/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
gæld penge krise så det basker
Fra : 120102360913
Vist : 1757 gange
200 point
Dato : 14-01-02 21:17

jeg har en gæld på ca 100.000kr er på kontant hjælp det meste af gælden
er pågrund af at jeg har kausioneret og personen er stukket af og vil under ingen omstændigheder betale.jeg er ved retten blevet erklæret insolvent indtil april.jeg har ikke betalt i et år nu.Jeg kan ikke overskue det hvad gør jeg de jagter mig hvorlænge kan de blive ved med det ,jeg er i ribers vil egentlig gerne ud af det og få styr på det hele igen som jeg havde for et par år siden,idet det er belastende for hverdagen.hvad gør jeg???.

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 14-01-02 22:05

Hej 120102360913

Du skriver du har Kautioneret for et x antal Personer. Du må jo dengang ha`haft værdi af af en eller anden Form,--Hus ell. ?? Hvorfor er du kun erklæret insolvent indtil April ??? Hvem jagter dig, nu når du ved Retten er erklæret insolvent i en periode ???
Skriv lidt nærmere,-da det udfra dine oplysninger er lidt svært at svare på dit spørgsmål.

MH
Vestergade

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 200 point
Dato : 14-01-02 23:29

Hej 120102360913
Hvis du ikke ejer noget af værdi og du er på bistand-er der jo kun en måde-nemlig at prøve på at opnå en gældssanering-for at du kan søge om dette skal din gæld være på mindst 1000.00,og det er din jo
Nu ved jeg ikke hvilken kommune du bor i-men mon ikke der er noget der hedder gratis retshjælp der hvor du bor
Du kan også ringe til din sosialrådgiver og få tid til en samtale med Ham/eller Hende og sæt dem ind i din sag og bed om hjælp-da du ikke kan overskue det mere
MVH og held og lykke og op med humøret-husk på der findes altid en løsning-også på dit proplem
Brian

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 15-01-02 00:46

Hej igen

Prøv at Læse disse Lovgivninger indenfor Bistandsområdet.

http://home7.inet.tele.dk/erikjapp/info/enkeltudgifter.htm

Tag evt. en udskrift af disse lovgivninger med til din Sagsbehandler. Det er altid rart at kende til, hvad ens rettigheder er, når man står overfor "Systemet"

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 15-01-02 06:16

Hejsa
De kan jo blive ved at "jagte" folk i de 5 år, der går, før gælden er forældet, De kan så tage sagen op på ny og så går der nye 5 år...Hvis jeg var dig, ville jeg tage kontakt til
SR-Bistand på 35-397197, gælder for hele landet....de yder gratis hjælp fra jurister og socialrådgivere, man-tors. 10-15 og fredag. 10-14-30, spørg dem om de har muligheder for at hjælpe, eller henvise til andre. Held og lykke. Venlig hilsen maya123

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-01-02 15:53

On Mon, 14 Jan 2002 20:17:05 GMT, "120102360913"
<120102360913.news@kandu.dk> wrote:

>jeg har en gæld på ca 100.000kr er på kontant hjælp det meste af gælden
>er pågrund af at jeg har kausioneret og personen er stukket af og vil
>under ingen omstændigheder betale.jeg er ved retten blevet erklæret
>insolvent indtil april.jeg har ikke betalt i et år nu.Jeg kan ikke
>overskue det hvad gør jeg de jagter mig hvorlænge kan de blive ved med
>det ,jeg er i ribers vil egentlig gerne ud af det og få styr på det hele
>igen som jeg havde for et par år siden,idet det er belastende for
>hverdagen.hvad gør jeg???.

Hvad drejer det sig om, altså de andre penge du skylder væk?
Hvor mange penge skylder du for ham du har kautioneret for?

Har du snakket med din bank?

