/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
S/H fremkaldelse
Fra : Tom_Steffensen
Vist : 710 gange
20 point
Dato : 22-08-03 22:48

Hej er helt grøn i det her med fremkaldelse af S/H film og billeder, har dyrket fotografering på rent hobby basis i en del år
Men nu har jeg arvet et komplet "Gammelt" mørkekammer.

Hvad fabrikat er bedst til fremkaldelse af Film og billeder i S/H Tænker på kemikalier?

Bruger primært Ilford FP4 & HP5 film

Hvilket papir fabrikat er bedst til selve billederne?

og sidst men ikke mindst ,hvor finder jeg noget brugbart materiale ,om teknikken til at få gode resultater....

Håber på et godt svar...

Accepteret svar
Fra : pan2

Modtaget 20 point
Dato : 23-08-03 06:42

hej tom
hvad der lige er bedst af fremkalder ved jeg med 100% ikke men ilford er et godt valg, med hensyn til at finde matriale om fremkaldelse så er bibloteket et godt sted der er nogle bøger med mørkekammerteknik tilbage ellers må du kontakte mig igen pan2@fotokritik.dk
per

Godkendelse af svar
Fra : Tom_Steffensen

Dato : 23-08-03 09:28

Tak for svaret pan2.
Jeg vender tilbage, hvis det ikke er muligt for mig at finde noget gor mig, ordentligt materiale desangående på bibilioteket