/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Ring
Fra : AnnetteS
Vist : 620 gange
50 point
Dato : 15-01-02 03:05

Hejsa,
jeg er rimelig newbie inden for photoshop.
Er der nogle her der kan fortælle mig hvordan jeg laver en farvet ring i en given tykkelse.
Eks. jeg vil tegne et vejskilt og skal lave den røde ring udenom,- baggrunden skal være transparent, hvordan kommer jeg videre derfra?

Accepteret svar
Fra : Ammitz

Modtaget 50 point
Dato : 15-01-02 10:00

OK, PhotoShop er jo et billedbehandlingsprogram og ikke et tegneprogram. Men, du kan jo tegne en cirkel med markeringsværktøjet, hold skiftetasten nede mens du trækker den til den ønskede størrelse.
Vælg derefter den farve din ring skal være.
Gå derefter i Rediger\optegn langs kurve og vælg bredde 16 pixels og udvendig(du kan ikke vælge mere) klik OK - herefter kan du jo vælge indvendig\OK. o.s.v.
På denne måde kan du bygge din kulørte ring op. Markere og fortsætte med at bygge ringe udenpå hinanden.
Men, - når du gerne vil tegne, vil jeg absolut anbefale dig snarest muligt at anskaffe dig Illustrator, som er et souverænt godt program til dette formål.
Ammitz

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 15-01-02 10:04

Hej.
Lav først din cirkel og fyld den ud med hvid(skiltets farve). Vælg så Edit->Stroke og f.eks 4 pixels efter at du har valgt rød som din forgrundsfarve.

Det skulle være det.
Det skal du selvfølgelig gøre i et nyt billede med en gennemsigtig baggrund.

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 15-01-02 12:05

Hej
Hvis du ikke allerede har det, så skynd at købe et lille hæfte fra IDG-Forlag der hedder Adobe Photoshop 6.0. Det koster kun kr. 69,- Kan købes hos boghandleren eller direkte hos IDG-Forlag via internettet. Der findes også andre bøger med tips og tricks m.m. til Photoshop, men prøv først hæftet.
Prøv evt. også at gå ind på nettet og søg efter photoshop tutorials. Du vil bl.a. finde denne: http://www.gograph.com/

m v h
Catbody

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 15-01-02 13:09

Tak for dine point AnnetteS
Det glæder mig hvis du kan bruge svaret, - men tænk stadig alvorligt på en Illustrator!
Ammitz
birgit@kj-offset.dk