/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Rullehjørne
Fra : fredag
Vist : 728 gange
70 point
Dato : 04-09-03 11:50

Hvordan laver jeg i et hjørne af et rektangel et rulle hjørne, som om det var et stykke papir man ruller lidt på.
Jeg har Photoshop og CorelDraw.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 04-09-03 12:07

det letteste vil være at du får fat i et plug-in som f.eks. KPT3.0, der kan lave det.

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 04-09-03 12:35

Jeg er ikke helt med, hvordan gør jeg det????

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 04-09-03 12:47

Det finder du meget nemt ud af når først du har KTP3.0. Et lille klik med musen på teksten Page Curl og du kommer videre til indstillinger så du kan vælge hvilket hjørne og hvor meget det skal Curles.
Du kan også prøve at gå til denne adresse:
http://www.hah.net/p5/text/bildeeffekter/bildeeffekter_intro.htm
som viser eksempler på hvordan man laver forskellige effekter, - bl.a. page curl - uden af have filteret KPT3.0 el. lign.
Ammitz
festsangebirgit@frac.dk

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 04-09-03 13:29

Hvor finder jeg KTP 3.0

Kommentar
Fra : plugster

Dato : 04-09-03 14:47

shit, jeg ved ikke med fildeling programmer, men jeg har fået den på Grokster

Kommentar
Fra : plugster

Dato : 04-09-03 14:48

shit, jeg ved ikke med fildeling programmer, men jeg har fået den på Grokster

Kommentar
Fra : nordkyst

Dato : 04-09-03 20:19

skal det ligne et opbukket hjørne på papiret,hvis det er, så tag med penneværktøjet og konstruer det område som skal ulludere det bukkede hjørne, lav din path til en selection. vælg en farve på 15 % sort og sprøjt med en blød airbrush til du har den ønskede effekt

kh Klaus Pedersen

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 04-09-03 21:41

Jeg synes stadig du skal tage et kig ind på denne side:
http://www.hah.net/p5/text/bildeeffekter/bildeeffekter_intro.htm
Her står udførligt beskrevet hvordan du laver det uden filter, og du kan også lære mange andre sjove ting her.
Skal du gratis have fat på KPT3.0 bliver det på det grå marked, - og det kan jeg som bekendt ikke reklamere for på disse sider.
Du kan købe KPT hvor du sædvanligvis kan købe programmer til din PC, - og du kan læse mere om KPT her:
http://www.corel.com/servlet/Satellite?pagename=Corel/Support/support&id=1044024717129
Ammitz
festsangebirgit@frac.dk

Accepteret svar
Fra : hemse

Modtaget 70 point
Dato : 15-01-04 17:07

Hej Fredag!

Hvis du bruger nedenstående link kan du downloade et filter/plugin der kan lave de "krøllede hjørner" ellers prøv at søg på google efter plugin - photoshop - freeware - pagecurl. så kommer der en lang række spændende filtre til at "lege" med

http://www.avbros.com/english/downloads.html

MVH hemse

Godkendelse af svar
Fra : fredag

Dato : 16-01-04 08:52

Tak for svaret hemse.