Kommentar
Fra : 120102360913

Dato : 16-01-02 01:11

det er bank gæld det hele de 70.000 er dem jeg har kausioneret for resten er min private gæld.jeg ejede intet af værdi da jeg skrev for pengene i banken.jeg er erklæret insolvent indtil april fordi jeg er på bistanshjælp og de mente at chancen for at jeg kom i arbejde var til stede advokaten
der arbejder for banken truer hele tiden i form af breve med at stævne mig
hvis fogden kommer hvad må de tage jeg har ikke noget der overstiger en værdi af 6000kr kan jeg få erklæringen på at jeg er insolvent forlænget'.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-01-02 10:36

Gå til en bank. De vil sikkert hjælpe dig.

Endnu bedre: Gå til en revisor. Det koster et par tusind, men han tænker på
dit bedste når han rådgiver dig. Det gør banken kun hvis det ikke er i
konflikt med egne interesser.

Mvh

Michael

"izeqb" <izeqb@secret.dk> wrote in message
news:dgg84uka8oithfai7skoir0mu8jb7rk810@4ax.com...
> On Mon, 14 Jan 2002 20:17:05 GMT, "120102360913"
> <120102360913.news@kandu.dk> wrote:
>
> >jeg har en gæld på ca 100.000kr er på kontant hjælp det meste af gælden
> >er pågrund af at jeg har kausioneret og personen er stukket af og vil
> >under ingen omstændigheder betale.jeg er ved retten blevet erklæret
> >insolvent indtil april.jeg har ikke betalt i et år nu.Jeg kan ikke
> >overskue det hvad gør jeg de jagter mig hvorlænge kan de blive ved med
> >det ,jeg er i ribers vil egentlig gerne ud af det og få styr på det hele
> >igen som jeg havde for et par år siden,idet det er belastende for
> >hverdagen.hvad gør jeg???.
>
> Hvad drejer det sig om, altså de andre penge du skylder væk?
> Hvor mange penge skylder du for ham du har kautioneret for?
>
> Har du snakket med din bank?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-01-02 22:30

"Michael Engesgaard"
skrev vedr. gæld mv.
> Gå til en bank. De vil sikkert hjælpe dig.
**************************'
Nope.
Når du først er reg. i RKI vil de færreste hjælpe. Og her er der tale om en
gæld på 100.000 til en der er på kontanthjælp.
Den får du ikke en bank til at sluge.
Div. "hjælpe-firmaer" er penge ud af vinduet. De scorer kassen, og formidler
bare en kontakt man selv kan etablere.
Løsningen er at indgå lempelige afdragsaftaler, og evt. henvise til at man
allerede er i RKI. De fleste vil hellere modtage en lille afvikling end slet
ingen på deres gæld.
Evt. bør undersøges via advokat, om banken har "handlet i ond tro" ved at
tage en kautionist ind, som måske ikke lige helt var klar over
konsekvenserne ved kautionen - og måske ikke havde økonomien til at påtage
sig forpligtelsen.
Der er kommet nye regler pr. 1. januar i år, hvor banken skal skrive under
på at der er udleveret årsopgørelse og lønsedler til kautionisten - og at en
brochure er gennemgået, hvor man bliver klar over konsekvensen ved kaution.

--
/Jens S., Esbjerg

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-01-02 16:12

"120102360913" <120102360913.news@kandu.dk> wrote in message
news:ZUG08.14481$aS.1982082@news010.worldonline.dk...
> jeg har en gæld på ca 100.000kr er på kontant hjælp det meste af gælden

100.000, det er da ikke så meget. Det burde under normale omstændigheder
ikke være nok til at blive erklæret insolvent!
Er du handikappet (ingen undertoner i spsm.) eller hvordan fremstår du som -
uden mulighed for at kunne tjene nogen penge indenfor overskuelig fremtid -
??

Hvis man har arbejde, så kan man - om ikke andet - ikke blive erklæret for
insl. pga 100.000kr.
Hvorfor får du dig ikke et sådanne?

Som Jens S. nævner, er det en god ide at se, om banken har handlet i god
tro.

