/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Priser på barnevogne
Fra : reimerc
Vist : 5660 gange
100 point
Dato : 05-09-03 18:15

Hej alle.

Min kone og jeg skal have en lille til februar, og selvfølgelig skal han/hun have en ordentlig barnevogn. Vi har kigget på forskellige modeller, og har valgt at købe en Emma Junge (ehh, jeg kan ikke lige huske stavemåden). Meeen, kvalitet koster dyrt, ihvertfald i dette tilfælde Jeg har ledt på nettet efter nogle portaler hvor man kan sammenligne priser hos de enkelte forhandere/online-butikker, men jeg kan ikke finde en brugbar hvad angår barnevogne. Er der nogen der kan hjælpe??

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : lillia

Dato : 05-09-03 18:54

jeg ved ikke om dette link kan bruges, men har selv brugt det når jeg skulle vide noget om test af forskellige ting, og for at samligne priser, det kan være lidt svær at finde rundt på, men håber det går..det er nok det trææeste jeg kan komme på sådan noget som du søger...
http://www.fi.dk/

knus lillia

Kommentar
Fra : reimerc

Dato : 05-09-03 19:11

Hej Lillia.

Tak for dit indlæg. Jeg har dog allerede været inde på denne side og kigge. Der findes kun sammenligninger af de forskellige barnevogne, pris kontra kvalitet. Dog mangler jeg et sted/en portal hvor jeg kan finde den BILLIGSTE forhandler af den pågældende barnevogn.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-09-03 20:02

Du kan jo se om dette kan have din interesse www.gratisbarnevogn.dk

mvh ans

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-09-03 21:39

Jammen lad os da finde en dyt til den lille
* http://www.kaereboern.dk/findVaren.asp?VareGruppe=Barne-+og+klapvogne

Accepteret svar
Fra : Tulletine

Modtaget 100 point
Dato : 05-09-03 21:46

Hej reimerc
Jeg købte selv en Emmaljunga Bigstar i november 2002. Vi er super glade for den. Den fåes nu i en nyere model med svingbartstyr og andre finesser som min "gamle" model ikke har. Vi har ikke savnet at have svingbartstyr da vores datter gerne vil kunne se os når vi går.
Mht. priserne er der fast pris på mærkerne Emmaljunga, Odder og Brio. Det er ganske vist ulovligt men det er fact. Firmaet sætter prisen og hvis en forhandler sælger dem billigere trækker firmaet deres leverancer i langdrag og dermed kan forretningen ikke aflevere barnevognen som aftalt. Du kan være heldig at finde udgåede farver eller let falmede udstillingsmodeller billigere men det er ikke meget der er at spare.
Babysam i Kolding er de eneste vi har kunnet finde der er til at handle med. De krævede at vi gjorde alle vores indkøb der og fik så en god samlet pris - prøv evt at tale med din forhandler om den facon.
Held og lykke til februar.
Kh.
TulleTine

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-09-03 21:50

Hmmm! Du sagde kvali... jeg kan huske da vores var små (mange måner siden 20&22), da var det ypperligste en Odder vogn. Det må stadig være en god "øse" for jeg kan huske, at ha' hjulpet med at finde en i tidernes morgen - roder lige lidt i mine gemmer.... tjow'jow... helt tilbage til 24-03-03 11:09 på http://www.kandu.dk/dk/spg/12973 du får lige de links der var på den streng.
* http://www.danmarks.net/result.phtml?refer=1577
* http://www.babysam.dk/
* http://www.babysam.dk/katalog/transp/thumb.htm (Odder vogne)
* http://www.pulterkammeret.dk/kategori.asp?kat_id=46
* http://www.tingstedet.net/artikel.asp?id=216
* http://www.gratisbarnevogn.dk/ (samme som den ans henviser til)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-09-03 22:04

Mht www.gratisbarnevogn.dk er det ikke altid de har en sponsor til barnevognen. Min nevø fandt selv en sponsor som blev accepteret.

mvh ans

Kommentar
Fra : Tulletine

Dato : 05-09-03 22:08

Odder´s nye model har været plaget af mange fejl på stellene. De tager dem pt. tilbage i hobetal. De tilbyder ombytning men da de har erkendt at der er fejl kan man også få pengene tilbage. Den værste historie har jeg netop læst på Netdoktor var at styret, teleskop, knækkede og barnevognen forsatte nedad mens den rædselsslagne mor stod med styret i hånden.
Hold ved Emmaljunga den har vundet i Tænk&Test og er virkelig kram.
Kh.
TulleTine

Kommentar
Fra : reimerc

Dato : 08-09-03 10:00

Hej alle.

Tak for svarene. Jeg tror vi holder os til en Emmaljunga (nu fik jeg jo foræret stavemåden af dig Tulletine :) ), efter at have læst jeres indlæg. Det skal ikke være nogen hemmelighed, at hvis jeg var ene om at bestemme, rendte jeg gerne parkerne tynde med en barnevogn overklistret med eksempelvis en frisko-reklame. Men nu er jeg jo ikke den eneste :)

Tak for hjælpen alle sammen!

Godkendelse af svar
Fra : reimerc

Dato : 08-09-03 10:02

Tak for svaret Tulletine.