/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Gæstebog :D
Fra : Noxi
Vist : 911 gange
500 point
Dato : 03-09-03 22:22

Ja så har jeg fået mig en gæstebog med mysql :D
Men lige nu så skal jeg logge på phpmyadmin for at slette de indlæg der er i gæstebogen...
Her er sQl koden
CREATE TABLE `gaestebog` (
`id` int(11) NOT NULL auto_increment,
`tid` datetime NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00',
`ip` varchar(15) NOT NULL default '',
`navn` varchar(100) NOT NULL default '',
`epost` varchar(100) default NULL,
`besked` text NOT NULL,
PRIMARY KEY (`id`)
) TYPE=MyISAM AUTO_INCREMENT=7 ;
Nogen der kan du fra det lave en php side til mig hvor jeg kan slette de end læg der er... sig tli hvis i skal bruge det hele :D den første det kommer med´og hvis det virker for 455 ponit :D ( Virker som en nem opgave for proferne... ) :D

Kommentar
Fra : rfh

Dato : 04-09-03 10:30

Prøv at kigge på denne link http://www.smartisoft.com/products.php?product=phpBook
Den har alle de funktioner som du ligger op til i de SQL table og lidt mere til.

mvh
rfh

Kommentar
Fra : Noxi

Dato : 04-09-03 11:46

Jeg vil gerne bruge mit eget design... vil ikke til at ændre noget... vil bare have en side hvor jeg kan slette fra mysql....

Kommentar
Fra : Patriar

Dato : 04-09-03 12:53

Må jeg forslå at hvis du ikke får svar herinde, eller at der går for lang tid, at du prøver på www.eksperten.dk
Der får man svar i løbet at 5-10 min hver eneste gang.
men garanti.
Jeg har fået så meget hjælp derinde at du tror det er løgn.

Kommentar
Fra : Noxi

Dato : 04-09-03 15:46

ok men håber på at få hjælp her har nu smidt 455 point i... det må da være nok :D

Kommentar
Fra : Jin2k

Dato : 10-10-03 10:57

Hey.
Det er jo bare at lave en side der viser alle indlægene og så lave et link til et script der sletter dem.
Eksempel på kode til at slette et indlæg med en bestemt 'id':
Kode
musql_query("delete * from gaestebog where id='".$id."'");

Eksempel på kode til at slette alle indlæg fra en bestemt ip:
Kode
musql_query("delete * from gaestebog where ip='".$ip."'");

Håber du kan bruge det. Eller så skriv bare :)
/Jin2k

Kommentar
Fra : Jin2k

Dato : 10-10-03 10:59

Der skal selvfølgelig stå mysql og ikke musql...

Kommentar
Fra : Noxi

Dato : 10-10-03 22:51

hmm Jin2k
vil du ikke lave en txt fil jeg kan download... fatter bare nada..

m.v.h.
noxi

Kommentar
Fra : Noxi

Dato : 10-10-03 22:52

hmm Jin2k
vil du ikke lave en txt fil jeg kan download... fatter bare nada..

m.v.h.
noxi

Kommentar
Fra : Jin2k

Dato : 11-10-03 01:46

Hmm... Altså en simpel måde at gøre det på kunne være sådan her:
Kode
<?php
if($admin=="dit password"){
mysql_connect(server, bruger, password);
mysql_select_db("din database");
if(isset($delete)){
$del_result = mysql_query("delete * from gaestebog where id='$delete'");
if($del_result){
echo "Indlæg slettet<br>";
}
$result = mysql_query("select * from gaestebog where 1 order by tid desc");
echo "<table>";
for($a=0;$a<mysql_num_rows($result);$a++){
$row = mysql_fetch_array($result);
echo "<tr><td>Navn: $row[navn]</td><td>Epost: $row[epost]</td></tr>";
echo "<tr><td>Tid: $row[tid]</td><td>IP: $row[ip]</td></tr>";
echo "<tr><td colspan=2>Besked<br>$row[besked]</td></tr>";
echo "<tr><td colspan=2><a href=$PHP_SELF?admin=$admin&delete=$row[id]>Slet indlæg</a></td></tr>";
}
echo "</table>";
}
else{
echo "Du har ikke adgang til denne side!";
}
?>

Det burde kunne løse dit problem... Hvis jeg da har forstået det rigtigt...

Kommentar
Fra : Noxi

Dato : 12-10-03 00:32

omg du er nice... :D hmm kunne du også lave sårn man kan rette i dem ? hvis der er stave fejl ?

Kommentar
Fra : Noxi

Dato : 12-10-03 19:42

hvis du ikke vil så bare sig nej så for du bare de point der er her...

Kommentar
Fra : Jin2k

Dato : 13-10-03 12:38

Hey. Jeg er lige ude at rejse, saa ikke lige nu. Har ikke rigtigt tid til at sidde og lave det her. Men naar jeg kommer hjem (Soendag den 19. oktober) skal jeg nok hjaelpe dig...
/Jin2k

Kommentar
Fra : Noxi

Dato : 13-10-03 14:13

Jin2k Det lyder godt :D så snakkes vi :D

Accepteret svar
Fra : NeoNmaN

Modtaget 500 point
Dato : 06-11-03 21:25

kontakt mig via mail endzone@frac.dk så har jeg et system ligen jeg selv har lavet alså en full gæste bog ;) Btw du kan ffange mig på icq og msn

msn xpmobil@msn.com
icq 146441913

Godkendelse af svar
Fra : Noxi

Dato : 06-11-03 21:50

Tak for svaret NeoNmaN.