/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
EU og Garanti
Fra : witzel
Vist : 274 gange
200 point
Dato : 10-09-03 14:32

Findes der et EU-direktiv eller lignende der har noget med Europa garanti at gøre?

f.eks. køber man et produkt i et andet EU land (ex. tyskland), skal producenten så tage imod reklamationer i andre EU-lande (ex. danmark) end i det hvor produktet er købt?

jeg har brug for et link, eller et lovnr/direktiv nr. og helst ingen "jeg tror at jeg en gang hørte noget om at..." for det er meget svært at gå videre juridisk med rygter...

på forhånd tak

Morten

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 210 point
Dato : 10-09-03 14:57

Hej Morten
Prøv at rette spørgsmål i EU-Oplysningen http://www.eu-oplysningen.dk/
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-09-03 15:03

NB: Direkte spørgelink http://euo.dk/spsv/spoergos/

Kommentar
Fra : witzel

Dato : 10-09-03 15:08

mange tak ... jeg har lige skrevet spørgsmålet til dem

- Morten

Kommentar
Fra : witzel

Dato : 10-09-03 16:08

jeg har netop (telefonisk) fået svar på mit spørgsmål... der er ingen love eller direktiver omkring europa garanti. det afhænger af virksomhedernes velvillighed.

Søren, mange tak for hjælpen.

- Morten

Godkendelse af svar
Fra : witzel

Dato : 10-09-03 16:10

det tog ca 3 timer, så havde jeg et svar jeg kunne bruge til noget

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-09-03 16:17

Hej Morten
Tjow'jow... det offentlige kan overraske en gang imm.
Det er ikke altid de er så hurtige
Søren