/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Hjælp til formatering af HD?
Fra : kennidk
Vist : 316 gange
100 point
Dato : 02-09-03 14:01

Jeg har sat en ny hardddisk i mit gamle system. Den skal erstatte den gamle HD og altså være eneste harddisk.
Problemet er at jeg efter jeg har kørt FDISK (Muligt at jeg har gjort dette forkert) ikke kan formatere den nye HD.
Systemet skal køre Win98 - hvis det har betydning.
Der kan ikke skrives til HD (fejlmelding ugyldig medietype el.lign) men det er vel fordi den ikke er formateret...
Jeg forsøger med format c fra bootdisken, men får ugyldig kommando meddelelse.
Hvad gør jeg forkert?

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 110 point
Dato : 02-09-03 14:34

hejsa

kør fdisk igen
vælg punkt 4 (vis oplysinger)
hvis der ingen er vælg da punkt 1 (opret partion)
undervejs bliver du spurgt om du vil bruge hele disken til windows
her skal du overveje om du vil dele disken i flere dele (hvis ikke, tryk enter)
tryk på esc når du er færdig, og genstart computeren

efter genstart af computer enten med win98 cd eller win98 diskette
skal du skrive format c:

a:\>format c:

ja ved den advarsel der kommer. (alle data mistes)
ellers ved installation af win98 formatare win98 selv drevet

Godkendelse af svar
Fra : kennidk

Dato : 02-09-03 21:33

Jeg har opdaget problemet.
Jeg forsøgte før med den bootdisk der var med computeren da jeg købte den.
Løsningen var tilsyneladende at sætte den gamle HD tilbage og lave en ny bootdisk.
Jeg skiftede HD igen og med den nye bootdisk fungerede det uden problemer.....
Du får pointene for det hurtige svar, selvom det ikke var der problemet lå.