/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Forslag til fedtfattig morgenmad?
Fra : Patriar
Vist : 4742 gange
110 point
Dato : 11-09-03 09:27

Er der nogen der har et par gode ideer til en sund og fedtfri (så meget som muligt) morgenmad?

Jeg spiser dog ikke kornprodukter, mejeriprodukter, sukkerholdige produkter, eller produkter indeholdende hvidt raffineret mel overhovedet.

Men der må da være noget godt alligevel.?

Det bedste forslag får selvfølgelig mine point.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-09-03 09:32

Havregrød
Nej... prøv at kigge på http://www.vien.dk/kogebogen2/kokdor.asp

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : Monik

Dato : 11-09-03 09:33

Hej Patriar

Tag en proteinshake fra Herbalife. 2½ dl. iskold juice blandet med 2 spsk. protein. evt. med blendet frugt frisk eller frossen. Verdens bedste og sundeste morgenmad.

Hilsen Monik

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-09-03 09:54

NB: Du kan jo udskifte mælk med Soyadrik (Naturli Soyadrik fra Reformi) fås i Brugsen, Fakta og Netto

Kommentar
Fra : Patriar

Dato : 11-09-03 11:31

Monik. Hvor køber jeg så deres produkter henne?
altså Herbalifes...
Kan man få det i en forretning? Eller kun hos medlemmerne der sælger det privat?

Patriar.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-09-03 12:04

Herbalife sælges af private (jeg er en af dem).
Du kan så vælge at registrere dig selv som "sælger" og herved købe til fordelagtige rabatter.
Skriv evt. til mig på marquardsen@email.dk
Mvh
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-09-03 12:13

NB: Du skylder nok Monik at købe hos hende, hvis hun også kan skaffe produktet

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-09-03 12:15

NNBB: Herbalife International http://www.herbalife.com/

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-09-03 12:18
Kommentar
Fra : blyb

Dato : 11-09-03 12:24

Hej Patriar

En sund og fedtfri morgenmad uden de produkter du nævner, bliver nok lidt svært at finde.

Jeg sidder med bogen "SPIS DIG SLANK" og kan af erfaring anbefale dig denne opskrift. Det smager KANON godt.

HJEMMELAVET MYSLI.

500g grovvalsede havregryn
150g knækket boghvede
100g hirseflager
50g grofthakkede hasselnødder
50g hele mandler
1dl akaciahonning
200g cornflakes eller branflakes
200g rosiner

TIlberedning.
Bland havregryn, boghvede, hirseflager, hasselnødder og mandler. Kom det i en bradepande, og stil det i ovnen ved 180 grader i 1 time. Rør jævnligt. Når der et ristet, så vend straks honningen i myslien. Når den er afkølet, kommes cornflakes og rosiner i. Hæld blandingen på tætsluttende dåse eller glas, og opbevar den tørt og mørkt, så kan den holde i tre måneder.

TIP: Lav en stor portion en dag hvor du har god tid, så har du sund morgenmad til travle hverdage.

Energi pr. portion: 800 kj/190 kcal.

Hilsen Blyb.

Kommentar
Fra : blyb

Dato : 11-09-03 12:34

Du kan jo også i stedet for at dele frugten over hele dagen, spise hele dagsrationen sammen med et hjemmebagt mættende brød.

Venlig hilsen Blyb.

Kommentar
Fra : Monik

Dato : 11-09-03 15:10

Hej Patriar

Man kan ikke købe Herbalifes produkter i en forretning. Kun gennem forhandlere. Gå ind på www.tab-dig.nu brug koden 4470 eller www.udfyld.nu/4470 og jeg vil kontakte dig, hvis du er interesseret.

Hilsen Monik

Kommentar
Fra : Patriar

Dato : 11-09-03 18:42

Men er det ikke det samme som Nupo pulver, der er lidt lettere at få fat i?
jeg har nemlig ikke dankort eller andre muligheder for at købe noget på internettet.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-09-03 08:55

Johhhh og nej (vil jo ikke indrømme det). Nupo er da et alternativ

Kommentar
Fra : Monik

Dato : 12-09-03 12:58

Hej Patriar
Jeg ved ikke hvad Nupo indeholder rent protein- og vitaminmæssigt, men det smager ikke godt i min mund. Samtidig skal du tage det mange gange om dagen (og det er samme smag hver gang). Med Herbalifes produkter får du over 100 opskrifter med så der er stor sandsynlighed for at der findes noget alle kan lide.
Der hvor du køber Nupo er de fuldstændige ligeglade med om du følger nogen former for kostændringer og så er du jo lige vidt.