> det ,jeg er i ribers vil egentlig gerne ud af det og få styr på det hele
Dem kommer du ikke ud af foreløbigt! Der kan man være læææænge!

> hverdagen.hvad gør jeg???.

Ja, fortæl hvad du egentligt render rundt og laver = "gør"

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
KGBNSA@HOTMAIL.COM_remove
CALM UNDER PRESSURE

Kommentar
Fra : 120102360913

Dato : 20-01-02 14:39

jeg er på kontanthjælp og har været sygemeldt siden 1998 er først
nu kommet i aktivering jeg er ene forsørger og skal faktisk først til
at rejse mig nu.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-01-02 19:08

> 100.000, det er da ikke så meget. Det burde under normale omstændigheder
> ikke være nok til at blive erklæret insolvent!

OBS!! En insolvenserklæring har intet at gøre med, hvor meget man skylder,
men om man har mulighed for at betale gælden tilbage eller har værdier, som
kan stilles til sikkerhed for gælden - altså en vurdering af ens økonomiske
situation på tidspunktet for fogedretssagen. I princippet kan man blive
erklæret insolvent for en gæld på 100 kr. (en gæld af den størrelse ville
ikke ende i fogedretten, men i teorien).

En insolvenserklæring gælder i 6 mdr. og i den periode, må kreditorerne ikke
forfølge dig (OBS!! gælder kun privat gæld - ikke offentlige kreditorer).

Sålænge du er på kontanthjælp har du nok ikke den store mulighed for at
slippe ud af gælden, hvis ikke du har mulighed for at afdrage den på en
eller anden måde - forsøg evt. at indgå frivilligt forlig med dine
kreditorer. Eneste anden mulighed er gældssanering, men du opfylder ikke
betingelserne for en sådan, sålænge du er på kontanthjælp.

Mvh. Rebekka

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-01-02 21:59

"Basse" <garp@get2net.dk> wrote in message
news:gCf68.144$%B3.6264@news.get2net.dk...
>
> > 100.000, det er da ikke så meget. Det burde under normale omstændigheder
> > ikke være nok til at blive erklæret insolvent!
>
> OBS!! En insolvenserklæring har intet at gøre med, hvor meget man skylder,
> men om man har mulighed for at betale gælden tilbage

Yup, enig. Og det jeg mener er, at man burde have mulighed for at kunne
komme til at afdrage 100.000. Så meget er det jo heller ikke (!?)

> En insolvenserklæring gælder i 6 mdr. og i den periode, må kreditorerne
ikke
> forfølge dig (OBS!! gælder kun privat gæld - ikke offentlige kreditorer).
?? 6 mdr, hvad så derefter ? Er gælden så nulstillet, er man erklæret
gældfri.
Bliver renterne fastfrosset i mellemtiden ?

> Sålænge du er på kontanthjælp har du nok ikke den store mulighed for at
> slippe ud af gælden
Man får da rigeligt med penge på kontanthjælp!
(blot en personlig holdning)

> Mvh. Rebekka

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-02-02 15:11

"120102360913" <120102360913.news@kandu.dk> wrote in message
news:ZUG08.14481$aS.1982082@news010.worldonline.dk...

> jeg har en gæld på ca 100.000kr er på kontant hjælp
> hverdagen.hvad gør jeg???.

Du havde ikke overvejet at finde dig et job????

Michael Kjærsgård
http://www.vindenand.dk

--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Kommentar
Fra : janesol

Dato : 02-06-02 22:18

STOP STOP ANG. DANSK GÆLDSRÅDGIVNING.
Tag aldrig kontakt til dette firma, da det er det rene fup. Tjek selv.De påstår at deres hjemmeside hedder dgr.dk men denne ejes af Djurs grupper som ikke har noget med dette fupfirma at gøre. De har hemmeligt nummer og hvis man er så heldig at få et lån hos dem er de så flinke at man ikke selv skal køre efter dette men mødes på et hotel. Udelukkende fordi der ikke findes noget kontor som man kan mødes på.
Deres fremgangsmåde består i at de "låner" dig penge men du får bare ingen i stedet holder de kreditorerne hen med en masse breve, og efter et par år skylder du dem en bunke penge for sagsomkostninger og du skylder også stadig dine kreditorer penge. Så sund fornuft, HOLD DIG FRA DEM.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-10-02 06:13

