/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Sony DCR TRV33
Fra : JensHammer
Vist : 624 gange
50 point
Dato : 23-08-03 23:44

Jeg har lige købt et Sony DCR TRV33, men har et problem. Hvis der er en, som også har denne camcorder er der måske håb for mig.

Når jeg vil vise mine optagelser på computeren får jeg ikke lyd på optagelserne. Jeg tilslutter camcorderen computeren med USB-stik og aktiverer USB-streaming på camcorderen ligesom jeg har valgt stereo og ST1 i audioindstillingerne på camcorderen. Jeg har indlagt det software, der fulgte med - nemlig Sony's Image Transfer og Image Mixer.

Jeg ville blive superglad, hvis nogle kunne svare mig, hvorfor jeg ikke får lyd med over på computeren og giver gladeligt alle mine 99 points for svaret.

PS: Jeg får lyd med over, når jeg har lavet optagelse på Memory-sticket.

PPS: Og jo, jeg har tændt for højtalerne !

Kommentar
Fra : wal

Dato : 24-08-03 00:12

Det kunne tyde på at det er dit kabel, fra cameraet til pc der er defekt. Vær sikker på at lyden ikke er slået fra eller indstillingerne i din image mixer er indstillet rigtigt. Eller prøv at geninstallerer dit softvær til cameraet. Du kan også prøve at daktiverer dit lyd kort, og der efter aktiverer det igen. Ps, det er dog kun et forslag.

Kommentar
Fra : JensHammer

Dato : 25-08-03 21:59

Tak for tippet. Jeg tror i mellemtiden, at jeg har fået løst det problem idet jeg inde i Image Mixer kunne ændrer audio-indstillingen til USD-lydenhed i stedet for Sony Digital Imaging audio.

Derimod har jeg fået et andet problem !! Jeg har nu kopiet noget af min videooptagelse over på min computer-harddisk, hvorfra jeg har brændt det ned på en CD-R. Dette er jo hele meningen med Digital Video - men når jeg vil se optagelsen ved at lægge CD-R i mit DVD-drev (svarende til at jeg ville ligge CD-R skiven i min DVD-afspiller til fjernsynet (hvis jeg havde en) bliver afspilningen meget grynet hvis man kører det i fuld skærm. Dette burde da være ca. samme kvalitet, som hvis man lagde i DVD-film i DVD-drevet og så den på computeren - hvor kvaliteten jo er fin.

Hvis jeg ikke kan brænde optagelserne ned på en CD-R og se den i fuld skærm på computeren er der jo ikke megt sjov ved det !!!

Ville kvaliteten have været anderledes hvis jeg så min CD-R skive på en DVD-afspiller sluttet til fjernsynet pga af dets anderledes skærmopløsning ?

Kan du hjælpe mig ??

Jeg giver alle point for dit svar allerede og du får de nye 50 point jeg nu har for et godt svar.

Accepteret svar
Fra : wal

Modtaget 50 point
Dato : 25-08-03 23:49

Hej prøv at gå ind og justerer pixel, og vilket system du optager på. Du kan også prøve at tilslutte dit svhs. Kabel.Ps. du kan prøve at justerer din pc skærm til 24 bit opløsning. Angående visning på tv, at mange dvd afspiller kun kan tage
dvd-r-rw.Dette gælder også dvd optager til tv som bruger dvd+r+rw.Så husk på køber du en dvd brænder til din pc, skal den kunne tage både -og+ dvd skiver.Prøv at se på en LG DVD BRÆNDER. TIL CA 1995- PÅ TILBUD. Den beste løsning ville værer at købe den nye sony dvd optager der både kan optage/afspille, dvd-r,rw dvd+r,rw.Og den skulle have diregte tilslutning til dit camera.Jeg mener prisen for sonys dvd optager bliver ca 12000kr. Ps prøv at brænde med en laver hastig.

Godkendelse af svar
Fra : JensHammer

Dato : 30-08-03 08:17

Tak for svaret wal.

Jeg prøver det med de 24 bit. Jeg tror også jeg kommer til at købe en DVD-afspiller, men det bliver næppe Sony's til kr. 12.000,00 - så tror jeg sgu konen bliver sur. Men tak for tippet mht til at man skal være opmærksom på -/+ dvd skiver.

Tak for hjælpen