/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Søger gode, sjove detektiv-spil
Fra : liberia
Vist : 1441 gange
75 point
Dato : 08-09-03 13:59

Jeg har et spil der hedder "dødelig illusion episode 1" fra "Cluedo detektivserien", udgivet af Hasbro Interactive. Lige et spil efter min smag. Jeg har søgt på nettet, også på Hasbro's hjemmeside efter en evt. episode 2, men forgæves.

Derfor vil jeg nu spørge om der er nogen, der enten kender til flere spil i serien ELLER kender det omtalte spil og kan anbefale/nævne nogle andre spil i samme genre, altså lidt henad Agatha Christie på pc-spil?
Glæder mig meget til svar, da jeg ikke selv har været i stand til at finde noget der minder om det.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 08-09-03 14:47

Hej Liberia,

"Where in the World is Carmen SanDiego"... synes jeg selv var et meget sjovt og lærerigt detektiv spil... jeg har ikke prøvet den nye version som linket her er til... men hva' jeg lige har ku' læse mig til er der en hel forbedringer, samt kvaliteten af grafikken... her er den så... "Where in the World Is Carmen Sandiego - Treasures of Knowledge"... -->
http://www.learningvillage.com/html/rcsworld2002.html

dengang jeg spillede spillet første gang var på Dos omkring Win 3.11's tid... og den funker endnu... :D

ud over det er underholdene er det også lærerigt...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : S.B.L

Dato : 08-09-03 15:02

Hej Straup.

Var lige inde og kigge på dit link... og det synes jeg sgu er humor... Et lille uddrag fra siden:

Learning Areas: Introduction to the geography, people, language, and culture of 14 countries across the 7 major continents of the world.

Age Range: 8 -12 Grades: 3 - 6

Fortsat god dag.

Mvh
Bue

Kommentar
Fra : liberia

Dato : 08-09-03 17:40

Hej Straup, tak for linket. Men jeg leder nu efter noget til en liiidt ældre målgruppe. 8-12 år er der vist ikke den store udfordring i - men du kan jo heller ikke vide, at jeg er 28, hihi....

venligst

Marie

Accepteret svar
Fra : mikael_hanna

Modtaget 75 point
Dato : 08-09-03 18:00

http://www.gamespot.com/pc/puzzle/cluemurderatboddymansion/index.html

Det lyder da til at være et spændende spil..! har aldrig prøvet det læste bare lige et review på den her amerikanske side..!

Mikael

Kommentar
Fra : liberia

Dato : 08-09-03 18:19

hej Mikael

Ja, det ser ud til at være lige sådan noget jeg leder efter... desværre kan jeg ikke finde noget om hvor jeg kan købe det... Men det er da en start, TAK!

venligst

Marie

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 09-09-03 10:15

Hej Marie.

Her er et sted man kan købe det, men jeg finder det kun på amerikansk http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B00004VXA2/103-9231629-9301438?v=glance&vi=accessories så jeg er ikke sikker på om det findes i europa eller om det måske har et andet europæisk navn.!

Mikael

Kommentar
Fra : bet.sand

Dato : 09-09-03 17:59

hej
jeg har prøvet "mistænkt 1-2" og det svenske spil "strisser ". de er rigtig gode og man kan få mange timer til at gå med dem . Det er politi spil ,hvor man opklare et eller flere mord ..prøv det . du kan evt. låne dem på biblotekket inden du køber dem
v.h bet.sand

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 18-09-03 14:26

Hej

Fandt du nogensinde et godt spil??? Var nogen af svarene værdige til dine points..?

Mikael

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 12-02-04 12:48

ingen point uddelt endnu..? Hvad med atgive et af svarene de lovede points..?

Mikael

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 31-03-04 17:47

Nu siger jeg som HUGO... ØHHHHHHH...... HALLO er der nogen hjemme..?

Får ingen point for deres arbejde de har lavet med dit spørgsmål..? Kedeligt at man skal bruge tid og ressourcer på at hjælpe folk, og så gider de ikke sige tak ved at godkende et svar..!

Mikael

Godkendelse af svar
Fra : liberia

Dato : 09-04-04 22:29

Tak for svaret mikael_hanna. og for dine ressourcer ;oP