Lad os nu tage det helt roligt.A) hvis dine gaeldsposter er kun banker
og pengeinstitutter, laaneinstitutter saa kan du vaere ligeglad,da dett
er det vi kalder
private gaeldsposter og de kan ikke goere dig noget, andet end at hive
dig i fogedretten hver 3 maaned for at hoere om du ejer noget de kan
lave udlaeg i.
PRIVATE KREDITORER KAN OG MAA IKKE TAGE DIN LOEN,KUN
OFFENTLIGMYNDIGHEDER KAN DETTE OG DET ER MAX 22 PCT AF LOENEN.
Ribers er et betalingssytem som bare goer du ikke kan faa kredit og
andet betyder det ikke.Du skal arranger at du ikke ejer noget
personligt,lige fra indbo til bil til hus eller hvad det maate
vaere,naar du i fremtiden skal koebe noget koeb dette i din kones
navn,foraeldresnavn saaledes ingen kan tage dette.Hvis du checker min
home page www.angelfire.com/falcon/ninilco under jump to st.vincent saa
kan du se hvordan du kan kreditorer protect dig selv.
Det er ikke saa galt du kan ogsaa aabne en konto i udlandet og faa
visacard som du selv kan saette penge ind paa via western union danmark
disse raporter ikke til de danske myndigheder om penge transaktioner da
dette er et amreican selskab, det er jo saadanne thailuderne goer i
danmark naar de sender sorte penge hjem til deres familier i Thailand og
dette er lovligt.
Skylder du en bank penge hvor du har din loenkoto saa lav en loenkonto i
en anden bank, ingen kan roer disse loenkonto penge, du maa bare ikke
have store beloeb stoende i opsparinger da disse kan indrages.
Naar man er insolvent er der altid 2 ting du skal goere checke hvad er
privat gaeld og hvad er offentliggaeld,du kan faktisk fucke
privategaeldsposter men offentliggaeldsposter er lidt svaere at
bideskeer med haaber dette har kunne hjalpe dig lidt.
Mvh.
Nikola S.Nielsen

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-10-02 15:20

> Naar man er insolvent er der altid 2 ting du skal goere checke hvad er
> privat gaeld og hvad er offentliggaeld,du kan faktisk fucke
> privategaeldsposter men offentliggaeldsposter er lidt svaere at
> bideskeer med haaber dette har kunne hjalpe dig lidt.
> Mvh.
> Nikola S.Nielsen
>
> --

Hvad fanden er det for en holdning? Private gældsposter skylder man da til
nogle mennesker/firmaer, og man gør da sit yderste for at få¨dem betalt -
men har jo selv brugt pengene - og gør man det - ja, så skal de fleste
firmaer/mennesker også nok være imødekommende over for skyldner, og lave
nogle fornuftige afdragsordninger - således at man kan leve, men også
nedbringe sin gæld.

Hvem betaler de penge du ikke gider betale tilbage - ja det gør vi andre. Og
der er fandeme ikke fair at jeg skal betale for dit privatforbrug.

--
Martin Rise Christensen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-10-02 15:58

alokin wrote:

> ...
> Ribers er et betalingssytem som bare goer du ikke kan faa kredit og
> andet betyder det ikke.Du skal arranger at du ikke ejer noget
> personligt,lige fra indbo til bil til hus eller hvad det maate
> vaere,naar du i fremtiden skal koebe noget koeb dette i din kones
> navn,foraeldresnavn saaledes ingen kan tage dette.
> ...

Kig lige på straffelovens §283 og §23 og overvej, om det synes du har
givet et godt råd?

M.v.h.

