/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Nikon eller Canon?
Fra : fidusen
Vist : 455 gange
70 point
Dato : 02-09-03 19:43

Hej!
Jeg har idag været ude at se på kamera til min Grønlandstur (april 2004)

I butikken anbefalede de mig følgende:

Nikon F 75 (28-80mm og 70-300mm)
eller
Canon Eso 300V (EF 28-90mm og EF 75-300mm)

Prisen er stort set den sammen (4200 kr) Jeg ved kun meget lidt om kamera. Ville det være klogt at vælge et af disse kamera? Eller skal jeg vælge et helt tredje? Jeg skal vel også have et filter af en slags, men det nævnte han ikke noget om i butikken, selvom jeg nævnte at det nok mest var sne og isbjerge jeg ville komme til at fotografere.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-09-03 19:52

Ja du skal bruge filter, men jeg kan ikke huske om det er et U/v filter der bruges til sne. Både Nikon og Canon har filter sortiment som tilbehør. Med den tele du har tænkt dig, får du måske lidt problemer med at holde det stille nok, så måske lige et stativ ville være godt.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-09-03 19:58

fidusen! - forhøjelse af point er ikke nødvendigt før dit spørgsmål forsvinder ud af "seneste 25 spørgsmål". I øvrigt har pointstørrelsen ikke indflydelse på om du får nogen kommentar eller ej, det er kun et spørgsmål om, at der er nogen her inde på Kandu for tiden som evt. har lidt kendskab til dit spørgsmål.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : pan2

Modtaget 80 point
Dato : 02-09-03 20:28

af filter vil jeg ikke foreslå u/v filter men et skyligth

filteret passer også på din linse

hvad angår kameraet er de jo på højde med hinanden, hvis du kan på et af dem sætte en extern batteripak på vil jeg tage det, da der bliver koldt på grønland og du derfor skal tænke på kapasiteten på batteriet den kan forøges ved at kunne få pakken ind på kroppen.
per

Kommentar
Fra : fidusen

Dato : 02-09-03 20:31

Ok, men jeg tænkte bare at jeg lige så godt kunne bruge alle mine ledige point...

Kommentar
Fra : stor

Dato : 04-09-03 19:39

Køb endelig et UV filter, det giver mere mættede farver og specielt mere blå himmel. Prøv endvidere at overbelyse de billeder hvor der er meget sne på, da kameraets indbyggede lysmåler altid går efter en gennemsnitsværdi og derfor vil blive snydt af alt det lys der er fra sneen
bertil

Godkendelse af svar
Fra : fidusen

Dato : 06-09-03 15:55

Tak for svaret pan2.