/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Musik programmer?
Fra : amh123
Vist : 246 gange
100 point
Dato : 05-09-03 18:51

Hejsa!
er der nogle som ved hvor man kan finde en guide over at lave musik på Computeren? den må gerne være på Dansk men det gør ikke noget hvis den er på engelsk! Alle guides kan måske bruges

Venlig Hilsen

Andreas

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 05-09-03 21:04

Hej Andreas

Jeg er ikke selv nogen musikhej, men jeg har fundet nogle sider til dig jeg mener der kan bruges

http://www.cyrk.dk/musik/computer/ , prøv f.eks at klikke på programmer
Her er en side med lidt hardware kræs:
http://www.soundcheck.dk/test3/nyheder/index.php3?CategoryId=12&Page=3

En god ide er at starte på nyhedsgruppen dk.kultur.musik.produktion , her kan du spørge og få svar på det meste også om programmet cubase. Hvis du ikke ved hvordan du opsææter en news klient kan du deltage her:
http://www.newsgate.dk/dk/dk.kultur.musik.produktion/index.html#06841

håber det var en start
srhansen

Kommentar
Fra : fluffydenudkogte

Dato : 11-09-03 13:48

Hvis du vil lave musik fra grunden af, skal du have fat i et wave-editerings program og et midi programmerings program....cubase indeholder begge...wave editering er i bund og grund harddisk recording...og det kan man ikke læse sig til...man skal lære af sine fejl og stole på sine ører.......hvad midi´en angår kan du låne bøger på biblioteket
......Du skal lære dig selv!!!!! Det vigtigste ved en musik-puter er at du sørger for at dit lydkort har sin egen cpu til afvikling af effekter, og at det er 24bit...ellers er du fucked fra starten af!!!!!! Køb ikke lydkort i computer-forretningen...gør det i musikforretningen....der kan de også hjælpe med opsætning + al den info du overhovedet har brug for!!!! Held og lykke