/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
"bløde" kanter på foto
Fra : jjn31
Vist : 1407 gange
100 point
Dato : 31-08-03 12:11

Hej

Har fået Adobe Photoshop 5.0 sammen med et digitalkamera.
Problemet er at jeg gerne ville kunne lave "bløde/tåget" kanter omkring billedet og det ka jeg bare ikke hitte ud af hvordan man gør.
Håber i forstår hvad jeg mener og at i kan hjælpe.

Mvh jesper

Accepteret svar
Fra : hemse

Modtaget 110 point
Dato : 31-08-03 13:17

Hej
Du laver en markering med markeringsværktøjet og går ind i menu Vælg-udtynding og taster eks. 10 eller lidt højere og klikker OK derefter i menu Vælg- inventer derefter menu Rediger og udfyld med forgrundsfarve - husk fra starten at sætte forgrundsfarven til hvid.
Håber du får glæde af det

MVH

Hemse

Kommentar
Fra : hemse

Dato : 31-08-03 13:20

Hej igen !
For at få rigtig glæde af programmet er det en god ide at købe hæftet Adobe Photoshop fra firmaet IDG

MVH
Hemse

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 31-08-03 13:22

Åbn dit billede ->Lav en firkantet eller oval markering (marquee tool, øverst til venstre i din værktøjspalette) -> Select
-> Feather og indstil din feather (udtynding) her -> Ctrl+Shift+I (inverse) ->Tryk Backspace eller Edit-> Fill.

leg så lidt med Feather options og sæt din feather til den radius du vil have, om det skal foreground to backgrpund o.s.v.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 31-08-03 13:23

hemse>>> du skriver hurtige end jeg (jeg afprøvede det lige først i PS)

Godkendelse af svar
Fra : jjn31

Dato : 31-08-03 13:52

Mange tak for svaret.
Det er jo meget enkelt når man lige ved hvordan det skal gøres.

MVH Jesper