/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Får belastede familier flere børn?
Fra : gitte20aa
Vist : 651 gange
20 point
Dato : 20-01-02 18:42

I forhold til min eksamen søger jeg svar på spørgsmålet:
Er der en tendens til at belastede familier får flere børn?

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 20-01-02 19:34

Hej

Hvad er "belastede familier" i forhold til din eksamensopgave samt din egen opfattelse ???

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : gitte20aa

Dato : 20-01-02 19:52

Belastede familier er familier som ikke er i stand til at give tryghed, omsorg og kærlighed videre til deres børn. Det er de familier som er i risikogruppen for at få deres børn anbragt på institution, eller som skal have hjælp til at få familien til at fungere.
Desuden et godt spørgsmål.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-01-02 19:40

On Sun, 20 Jan 2002 17:42:21 GMT, "gitte20aa"
<gitte20aa.news@kandu.dk> wrote:

>I forhold til min eksamen søger jeg svar på spørgsmålet:
>Er der en tendens til at belastede familier får flere børn?

De rige har mange glæder, de fattige mange børn!

Men nej, det tror jeg ikke på. Min mor (51 år) har 7 søskende. Og de
var da ikke specielt belastede.

Men det blev hun da hun fik mig

Mvh. Brian

--
Min private babeside.
http://www.patricia-brinch.dk
Opdateret d. 15/12-2001

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-01-02 20:23

"gitte20aa" <gitte20aa.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:ZbD28.2419$XA5.383655@news000.worldonline.dk...
> I forhold til min eksamen søger jeg svar på spørgsmålet:
> Er der en tendens til at belastede familier får flere børn?

Hvad mener du med "belastede" og "flere" ?
Dit spm er alt for uspecifikt...

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/scf
gæstebog, dagbog, dragracing, m.m. !

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-01-02 21:56

"gitte20aa" <gitte20aa.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:ZbD28.2419$XA5.383655@news000.worldonline.dk...
> I forhold til min eksamen søger jeg svar på spørgsmålet:
> Er der en tendens til at belastede familier får flere børn?
>

Hvis du skal bruge det seriøst, så skal du hoppe over på danmarks statistik,
og lede efter noget omkring indtægtforhold/antal børn.

www.dst.dk

mvh
Bendt

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-01-02 22:29

"Bendt Rasmussen" <razz2@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3c4b2efc$0$89092$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Hvis du skal bruge det seriøst, så skal du hoppe over på danmarks
statistik,
> og lede efter noget omkring indtægtforhold/antal børn.

Hvis man altså antager at hun mener økonomisk belastede familier...
Det kunne jo også være socialt belastede familier med f.eks. alkoholisme,
narkotika-misbrug, eller vold, som er elementer der findes i alle
samfundslag uanset indtægtsforhold...
Jeg tror at rapporten bør begynde med en noget mere klar formulering af hvad
der egentlig ønskes belyst

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/scf
gæstebog, dagbog, dragracing, m.m. !

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 20-01-02 23:27

"Bendt Rasmussen" <razz2@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3c4b2efc$0$89092$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Hvis du skal bruge det seriøst, så skal du hoppe over på danmarks
statistik,
> og lede efter noget omkring indtægtforhold/antal børn.

Ja ,-her må jeg give Søren C Fischer ret,-det er jo ikke nødvendigvis Økonomien der skaber børneantallet.

Socialt belastede familier det er jo simpelthen så bredt i dagens Danmark,-så -ja, du lave en indskrænkning af emnet.
Du skriver
>Belastede familier er familier som ikke er i stand til at give tryghed, omsorg og kærlighed videre til deres børn<
Denne sætning kan jo omhandle alt fra Millionæren hvis børn får alle materielle goder,-men ikke noget kærlighed,-til den enlige mor der trækker på gaden,-men har overskud til at give sit barn kærlighed men ikke materielle goder/sikkerhed.
Den enlige Mor kommer i systemets skuffe,- men næppe Millionæren.
Mht. til selve spørgsmålet :"Får flere børn end .....!!! -Jeg kan ikke forholde mig til det spørgsmål,-det er for "stort"

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-01-02 08:23

"gitte20aa" <gitte20aa.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:ZbD28.2419$XA5.383655@news000.worldonline.dk...
> I forhold til min eksamen søger jeg svar på spørgsmålet:
> Er der en tendens til at belastede familier får flere børn?

