/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Opskrift på engelsk jelly???
Fra : MageLord
Vist : 4138 gange
150 point
Dato : 03-09-03 15:53

Nu har jeg længe set/hørt og endda smagt det engelske Jelly, men jeg kan ikke finde opskriften på det nogen steder på nettet. Er der nogen der har eller ved hvor jeg kan finde en opskrift på jelly?

Jeg ved at i England kan man købe Jelly-mix, som er en plade vingummi agtig masse, som opløses i varmt vand, tilsættes smag og lades stivne i en form. Men da man ikke kan købe Jelly-mix herhjemme nogensteder, må der næsten være en måde at lave jelly på fra bunden.

Please PLEASE PLEASE hjælp, da jeg er hooked på jelly!

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 03-09-03 16:33

Du kan da bare købe det over nettet - faktisk ikke særligt dyrt. Check f.eks. her : http://www.britishcornershop.co.uk/system/index.html

Mvh Erling

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 03-09-03 16:35

PS: Ind under "puddings"

Kommentar
Fra : MageLord

Dato : 03-09-03 19:20

Ellers tak, jeg handler konsekvent ikke med udenlandske online stores da jeg ikke har hverken VISA, Mastercard eller noget andet i den dur. Ellers har jeg selv fundet en bunke sites der sælger jelly mix.

Det jeg leder efter er opskriften på jelly UDEN at bruge jelly mix.

Accepteret svar
Fra : HanneER

Modtaget 150 point
Dato : 04-09-03 21:11

Prøv at kigge i afdelingen for krydderier og sylteting i supermarkedet.
Du skal se efter Gul Melatin i breve, som vi bruger til bl.a. ribsgele herhjemme.
Kig på bagsiden. Der kan du måske få nogle tips.

Mvh
Hanne

Kommentar
Fra : FroZtyIce

Dato : 10-09-03 13:10
Kommentar
Fra : MageLord

Dato : 10-09-03 18:35

Jeg har forsøgt med Gul Melatin, som HanneER så effektivt foreslog, og det virkede. Så point til HanneER.

Godkendelse af svar
Fra : MageLord

Dato : 10-09-03 18:38

Tak for svaret HanneER.

Det virkede super, selvom det er en anelse svært at finde usødet saft at lave det af.

Kommentar
Fra : HanneER

Dato : 22-09-03 23:19

Da jeg har været på ferie, ser jeg først dit svar nu. Jeg er glad for, at du kunne bruge den Gule Melatin.
I Den Grønne Syltebog fra Tørsleff er der en del opskrifter du måske kan bruge. Bogen kan måske være
lidt svær at finde. Ellers prøv at finde opskrifter på forskellige slags gelé på nettet.

Mvh
Hanne