/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Stafylikokker
Fra : Pythagoras
Vist : 3438 gange
200 point
Dato : 29-08-03 14:07

Jeg har nu været plaget i godt et år af bylder, som lægen diagnostiserer som Stafylikokker.
Pencillin forværrer problemet, og jeg vil derfor høre om der er nogen, der har erfaring med noget behandling, som virker ?
Jeg har været i radioni-behandling i et par måneder. Det hjalp en smule i starten, men nu er problemet igen blevet værre og bylderne breder sig.

Nogen gode forslag ?

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 210 point
Dato : 29-08-03 14:45

Hej Pythagoras
Jeg forstår godt at du er fortvivlet, men jeg vil endnu engang gå op til min læge og slå i bordet. Alternativl prøv en anden læge. Det er jo en ret "kedelig" infektion, og jeg syntes ikke man skal eksperimentere med det.

Citat
Streptokokker er bakterier . Streptokokkerne består af en stor gruppe af bakterier som kan underinddeles i forskellige typer. Nogle af disse stretokokarter giver f.eks anledning til halsbetændelse mens andre streptokokarter ses i forbindelse med lungebetændelse. Endelig kan visse streptokker danne et særligt stof som forårsager udslættet ved skarlagensfeber.
Stafylokokker er bakterier. Stafylokker kan findes i huden uden at give anledning til betændelse, men hyppigt ser man mange stafylokokker i huden hvis der er infektion, og så skal der behandles med antibiotika.I forbindelse med øjenbetændelse, bumser eller f.eks knoglebetændelse skyldes det hyppigt stafylokker.

Lykke til
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-08-03 14:46

NB: Henvend dig evt. også til Netdoktoren og snak med dem http://www.netdoktor.dk/index.shtml

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 29-08-03 21:48

Ak ja... Vort "fantastiske" sundhedssystem....

En af mine lejere's kone havde hænder der var hævet til dobbelt størrelse og med åbne vædslende sår... Lægen henviste til hospital... 3 mdr's ventetid... Min lejer sagde stop og henvendte sig til et privathospital - Ingen ventetid, og lægen der, kiggede i 2 minutter, stillede diagnosen staffylikokker.. behandling iværksat umiddelbart.. pris 1200,- ... 8 dage efter var fruen's hænder normale igen. !!!!!!!

(min personlige mening - det offentlige system er for sygt til at gennemføre ordentlig behandling)

Jeg finder lige ud af hvor det var man kunne blive ordentligt behandlet for den slags, og melder tilbage her inden mandag.

Søger du alternativ behandling, sådan som kategorien her anskueliggør, så kan svaret være "Urtepensil" (håndkøb)
Men hvorfor gå tilbage til "urtealderen", når der findes moderne midler, der åbenbart bare klarer problemet i en ruf.

Bemærk - det var ikke penicillin, der løste ovenstående frues problem, jeg husker ikke midlet, blot at det ikke var penicillin.. også ligegyldigt da det var receptpligtigt. Du skal efter min mening blot behandles af den rigtigte læge og på det rigtige tidspunkt.. hvilket er NU.

mvh
Jens

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-08-03 22:09

Jeg giver Jens ret i hans anskuelse, jeg er dog ikke 100% enig i hans anskuelse af det danske system / hospitalvæsen.
Da det ikke har været penicillin (fruen var måske overfølsom / alergisk for penicillin), så har det sikkert været et eller andet sulfupræperat / sulfapræperat (er ikke sikker på det er stavet rigtigt), men som der hentydes, så er det receptpligtigt og skal under alle omstændigheder gives af en læge.

God weekend... og held og lykke med "problemet"
Søren

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 29-08-03 23:33

Ikke for at starte en anden discussion her... men.. Det er ikke I ORDEN at vente uarbejdsdygtig i 3 måneder på noget, der kan diagnosticeres på 2 minutter og helbredes på få dage?
Lad mig tilføje, at jeg er sikker på at vort "fantastiske sundhedssystem" ville have kostet (måske allerede og unyttigt, i samme sag, har kostet) mere end de 1200,-kr.

Selvfølgelig er det skarpt trukket op.. jeg kender mange, der ikke ville kunne finde de 1200,- til privatbehandling.. men hvorfor finder vi os idet? - Hvorfor er offentligt = inkompetent, utilstrækkeligt og ineffektivt?

mvh
Jens

Kommentar
Fra : Pythagoras

Dato : 02-09-03 14:16

Jamen, det må jeg så (banke i bordet hos lægen) ... selvom jeg håbede på et andet svar

Godkendelse af svar
Fra : Pythagoras

Dato : 02-09-03 22:30

Tak for svaret CLAN.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-09-03 14:00

Hej Phythagoras
Jeg tror ikke der er andre løsninger end en "kur" med "skrappe" midler. Disse midler er p.g.a. sin beskaffenhed på recept, og kan derfor kun fås igennem en læge.
Personligt syntes jeg IKKE din læge har formået at leve op til den service han/hun burde yde. Derfor op og slå i disken! Vi har desværre en fordom imod det offentlige, banker, læger osv. men du skal pokker ta' mig ikke bare lade stå til. Havde det været din bil som var på værksted og problemet ikke var ordnet efter første (eller andet) besøg, så havde de fleste nok flippet ud over for værkføren på værkstedet. Det samme bør være gældende over for ens læge... eller andre instanser.
Du kan jo som individ så overveje, om du ønsker at beholde det pågældende "værksted".

Jens har da ret i sine anskuelser omkring sit eget enestående eksempel. Det er da heller ikke rigtigt, at man skal gå sygemeldt i 3-4 måneder for noget, som burde kurreres forholdsvist hurtigt, men der kan være faktorer, som vi på denne korte streng slet ikke kender til, som er skyld i dette. Samtidigt og i samme åndedrag, så er Danmark så vidunderligt indrettet, at vi for det meste kun høre omkring "skandaler" (sikkert fordi de sælger bedst), men der er nok flere "solstråle historier" end det modsatte... trods alt! Det er dog et helt og holdent andet emne end det spørgsmålet lyder på.

1000-tak for points, og held og lykke med sygdommen - op med humøret og hold på dit, når du kommer op til lægen.

Søren