Hilsen Monik

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-09-03 13:44

Jeg holder nu også på Herbalife, men det er noget vrøvl at du ikke kan bestille online, for det kan du via http://www.businessteam.dk/secure.payment.pbs/ORDRE_PRISLISTE.htm
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-09-03 13:46

Kig nu igennem linket http://www.businessteam.dk/
Her er f.eks http://www.businessteam.dk/H_PROTEIN_DRINK.htm osv. osv. osv.

Kommentar
Fra : blyb

Dato : 12-09-03 14:28

2½ dl proteinshake (verdens bedste og sundeste morgenmad????)
Måske, - men sgu da ikke særlig sjovt at skulle indtage hveeeer eneste morgen.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-09-03 14:36

Så ABSOLUT enig med blyb...
OK! Ved da godt man kan variere smagen med div. frugt... meeeen der er nu ikke noget så dejligt, som en god Engelsk morgenmad lørdag eller søndag morgen - sundt, eller ikke sundt.
Søren

Accepteret svar
Fra : Monik

Modtaget 110 point
Dato : 12-09-03 14:57

Hej Blyb
Nu er der jo en hel masse mennesker ( her i blandt mig selv) der springer over morgenmaden, hvilket ikke er så smart da det faktisk er det vigtigste måltid på dagen. Ved at tage det bedste fra kostpyramiden gennem proteinshaken er man sikker på at få de næringsstoffer man har brug for og sætter gang i forbrændingen fra starten af dagen. Dermed behøver jeg ikke at tænke på hvilke sunde og usunde ting jeg sætter tænderne i resten af dagen. Dette kaldes vægtkontrol og jeg holder vægten selv om jeg mange dage spiser usunde ting.
Hvad er livet værd hvis man til evig tid skal tænke på hvad man spiser.

Hilsen Monik

Kommentar
Fra : blyb

Dato : 12-09-03 15:23

Jeps Clan. Engelsk morgenmad er ikke sådan at kimse af. Min kæreste er englænder så det spises også her i huset.

Monik: Hvis du af og til springer morgenmaden over, kan du i stedet lave en

BRUNCH: (igen en opskrift fra bogen "SPIS DIG SLANK")

Bønner der mætter.
1æg til røræg
1 tomat
1 glas juice
3 skiver svinebacon (50 g)
200 g baked beans

Bønnerne fylder godt i maven og mætter i lang tid.

ENERGI: 2050kj/490 kcal.

P.s. Jeg holder også fint vægten selv om vi af og til spiser denne brunch.

Med venlig hilsen Blyb.

Kommentar
Fra : Monik

Dato : 12-09-03 15:41

Hej blyb
Nu er det sådan at brunch ikke passer så godt når man skal af sted på arbejde fra morgenstunden. Svinekød spiser jeg aldrig og bønner er badr. for mig.
Hilsen Monik

Kommentar
Fra : blyb

Dato : 12-09-03 16:26

Hej Monik
Så erstatter du da bare svinebacon med kalkunbacon og udelader bønnerne.
At du synes bønnerne er badr. er ærgerligt.
Så nemlig for ikke så længe siden et udmærket program på DISCOVERY, at netop "bønnerne" nedsætter kolesteroltallet ret væsentligt.

Måske er det derfor, at englænderne ikke har større tendens til hjerte/kar sygdomme (hvad man jo godt kunne fristes til at tro) end vi danskere..

Hvor om alting er har jeg nu fået lyst til at prøve det føromtalte "Herbalife" så dit indlæg har været brugbart. .

Venlig hilsen Blyb

Godkendelse af svar
Fra : Patriar

Dato : 14-09-03 22:51

Ok. Jeg er blevet meget inspireret til at prøve Monik´s SHake.
Men jeg vil nu hellere bruge Nupo, og så blande mine frugter i.. (Nemmere at få fat i og meget billigere)

Tak for hjælpen alle