Hvor i al verden skulle vi vide det fra? Vi er "kun" alm. mennesker og
har ikke specialviden i den retning du søger.

VH jakob

Kommentar
Fra : calista

Dato : 22-01-02 10:26

Jeg har selv tre børn, med nummer fire på vej, og jeg anser da ikke vores familie for at være belastet!! JO, arbejdsmæssigt idet vasketøjet hober sig op, men ellers ikke. Vi er da i stand til at brødføde børnene, opdrage dem til fornuftige selvstændige mennesker,og sidst men ikke mindst, give dem masser af kærlighed!
Jeg bor godt nok i et socialt belastet område, men ifølge vores familievejleder, som jeg kender igennem frivilligt socialt- pædagogisk arbejde, er det ikke så tit, at det er dem man umiddelbart skulle tro, der får problemerne. dvs ikke yder deres børn omsorg osv.
Det kan være, som Vestergade er inde på, den velhavende og udadtil velfungerende, der poster masser af penge på afkommet, men trygheden og kærligheden er en by i Rusland.
Kort og godt, så mener jeg bestemt ikke, at man kan sætte økonomiske og sociale forhold og antallet af børn i forhold til hinanden.

http://dk.groups.yahoo.com/group/Den_store_familie/

Cali

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-01-02 01:00

Hej.
Først er det vist på sin plads at definere begreberne:
1) hvad er en belastet familie?
2) hvornår bliver familien belastet?
3) hvornår er det en familieder er belastet og ikke kun et individ i
familien?
4) hvad er flere børn.?

Er det i forbindelse med misbrug hos den ene eller begge forældre, og
hvordan ved man hvad der kom først misbruget eller familien?

Er det fysisk eller psykisk syge forældre, de altervativ begavede, eller de
arbejdsløse, altså de der i forvejen er afhængig af en eller anden form for
støtte til at fungere i hverdagen

Det kunne måske også være at det var den anden vej rundt, altså når man nu
havde valgt at få mange børn, så endte familien som belastet.

Med dette mener jeg ikke at pege fingre af nogen, hvis det stod i min magt
at gøre det havde jeg selv fem-seks børn.
Men så risikerer man vel også at økonomien bliver stram, at tiden bliver
knap, at rodet hober sig op, at man ikke kan nå alle møderne man indkaldes
til, at man fravælger voksen venner så man bliver mere alene om familien og
dens eventuelle problemer, og at man får stemplet en belastet familie, fordi
der ikke er alle de materielle ting som andre to børn familier ser som
værdier.

I min kamp for at få barn nr. 2 støder jeg da også på familier med 4-5-6
børn hvor jeg oplever at de voksne ikke helt lever op til min standard for
opdragelse og påklædning. Og i mit hoved bliver det da nogen gange til,
"Hold da helt op, de skulle da vist ikke have haft lov til at få børn."

Jeg tror hvis du definerede lidt bedre hvad din undersøgelse gik ud på ville
du finde rigtig mange gode svar, det ville nok også hjælpe hvis vi vidste
hvilken eksamen det drejer sig om.
Venlig hilsen Nina Hald.

Kommentar
Fra : elda

Dato : 27-01-02 17:42

Hej Gitte
Jeg mener ligesom flere andre at du må indskrænke dit spørgsmål, hvad er en belastet familie? og hvorfor skulle de få flere børn?. At besvare dette spørgsmål er meget svært . Det at få mange børn har det noget med uddannelse, indtægt, boligforhold el. måske religion at gøre. Derfor tror jeg du skal begynde at se i nogle statistikker fx. danmarks statistik som du kan låne på biblioteket. Men begrebet belastet familie skal du have defineret, inden du kan komme videre. Hvad er det for en uddannelse du tager, pædagog el. socialrådgiver? Jeg kan måske bedre hjælpe, hvis jeg ved hvilken uddannelsen du er igang med.
hilsen Elda

Kommentar
Fra : elda

Dato : 28-01-02 17:31

Hej Gitte

Jeg glemte at sige til dig, at du kan finde oplysninger ved Socialforskningsinstituttet

elda

Accepteret svar
Fra : fuldfart

Modtaget 20 point
Dato : 21-05-02 20:17

Hej Gitte,

Svaret er nej !!!

Hvis ikke svaret er specifikt nok, er du nød til at spørge lidt mere specifikt.

Mvh
John