/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Sony DVD-r/cd-rom ????
Fra : evil_jew
Vist : 444 gange
500 point
Dato : 04-09-03 22:07

Jeg har købt mig en Sony DWU10A Internal Bulk og har lige modtaget det og prøvet at sætte den i.

Jeg har blot udskiftet mit gamle cd-rom drev med det nye her. Men nu viser den slet ikke drevet når jeg kigger i denne computer...

Hvad gør jeg?

Er ikke en haj til dette, så jeg beder venligst om en step-by-step guide til at fixe det.
Sætter 500 point til den der giver svaret.

Håber der er en der kan hjælpe.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 04-09-03 22:44

Jeg går ud fra, at du har checket, at stikket ikke kan vendes - og at det sidder rigtigt (evt. også om nogle af benene er presset ind) ?

Troede egentlig at Sony's var plug-and-play, men OK: Når stikket er checket og det fortsat ikke virker, så gå ind i biossen under opstart. Jeg har haft forskellige computere, der hver især åbnede biossen på forskellige kommandoer,, nemlig F1, F8 samt på "del". Du trykker på knappen under opstarten, der hvor du ser den første lille blinkende bjælke. Check i biossen, at disken er registreret (hvilken den 99% er) og gå ud af bios idet du gemmer opsætningen. Så skulle den faktisk være klar, når du rebooter næste gang.

Mvh Erling

Kommentar
Fra : evil_jew

Dato : 04-09-03 22:52

Den siger not installed... prøver lige at skille den af, men det bliver først i morgen, da jeg skal tidligt op. og er på vej i kassen.

Kommentar
Fra : wal

Dato : 04-09-03 23:02

Hej har du husket at afinstallere det gamle cd rom dren. installeret den nye driver til dvd rom drivet.

Accepteret svar
Fra : MouseKeeperX

Modtaget 510 point
Dato : 04-09-03 23:13

Tillykke - sådan en kunne jeg også godt tænke mig...

Når den ikke viser drevet kunne det meget vel tænkes at det er fordi der er en jumper der står forkert mht. Master/Slave. Den skal (umiddelbart) indstilles som dit gamle cd-rom drev var. Kik på det og gør det samme med dit nye drev. SL=Slave MA=Master
Hvordan sidder dine harddiske i forhold til?

mvh MX

Kommentar
Fra : proff

Dato : 04-09-03 23:30

hej jeg tror problemet ligger i at du skal tjekke om drevet skal være master eller slave.. hvis du har et andet drev/harddisk installeret i computeren, som er tilalutteede det samme ide kabel som det nye drev og dette drev er sat til at være master så skal dit nye drev sættes til at være slave. og omvendt er dit drev/harddisk sat til at være slave så skal dit nye drev sættes til at være master. og igen det er kun hvis det er tilsluttede samme ide kabel

det lyder som om det er det der er galt fordi hvis der er to enheder tilsluttede samme ide kabel og de begge to er master eller slave så kan den ikke finde drevet.

skrev hvis du skal have mere hjælp.

Kommentar
Fra : wal

Dato : 05-09-03 09:28

Prøv at deaktiverer dit cd-rom. Genstart din computer, installerer din driver til sonny dvd-rom.Husk at aktiverer dit cd-rom. Vær sikker på dit sonny dvd-rom ikke er looked, det plejer at stå under dvd-rom,drevet.Ps. Hvis du har to cd-rom drev, så prøv at tage kablerne fra dit almindelig cd-drev.Og tilslut kun dvd-drevet, Jeg mener heller ikke du kan bruge dine FLADKABLER fra dit gammel cd-rom drev.Ps du skulle deaktiverer det almindelige cd-rom drev hvis duhar to cd-rom,drev.

Godkendelse af svar
Fra : evil_jew

Dato : 06-09-03 10:00

Tak for svaret MouseKeeperX. Det var der problemet lå. Nu virker skidtet. Yihaaa... burn burn burn!!!!!