/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Kassettebånd til CD
Fra : wisteihn
Vist : 650 gange
200 point
Dato : 08-09-03 17:36

Er der nogen som kan fortælle mig hvordan jeg på en nem/smart måde overfører lyd fra kasettebånd til min PC så at jeg kan brænde den over til en CD-R.

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 08-09-03 18:12

Du kan prøve med pogrammet audiograbber,det finder du hos TUCOWS.
Mvh Ole

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 210 point
Dato : 08-09-03 18:34

Hej wisteihn
Jeg har selv næsten stillet spørgsmålet herinde
http://www.kandu.dk/dk/spg/8753

og hjulpet catbody med det samme spørgsmål her
http://www.kandu.dk/dk/spg/8727

Jeg kopierer lige svaret,så det ikke koster point,for at komme ind og læse det.

Hej catbody
Så fik jeg mit til at virke
Her er hvordan du får det til at virke
Du skal bruge en audiokabel
http://www.sandberg.it/sandberg/kabler/50098.HTM
den der er vist på linket er den samme som min bortset fra at den der er gøn er sort på min.
Du tager den røde og hvide stik og putter dem i bag på-lad os sige det er kassettebånd du vil bruge til at få over på cd-så kommer du dem i der hvor der på din kasette står line out-er det til grammofonen sætter du den røde og hvide bagpå den hvor der står line out-den anden stik skal i din computers lydkort-under line.
Så skal du hvis du vil gøre som jeg downloade audiograpper- http://www.audiograbber.com-us.net/
Når du har dovnloadet den og åbnet den-skal du i programmet gå op under filer og vælge den der hedder line in sampling-så starte du bare henholdsvis din kassette eller grammofon og så klikke du bare der hvor der står record-og bagefter skal du bare gemme filen.
Indstillinger for dine lydegenskaber skal være følgende(som jeg beskriver er den måde som min står)
Højreklik på dit lydikon
Vælg-åbn indstillinger for lydstyrke
Vælg fanen indstillinger
Klik på egenskaber
Vælg indspilling-klik på ok
Den eneste jeg har flueben i her er den der hedder line in
Håber du også må få det til at virke ligesom jeg
Ellers så giv lige en tilbagemelding
MVH og en rigtig glædelig jul og lykkebringende nytår til dig og dine kære
MVH Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 08-09-03 18:35

Hej wisteihn

Jeg har selv næsten stillet det samme spørgsmålet herinde
http://www.kandu.dk/dk/spg/8753

og hjulpet catbody med det samme spørgsmål her
http://www.kandu.dk/dk/spg/8727

Jeg kopierer lige svaret,så det ikke koster point,for at komme ind og læse det.

Hej catbody
Så fik jeg mit til at virke
Her er hvordan du får det til at virke
Du skal bruge en audiokabel
http://www.sandberg.it/sandberg/kabler/50098.HTM
den der er vist på linket er den samme som min bortset fra at den der er gøn er sort på min.
Du tager den røde og hvide stik og putter dem i bag på-lad os sige det er kassettebånd du vil bruge til at få over på cd-så kommer du dem i der hvor der på din kasette står line out-er det til grammofonen sætter du den røde og hvide bagpå den hvor der står line out-den anden stik skal i din computers lydkort-under line.
Så skal du hvis du vil gøre som jeg downloade audiograpper- http://www.audiograbber.com-us.net/
Når du har dovnloadet den og åbnet den-skal du i programmet gå op under filer og vælge den der hedder line in sampling-så starte du bare henholdsvis din kassette eller grammofon og så klikke du bare der hvor der står record-og bagefter skal du bare gemme filen.
Indstillinger for dine lydegenskaber skal være følgende(som jeg beskriver er den måde som min står)
Højreklik på dit lydikon
Vælg-åbn indstillinger for lydstyrke
Vælg fanen indstillinger
Klik på egenskaber
Vælg indspilling-klik på ok
Den eneste jeg har flueben i her er den der hedder line in
Håber du også må få det til at virke ligesom jeg
Ellers så giv lige en tilbagemelding
MVH og en rigtig glædelig jul og lykkebringende nytår til dig og dine kære
MVH Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 08-09-03 18:43

Hov den kom af sted to gange
Undskyld.
Jeg var lige ved at rette linjen
"Jeg har selv næsten stillet spørgsmålet herinde"
til
"Jeg har selv næsten stillet det samme spørgsmålet herinde"
og på en eller anden måde røg begge afsted
Brian

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-09-03 09:05

Vær dog opmærksom på at træerne ikke vokser ind i himlen. Du kan ikke forvente bedre lyd end det cassetteafspilleren er i stand til at producere, dvs ingen information over 15 kHz, sus, wow, flutter, antagelig nogen forvrængning. Selvom nogle programmer kan hjælpe lidt på nogle af problemerne bliver det altid bare en kopi af originalmediet. Programmer der kan gøre noget radikalt ved lydkvaliteten er ikke tilgængelige for os dødelige, og ganske ubetalelige hvis vi skulle købe dem. Du kan equlize og evt komprimere lidt sammen med et noisegate, ifald du anvender f. eks. Sound Forge eller bedre Samplitude Sampling. Der er ligeledes gode klippe/fade funktioner i begge.

Godkendelse af svar
Fra : wisteihn

Dato : 09-09-03 15:41

Tak for svaret briani.