/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
tilskadekommen kat -afføring
Fra : fulla
Vist : 557 gange
50 point
Dato : 27-08-03 10:42

Min etårige hankat er blevet bidt i den ene knæhase. Han støtter meget dårligt på benet og har derfor svært ved at komme af med afføring, idet han kommer til at lægge sig ned, når han prøver.
Har nogen en god ide til, hvad jeg kan give ham, for at hjælpe.
Han er iøvrigt i bedring og går lidt længere for hver dag. Jeg har badet såret i sæbevand og smurt med decinficerende salve. Der er ingen tegn på betændelse.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 27-08-03 10:59

Har du sådan ligesom været til dyrlægen ???

Ingen tegn på betændelse skriver du - det ved dyrlægen, vel - og han/hun kan garanteret komme med godt råd angående dit spørgsmål.

Umiddelbart lyder det ikke som om ( nogetsteds i dit indlæg ) at en dyrlæge er konsulteret - der kan være sket alvorlige skader på kattens sener/nerver - afsti-afsted til dyrlæge... det kan kun gå for langsomt!!!

Karina

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-08-03 11:02

Jeg vil foreslå et let afføringsmiddel, som får
processen til at gå hurtigere.
Men rådfør dig hellere med dyrlægen, for det
er jo alligevel der, du skal have det.

Måske er det slet ikke nødvendigt at gøre
noget, men bare lade naturen gå sin gang,
indtil katten selv kan holde sig oprejst.
Men det ved dyrlægen nok bedst.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-08-03 11:09

PS! Jeg så først Karinas indlæg, efter at jeg havde
sendt mit eget. Men jeg er helt enig i, at du må
have katten til dyrlægen.

Accepteret svar
Fra : liseaa

Modtaget 50 point
Dato : 27-08-03 18:30

Hej!
Jeg har lihe selv været ude for at en af mine katte havde svært med afføringen. Prøv med alm. madolie i dens tør- eller almenkost. Det gælder selvfølgelig kun den træge mave.
M.V.H. la

Godkendelse af svar
Fra : fulla

Dato : 28-08-03 11:06

Tak for svaret liseaa. Nu har han det bedre og begynder at gå lidt rundt sammen med mig i haven - det kan også være, det er derfor, der kom gang i maven.