/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
cOMPUTERPROBLEMER
Fra : grethi
Vist : 734 gange
60 point
Dato : 07-09-03 20:01

Jeg har en computer med Windows XP, da computeren var lidt langsom fik jeg det råd at slette mine genveje på skrivebordet. Det gjorde jeg så, men nu er mine spil væk, så det var måske ikke genveje. Dedt drejer sig om 7-kabale - kabalen edderkoppen samt Napoleon. Nu er computeren hurtig nok, da jeg har fået installeret mere ram.

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 07-09-03 20:31

Gå i søg og skriv hvad du mangler,træk dem ud på skrivebordet.
Mvh Ole

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 07-09-03 21:40

De er stadig i din menu - Ikke?

start - programmer - tilbehør - spil

Højreklik og hold nede - træk spillet ud på skrivebordet - slip højrekliktasten - vælg: opret genvej her

mvh
Jens

Kommentar
Fra : grethi

Dato : 07-09-03 22:05

Til Ole
Tak for din henvendelse om hjælp, men det hjalp ikke, søgningen gav intet resultat.

Til Jens: Nej der er ingen spil i menuen. Der er nogle spil uncder programmer, men ikke dem jeg søger, der er ingen spil under tilbehør.

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 07-09-03 22:15

Gå i tilf/fjern pogrammer -tilf/fjern Windowskomponenter sæt flueben i tilbehør og funktioner-sæt CD rommen i.
Mvh Ole

Kommentar
Fra : micdk

Dato : 08-09-03 01:16

gå ind i start/alle programmer/tilbehør/systemværktøjer og vælg system gendannelse. og gendan din pc til den dag du slettede genvejne......
mvh michael

Kommentar
Fra : grethi

Dato : 08-09-03 09:58

Til Micdk

Jeg har været inde i systemgendannelse for at gå tilbage til et tidligere tidspunkt. der var ingenting sket. Hvis jeg går tilbage til før jeg fik installeret mere ram, går det så ikke ud og installationen af den nye ram, jeg har fået installeret.?

Kommentar
Fra : wal

Dato : 08-09-03 10:13

Jeg tror du må installerer windows igen, Eller rep, dit windows.

Kommentar
Fra : micdk

Dato : 08-09-03 10:46

nej det går IKKE ud ovre dine ram....
mvh michael

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-09-03 11:00

Hejsa

det har intet med dine ram at gøre
jeg formoder du har trukket bla. 7 kabale ud på skrivebordet, og har derved slettet den fra
/programmer/spil

det du gør er:
højreklik på skrivebordet >>ny >> genvej >> i feltet taster eller kopier linierne her til

7 kabale = %SystemRoot%\System32\sol.exe klik på næste og udfør
edderkop = %SystemRoot%\System32\spider.exe
hjertefri = %SystemRoot%\System32\mshearts.exe
napoleon = %SystemRoot%\System32\freecell.exe
pinball = C:\Programmer\Windows NT\Pinball\PINBALL.EXE

jeg har desværre ikke genvejen til internet spil ;-(

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 08-09-03 11:00

Grethi>>> hvis du har mod på det, kan du, når du har prøvet di andre nævnte muligheder uden held, prøve at lave en reparation af WindowsXP. Dette kan gøres uden at miste data.
Vejledning her: htto://www.hcma.dk/formattering.htm
Læs det igennem før du starter på noget.
m v h
hcma/Catbody

Kommentar
Fra : wal

Dato : 08-09-03 11:08

Hej jeg tror du kan downlode dine spil .det er dog kun en ide.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 08-09-03 11:09

jeg checkede lige min pc og der ligge de indbyggede spil under:
Start ->Programmer ->Spil Højreklik på dem du vil have og send dem til skrivebordet

Kommentar
Fra : grethi

Dato : 08-09-03 11:15

Jeg har desværre ikke mod på at lave en reparation af windows xp. Jeg forstår ikke helt, hvad der står. Jeg er en ældre kvindelig pensionist. men jeg skal nok geninstallere min CD-rom produktgendannelse. Skal jeg så først afinstallere de forskellige programmer, jeg har indlagt f. publisher, virusprogram o.s.v. Der er flere fejl i min computer. Jeg kan heller ikke åbne pdf filer selv om jeg har installeret Acrobat Reader.
Forneden på proceslinien er der 2 skærtme med et rødt kryds, har de nogen betydning.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 08-09-03 11:25

Grethi>>> jeg er bange for at du skal geninstallere hele skidtet.
Du skriver at der er flere fejl i din PC, så det bedste vil være starte forfra igen med først at lægge WindowsXP ind igen
og derefter alle dine forskellige programmer.
Men husk for alt i verden at lave back-up/kopi af alle de breve, mails, kontaktpersoner o.s.v. (evt. brænd dem på en cd-rom) for alt går tabt ved en formatering.
Du behøver ikke først at afinstallere de forskellige programmer, det sker helt automatisk når du formaterer og geninstallerer Windows XP.
Hvis du er meget usikker og helt på bar bund, er det nok en god ide at skaffe hjælp til det. Gerne en der kan sidde ved siden af dig og fortælle og vise hvad man gør, så du har en chance næste gang.
Det eneste der er sikkert er: Du overlever, får garanteret noget at spise og har en seng at sove i, så det værste der kan ske er at du får stress og river dig i håret.

Kommentar
Fra : grethi

Dato : 08-09-03 11:35

Ja, jeg prøver at få hjælp til at geninstallere. Mange tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : Spidubot

Dato : 08-02-04 16:43

Men nej... Den oprindelige installation indeholder ikke spider.exe, så en ny installation vil heller ikke gøre det.

Spillet skal skaffes og installeres.