter som country.

Garth Brooks ER country - det er ikke diskutabelt, men om det er "new"
eller hvad, ja det aner jeg ikke. Jeg fandt en livekoncert med ham som jeg
egentlig synes var meget underholdende. Ikke noget jeg vil investere
yderligere i, men jeg synes ikke det er skingert. Men det må du selv om.

> Du skulle ta' og gi' ham en chance, for hansmusik
> > er i hvert fald gennemarbejdet og ofte med fremragende guitarlyd.
> SV: Jamen jeg har hørt ham og givet ham en chance, men jeg kan ikke holde
de
> lyde ud som er i New country. Det er al for skingert. Jeg kan simpelhen
ikke
> klare andet en traditionel country. Har du forresten læst min anmeldelse
af
> Heidi Hauges nye coiuntry-cd. Prøv at giv hende en chance.

Anmeldelse? En anmeldelse skal vel være bare en smule kritisk Jo, jeg
strejfede den lige. Ser om jeg kan komme i nærheden af at lytte til en
enkelt af hendes sange.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-01-02 13:18

Ulrik Lauritzen <allrecords@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a30lem$hft$1@sunsite.dk...

Ser om jeg kan komme i nærheden af at lytte til en
> enkelt af hendes sange.
________

Jamen det kan du da sagtens komme til lige præsis nu. Gå ind på
www.artistguiden.no/news.htm eller www.heidi-hauge.com/utgivelser.htm og lyt
til hendes musik

Hilsen Åge
(Kun traditionel country er country - deraf navnet)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-01-02 18:06

> Jamen det kan du da sagtens komme til lige præsis nu. Gå ind på
> www.artistguiden.no/news.htm eller www.heidi-hauge.com/utgivelser.htm og
lyt
> til hendes musik

Det er jo ikke musik, men derimod den første computervirus der går efter ens
højtalere de her nordmænd har udviklet!

/Troels

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-01-02 19:20

"Troels" <tllund[blah_blah]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3c5433c2$0$254$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> > Jamen det kan du da sagtens komme til lige præsis nu. Gå ind på
> > www.artistguiden.no/news.htm eller www.heidi-hauge.com/utgivelser.htm og
> lyt
> > til hendes musik
>
> Det er jo ikke musik, men derimod den første computervirus der går efter
ens
> højtalere de her nordmænd har udviklet!
>
> hihihiiihi
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-01-02 01:47

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i
news:3c530f0c$0$13979$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

>> Jeeeez,det er som at tale til en dør.
>> Det var noget andet hvis du vidste hvad du talte om.

> SV: Sikke da noget ævl - tsk tsk tsk. Jeg fordømmer den musik
> jeg har lyst til. Også computer-dansktopmusik som kan lyde
> rædselsfuldt.

Men du udtaler dig tydeligvis stadig om noget du ikke fatter en
brik af. Som andre mere eller mindre venlige skribenter har forsøgt
at få dig til at fatte, er lige præcis dansktop-genren den slags
"musik" hvor der slammes mest syntetisk computer-shit ud over
sporene. Indspilningerne med dine helte er sovset ind i kunstige
violiner, mundharmonikaer og saxofoner m.v., og det hele er pakket
ind i rumklang, ekko, harmonizere og kompressorer, ligesom en del
af trommespillet ofte er computerfremstillet.

Men du har da helt ret - det lyder rædselsfuldt! Det er nu sjældent
decideret p.gr.af computereffekterne, men fordi dansktop-"musikere"
er ufatteligt ukritiske og slatne.

--
B-)
Købes: Originalt (gratis) analog-kort til DR2 & TV2-Zulu
Ting til salg: http://www.go.to/salg
Stop den urimelige afgift på IT-udstyr! http://www.stopcopydan.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-01-02 01:52

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i
news:3c5326b3$0$227$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Nå, men så gør det det i hvert fald ikke for at opfinde nye
> elektroniske instumenter eller nye lyde,

Nej - man kan IKKE anklage dansktoppen for at være fornyende! Til
gengæld vil man hellere end gerne spare de forholdsvis få tusinde
kroner det ville koste at få et par rigtige violiner med på et spor
i stedet for de syntetiske slam-udgaver dansktoppen benytter. Det
hører du selvfølgelig slet ike, da du er i gang med at prøve at
synge med på den helt fænomenale tekst ("...flyv fra sted og til
sted fra skjul til skjul..." osv).

> eller forvrængninger
> af sangernes stemmer og ekko-klang og alt det der.

Der er sgu da ikke noget som en dansktop-smørtenor der er syret ind
i rumklang og ekko.

> Dansktopmusik lyder da naturligt, man laver da ikke den
> slags pjat med en computer.

Naturligt? Har du nu drukket af natpotten igen...

--
B-)
Købes: Originalt (gratis) analog-kort til DR2 & TV2-Zulu
Ting til salg: http://www.go.to/salg
Stop den urimelige afgift på IT-udstyr! http://www.stopcopydan.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-01-02 20:37

On Sat, 26 Jan 2002 14:06:55 +0100, "Åge Halldorsson"
<halldorsson@post.tele.dk> wrote:

> Det kommer måske så vidt at han render rundt ude på gaden og skyder vildt
>omkring sig, mens han hører walkman med det sidste nye country. F. eks. med
>Heide Hauge.
> Ja, jeg ved godt at det er lidt lusket, men det er jo i en god sags
>tjeneste, hihi.

<snip>

For fanden, Åge. Nogen gange bliver jeg lidt i tvivl om, om du bare er
en troll der sidder og tager pis på os ; )

--
Kasper Aae

E-mail: rbb at rocketmail.com

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-01-02 22:59

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i
news:3c53ef98$0$263$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Hilsen Åge
> (Kun traditionel country er country - deraf navnet)

Der døde Kim & Drengene - tak for det! (Traditionel country synes
IKKE på dansk).

Hilsen Bjørn
(Kun traditionelle traditioner er traditioner - deraf navnet)

--
B-)
Købes: Originalt (gratis) analog-kort til DR2 & TV2-Zulu
Ting til salg: http://www.go.to/salg
Stop den urimelige afgift på IT-udstyr! http://www.stopcopydan.dk

Kommentar
Fra : Runeldo

Dato : 19-02-03 13:42

Jeg har aldrig set en fugl....jeg kigger altid den anden vej!