/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
fartbegrænseren inde på t-hansen?
Fra : chapsen
Vist : 477 gange
200 point
Dato : 02-09-03 21:03

hey jeg har en yamaha slider som jeg skal have en begrænser så jeg kan køre lovligt og ulovligt nogle der ved om den passer på en yamaha slider og om den er værd og sætte på?

Kommentar
Fra : dan_a

Dato : 02-09-03 21:15

Den er værd at sætte på, har kun hørt godt om den, og så er den tilgengæld billig. Men ved ikke lige om den passer på en slider, men efter som hvad der står skulle den jo virker, for så vidt som jeg ved er det en mineralli motor du har.

Kommentar
Fra : chapsen

Dato : 02-09-03 21:49

ja lige præcis det står der inde på deres hjemmeside men jeg skal lige være sikker på om den gør

Kommentar
Fra : jlasse3

Dato : 03-09-03 00:35

Fartbegrænsere er gennerelt ikke ret godt, for de "ødelægger" tændningen så tændrøret kokser til!!! Jeg har selv overvejet at sætte en på, men droppede det, da jeg fik det fra rådet af en forhandler..........så efter min mening skal du kun sætte det på, hvis du er MEGET nervøs for at blive snuppet af politiet eller af en eller andren grund finder det ekstremt vigtigt at have.

Kommentar
Fra : thomse

Dato : 04-09-03 11:41

HEysa.. LAD VÆRE MED DET - taler af effaring. Jeg har selv haft en fatbegrænser på fra T-hansen, for det 1. ødelægger den tænding fuldstændigt.. + den kan minimum gå ned til 45 km/t og tro mig kører du 45 på en 30ér bliver du aligevel stoppet og hvis han vil sætte den på fod og gi den gas kan man GODT høre på motorgangen du har fartbegrænser på, da den gå helt anderledes og hakker..

Mvh

Thomas

Kommentar
Fra : chapsen

Dato : 04-09-03 19:35

okay men virker den godt nok

Kommentar
Fra : thomse

Dato : 04-09-03 22:06

ja den virker, MEN husk den går kun ned til minimum 45 km/t OG TRO MIG HAN KAN HØRE DET på moteren hvis han ber dig om at stille den op på foden og giv den fuld gas. + den flytter dit tændingspunkt som kan give DYRE konsekvenser.. Den virker men jeg kan VIRKELIG ikke anbefale den....!!! - taler af effaring. Hva knallert har du ?

Mvh

Thomas

Kommentar
Fra : chapsen

Dato : 04-09-03 23:18

jeg har en yamaha slider virker den på den

Kommentar
Fra : chapsen

Dato : 04-09-03 23:18

jeg har en yamaha slider virker den på den og er der så en anden du kan anbefale

Kommentar
Fra : thomse

Dato : 05-09-03 10:53

Tjaaa..siden du endelig vil ha en, hehe... (kommer til at fortryde) så kan jeg da kun anbefale den på T-Hansen husk den skal sidde mellem CDI og tændspole, så du skal have en CDI enhed uden begrænser. Hvis du ikke har såden en kan du købe en på T-hansen til 200 Kr.( http://www.thansen.dk/product.asp?c=166421383&n=515329251&pn=516154739 )

Ja den passer fint på en Yamaha Slider.

Mvh

Thomas

Kommentar
Fra : chapsen

Dato : 05-09-03 12:11

jeg har allerede sådan en kan man ikke bare bruge den gamle der er på for ny af eller hvad

Kommentar
Fra : thomse

Dato : 05-09-03 15:52

Det kan du sagtens...

- Go fornøjelse at installere det.

MVh

Thomas

Kommentar
Fra : chapsen

Dato : 05-09-03 18:24

påvirker det noget ved optræk eller topfarten dvs. man kunne godt bruge den originale cdi-tænding eller hvad

Kommentar
Fra : thomse

Dato : 06-09-03 10:06

Ja den påvirker jo selvfølgelig Topfart og Optræk når den er sat til. Du kan godt resikere at få store problemmer da den kan ødelægge CDI-tændingen når du kører med den på. Ellers når du ik har den slået til, påvirker den intet.

Mvh

Thomas

Kommentar
Fra : terje87

Dato : 28-09-03 13:35

kan man også sætte fart fætteren på en rmx/smx??
Har en far der ikk vil have den køre mere en 30, og det gør den jo når man ta´begrænsningen i udstødningen... (-;