/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
pris for ændring af tavleanlæg - Kan det~
Fra : damskov
Vist : 644 gange
50 point
Dato : 25-08-03 07:17

Hej stærkstrømselskere

Jeg har lige fået et tilbud på ændring af mit tavleanlæg. Ændringen omfatter fremføring af en ekstra fase fra stigeledningskassen, der sidder 50cm væk, til målertavlen samt tilføjelse af 3 automatsikringer til den eksisterende tavle (10A, 13A og 16A - alle 230V). Den eksisterende måler, målerskab samt hpfi-afbryder bibeholdes.

Tilbuddet lyder på 2310,- ex moms og er desværre ikke delt op i materialer og timeløn, men materialeprisen kan efter min mening ikke overstige 300 kr (automatsikringer koster ca 60 kr stykket plus diverse småting), hvilket giver 2000 kr til timeløn/kørsel.

Elektrikeren er fast tilknyttet ejendommen, har lavet flere ting i andre lejligheder, og burde derfor kende installationerne ud og ind. Det er min opfattelse at han ender med en timeløn på ca 1000 kr for de par timer han skal bruge.

Er det rimeligt?

mvh...

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 25-08-03 07:40

For mig lyder det ikke specielt dyrt.
Fordi du kan købe aut. sikringer til ca. 60 Kr., er det ikke sikkert at elektrikkeren sælger dem, til den pris.
Det lyder som der også er noget papir arbejde, der skal ordnes (anmelding til el-forsyningen).
Er du sikker på mpleren bibeholdes? Det lyder som du får en fase mere ind i lejligheden.
Hvor mange faser har du nu??

MVH

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 60 point
Dato : 25-08-03 07:41

For mig lyder det ikke specielt dyrt.
Fordi du kan købe aut. sikringer til ca. 60 Kr., er det ikke sikkert at elektrikkeren sælger dem, til den pris.
Det lyder som der også er noget papir arbejde, der skal ordnes (anmelding til el-forsyningen).
Er du sikker på måleren bibeholdes? Det lyder som du får en fase mere ind i lejligheden.
Hvor mange faser har du nu??

MVH

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 25-08-03 08:11

prisen virker fornuftig.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-08-03 08:41

Kan du ikke lide tilbuddet er du jo velkommen til at få det udført billigst i regning. I så henseende har du naturligvis krav på en udspecificeret regning.

Så kan der ikke fuppes. Og du betaler eksakt for det forbrugte. Du risikerer selvfølgelig at han går og drysser, men du kan jo bare være hjemme og holde øje.

Godkendelse af svar
Fra : damskov

Dato : 25-08-03 09:05

Tak for svaret viskinge.

det viste sig at, der skal sættes en ny tavle op og det havde de glemt at skrive på tilbuddet.

Mht sikringer, kan elektrikeren næsten altid købe dem billigere end os andre, dvs prisen for ham ikke er over 60-70 kr per stk.
Det er prisen, de sælges videre til, der er interessant. Jeg har set slemme regninger fra især VVS-folk, hvor der virkelig tjenes kassen på materialer.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-08-03 09:10

Et stort VVS firma, skammer sig ikke over at lægge 30 - 40 - 50% oveni grossist-prisen. Samtidig får de 40 - 45% rabat på dagligvarehandelen. Dvs netto indkøb gange næsten tre = salgspris til kunden. Dertil kommer momsen.

Der er ikke noget at sige til at folk fusker og stjæler.

Kommentar
Fra : damskov

Dato : 25-08-03 09:19

helt enig 3773, men ofte kan man bare købe materialerne selv eller bede om en pris, der tåler sammenligning med den man selv kan købe til.
Det kræver selvfølgelig at man er rimelig velorienteret mht priser - og at fagfolkene ikke har indvendinger mod at montere "fremmede" materialer.