Jonathan

--
Nyt alternativ til egen server: JSP Enterprise hotel med adgang til
Enterprise Java Beans, egen Java Virtual Machine og egen IP-adresse
(giver mulighed for eget SSL-certifikat).
http://www.jsp-hotel.dk/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-10-02 16:28

Gider du ikke skrive dette indlæg i et læseligt sprog - og gerne uden for
mange bandeord. Teksten er faktisk både vanskelig at læse og forstå.

Venlig hilsen
knud

"alokin" <alokin.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:EZ4t9.153245$Qk5.5738241@news010.worldonline.dk...
> Lad os nu tage det helt roligt.A) hvis dine gaeldsposter er kun banker
> og pengeinstitutter, laaneinstitutter saa kan du vaere ligeglad,da dett
> er det vi kalder
> private gaeldsposter og de kan ikke goere dig noget, andet end at hive
> dig i fogedretten hver 3 maaned for at hoere om du ejer noget de kan
> lave udlaeg i.
> PRIVATE KREDITORER KAN OG MAA IKKE TAGE DIN LOEN,KUN
> OFFENTLIGMYNDIGHEDER KAN DETTE OG DET ER MAX 22 PCT AF LOENEN.
> Ribers er et betalingssytem som bare goer du ikke kan faa kredit og
> andet betyder det ikke.Du skal arranger at du ikke ejer noget
> personligt,lige fra indbo til bil til hus eller hvad det maate
> vaere,naar du i fremtiden skal koebe noget koeb dette i din kones
> navn,foraeldresnavn saaledes ingen kan tage dette.Hvis du checker min
> home page www.angelfire.com/falcon/ninilco under jump to st.vincent saa
> kan du se hvordan du kan kreditorer protect dig selv.
> Det er ikke saa galt du kan ogsaa aabne en konto i udlandet og faa
> visacard som du selv kan saette penge ind paa via western union danmark
> disse raporter ikke til de danske myndigheder om penge transaktioner da
> dette er et amreican selskab, det er jo saadanne thailuderne goer i
> danmark naar de sender sorte penge hjem til deres familier i Thailand og
> dette er lovligt.
> Skylder du en bank penge hvor du har din loenkoto saa lav en loenkonto i
> en anden bank, ingen kan roer disse loenkonto penge, du maa bare ikke
> have store beloeb stoende i opsparinger da disse kan indrages.
> Naar man er insolvent er der altid 2 ting du skal goere checke hvad er
> privat gaeld og hvad er offentliggaeld,du kan faktisk fucke
> privategaeldsposter men offentliggaeldsposter er lidt svaere at
> bideskeer med haaber dette har kunne hjalpe dig lidt.
> Mvh.
> Nikola S.Nielsen
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-10-02 21:34

Hvis skriveren er en mand og vil tjene lidt SORT så kan jeg råde ham til
at sælge sin sæd - der betales 250 kr. pr portion og hvis du kan levere
6 portioner eller 8 om dagen det er 2.000 kr. sort eller 60.000 kr. sort
om måneden, på denne måde kan alle mænd komme ud af deres gæld

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-10-02 05:10

gebbe wrote:
> Hvis skriveren er en mand og vil tjene lidt SORT så kan jeg
> råde ham til at sælge sin sæd

Det er ikke sort, men skattefrit. Beløbet udbetales som
transportgodtgørelse, og skal p.g.a. anonymiteten ikke
meddeles til Told og skat.

> - der betales 250 kr. pr portion

Første havldel af beløbet udbetales først når prøven er
godkendt. Anden halvdel udbetales først efter mindst
6 måneder.

> og hvis du kan levere 6 portioner eller 8 om dagen

Huh - der er næppe nogle der kan levere så mange
sædprøver, i en godkendt kvalitet.

> 60.000 kr. sort om måneden,

Nej, men det er ikke umuligt at tjene 25.000 kr.skattefrit
i løbet af et par år.

> på denne måde kan alle mænd komme ud af deres gæld

Den form for "børneopsparing" bliver man næppe rig af

Vh Mark