/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Opsætning af D-link DP-300U printerserve~
Fra : VMEK
Vist : 2159 gange
150 point
Dato : 31-08-03 21:12

Jeg har lige købt mig en D-link DP-300U printerserver, men kan ikke rigtig få skidtet til at virke.

Jeg har fulgt manualen slavisk, både med hensyn til IP adresse, drivere m.v.
Alle PC'er finder printeren der er sluttet til printerserveren, men når jeg forsøger at udskrive en testside får jeg følgende fejlmelding:

DETTE DOKUMENT BLEV IKKE UDSKREVET
Dokumentnavn: "Lokalt bagudkompatibelt dokument"
Printernavn "HP LaserJet 1005"
Sendt: 20.55.53 31-08-2003 (eksempel)

Jeg har prøvet både med USB og LPT-port.
Jeg har også prøvet at tilslutte min LexMark X75, men med samme resultat

Jeg har prøvet både fejlfinding og D-link support, men er ikke blevet klogere

Nogle der har erfaring med den pågældende printerserver ???

/VMEK

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 03-09-03 01:59

Ja, D-Link frasiger sig ansvar for de printere du nævner..
http://support.dlink.com/faq/view.asp?prod_id=1263&question=DP-300U
Du skal nok se efter hvad HP siger om printserver kompatibilitet for 1005 og Lexm om X75.

mvh
Jens

Kommentar
Fra : VMEK

Dato : 03-09-03 02:03

Jeg tror at HP'en ikke er med, da den er ret ny. D-link's danske telefonsupport kunne da heller ikke finde den på www.hp.com.
Med hensyn til LexMark'en har du nok ret.

/VMEK

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 150 point
Dato : 03-09-03 02:42

HP'en den kører KUN på DOT 4 port ikke?
1100 og 1200 kan vist køre en LPT - STår der noget om det i dokuen?
--
Det er sgi nok HP driveren der har et problem med at blive routet.

mvh
Jens

Kommentar
Fra : VMEK

Dato : 06-09-03 17:48

Jo, du har ret....derfor jeg ikke kunne få den til at virke - øv

/VMEK

Godkendelse af svar
Fra : VMEK

Dato : 06-09-03 17:49

Tak for svaret JensT.