/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
køb af lejet hus
Fra : Susan40
Vist : 174 gange
100 point
Dato : 31-08-03 16:55

Vi bor til leje i et nedlagt landbrug, vi kan købe det på et tidspunkt.
Da vi flyttede ind var der hverken køkken eller lign og vi har lavet meget i stand
bla. isoleret, og lavet 1. sal,
Vi har ingen lejekontrakt kan vi siges op hvis de forlanger for meget for stedet?
Vi bor meget billigt, og vil jo ikke batale for ting vi selv har lavet,
Hilsen Susan

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-08-03 17:05

Hvis I ikke har en lejekontrakt kan I blive smidt ud fra den ene dag til den anden.
Har i slet ikke noget skriftligt? Hvordan vil I bevise, at det er Jer, der har moderniseret?
Få dog papirer på "lejemålet"

mvh ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-08-03 17:22

Få lavet en lejekontrakt med tilføjelse at I har forkøbsret, hvis ejeren en dag vil sælge. Samtidig skal der stå, at I har moderniseret.

mvh ans

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 31-08-03 17:27

Hej susan
Ja du må undskylde mig, men hvordan kan I finde på, at istandsætte et hus uden at I først har en lejekontrakt.
Jeg bor selv til leje og ved, at selv om jeg har en lejekontrakt så skal alle forbedringer jeg selv udfører tilføjes denne kontrakt.
Jeg kan kun give Ans ret: "Få dog papirer på lejemålet".

Mvh
Fridaflip...

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 31-08-03 22:50

Susan40

Det lyder som en "løgn" i 2003. Jeg håber for jeres skyld, at den nuværende ejer er en "pæn" og "troværdig" person. (Er det familie?)
Hvordan har I dog kunne gøre sådan noget. Juridisk har I overhovedet ingen rettigheder, og kan øjeblikkelig tabe hele jeres investering i fornyelserne.
Svar venligst på følgende, så vil jeg se på det:

Hvorfor har I aldrig fået lavet en lejekontrakt?
Hvordan lejede I i sin tid ejendommen? - Var der en kontaktperson?
Hvor længe har i boet der?
Hvor mange penge har I brugt til at værdiforbedre ejendommen?

Med venlig hilsen
Franj

Kommentar
Fra : bdtd

Dato : 01-09-03 21:40

opsøg en advokat ( gratis råd) selvfølgelig sådanne findes...
jeg har hørt, fra min advokat, at hvis der ikke er en lejekontrakt, kan man ikke bare smides på porten.....

Kommentar
Fra : hedefelt

Dato : 01-09-03 22:31

Kast et blik på www.llo.dk
her finder i alle de råd i skal bruge og normalt er det næsten umuligt at opsige en lejer. eneste udntagelse er hvis udlejer selv tidligere har beboet ejendommen, go atter selv ønsker at bebo huset. kan han opsige Jer med et varsel på 1 år!

Såfremt der ikke foreligger lejekontrakt følger i lejeloven!

Michael

Kommentar
Fra : Susan40

Dato : 02-09-03 11:19

HEJ IGEN

bdtd tak for dit svar, jeg har også hørt at man ikke kan siges op, så det var rart at få det bekræftet.
Vi har selvføgelig gemt alle vores kvitteringer. Og vi bor så billigt at det vi har "investeret" aldrig kommer til at
overstige hvad det vil koste at bo andre steder, ud over arbejdskræften, men det er nok ligemeget hvor man bor

Hygge hej