/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Selvstændig inden for bil/MC branchen
Fra : epoxy_88
Vist : 425 gange
100 point
Dato : 01-09-03 17:14

Jeg har en fremtids drøm. Jeg er snart 15 år, men jeg håber I vil tage mig seriøst alligevel.
Når jeg går ud af 9. klasse havde jeg tænkt mig at tage 10. klasse » På Teknisk skole » Også Automekaniker Uddannelse.

Nå men det jeg vil spørge om, er når jeg så har taget hele (overstående udd.) vil jeg blive selvstændig og starte et firma hvor jeg importerer Brugte biler & motorcykler og sælger dem her i DK.

Hvad synes I om det?

Har I nogen gode råd inden for denne branche?

Nogle Tips?

Håber at I vil hjælpe mig.

/Jesper Schmidt

Kommentar
Fra : abricon

Dato : 02-09-03 14:46

Hej jeg synes det lyder som en OK plan, men jeg tror at du vil have god gavn af en handelsskole uddannelse i stedet for 10 kl . Der følger en del kontorarbejde med at have et firma, du skal kunne lave regnskab og du skal kunne handle med udlandet, ligesom du skal lave diverse papirer i forbindelse med salg.
Sørg for at lave en etableringsopsparing i din bank så vil de tage dig mere alvorligt hvis du spørger om en kredit.
Med venlig hilsen Søren

Kommentar
Fra : skatten

Dato : 02-09-03 22:59

husk også at gøre meget ved dit sprog,import af biler og motorcykler kræver et godt kendskab til de forskellige modeller,samt et kendskab til toldregler og priser,men bare på med handsken.

pn

Kommentar
Fra : epoxy_88

Dato : 03-09-03 14:58

Jeg er god til sprog og jeg ELSKER biler og motorcykler og kender rigtig meget til det. Jeg har checket toldregler, hvor det ikke er handelsprisen men den bliver vurderet og sammenlignet med f.eks. andre biler af samme model der også er importeret osv. osv.…

/Jesper