/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Fejlfinde på HD
Fra : lufthoved
Vist : 446 gange
50 point
Dato : 20-08-03 18:33

Er der nogen der har forslag til gode programmer der kan fejlfinde en harddisk....

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 20-08-03 19:39

Hvilket Styresystem og disk type?

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 20-08-03 19:40

Og - Hvordan viser fejlen sig?

Kommentar
Fra : lufthoved

Dato : 20-08-03 20:59

Xp, synes bare compen er lidt langsomt og bibliotekerne er langsomme til at opdatere...
Vil bare tjekke om der er fejl på den....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-08-03 23:03

Du kan hente et program ved IBM, men du kan da bare i XP højreklikke på din HD, egenskaber undersøg nu.
Palle Hansen
Horsens

Kommentar
Fra : frp8

Dato : 20-08-03 23:17

Hej lufthoved

på denne side http://www.sysinternals.com kan du finde alle mulige rigtige gode programmer, og cpu-/disk-/file-monitor programmer som du kan bruge til at undersøge din maskine med !

Der kan være alle mulige grunde til din XP køre for langsom, for lidt ram, for lille cpu, for langsom HD, osv.

Jeg har lært en regel efter at have diveres pcer siden 1986, hver gang man få sig en ny maskine, så er den hammer hurtig den første uge, efter 2 uger så synes man den køre langsommer end den man hade før.

Hver gang du skifter til nyere Microsoft styresystem, så mister du hastighed på din maskine !

Hvis dit styresystem anbefaler 128 mb. ram så sæt 256 mb. ram i din maskine, hav altid minimum alt dobbelt så meget ram som styrestystem anbefaler, og lad vær med at installer alt muligt (lort) som du ikke har brug for på din maskine, det koster tit systemressourcer og der med bliver din maskine langsommer.

mvh.
FRP8

Kommentar
Fra : frp8

Dato : 17-09-03 22:38

Hej lufthoved

Hvad så, kunne du bruge svaret eller hvad ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-11-03 12:58

Spørgsmålet har stået længe, husk at luk det, ved at give point til den du syntes?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : lufthoved

Dato : 13-11-03 13:37

Ingen af svarene kan bruges til noget... Havde forventet noget på et højere niveau

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 50 point
Dato : 13-11-03 14:42

Er din indexeringstjeneste slået til?
Rydder du op i internet cache?
Rydder du op i \windows\temp?
Er din CPU ordentligt kølet? - Væsentligt !!!!
Installer evt en kabinet køler - Blæs ind forneden, eller ud for oven. - Forøver hastigheden, OG levetiden på alle komponenter.

Fejl ved HD viser sig hurtigt i form af egentlige fejlmeddelelser, med påfølgende scandisk behov, så du skal søge dit hastighedsproblem i andre områder.
Har du rigtigt mange mapper og filer, og sker der løbende en del ændringer, kan det prøves at slå indexeringstjenesten fra (se hjælp) - Det betyder så bare at søgning kan gå hen og blive langsommere.

Det tidligere nævnte omkring RAM er væsentligt !!

I øvrigt... Det er ofte sådan at sprørgsmålets udformning kan have indflydelse på svar niveauet. Fyldestgørende spørgsmål giver mere fyldestgørende svar.
Så vil jeg også lige sige at det tidligere nævnte site http://www.sysinternals.com/ntw2k/utilities.shtml - faktisk giver dig et entydigt svar på dit egentlige spørgsmål.
Jeg synes faktisk at dit sidste svar her er flabet, havde du niveauet du ønsker at få svar på, ville du ikke have behøvet at spørge - VEL LUFThoved?

mvh
Jens

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-12-03 01:15

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Tit bliver man udelukket af kandu, hvis man ikke lukker ved at give point, og det uanset om svarene kunne bruges, jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-03-04 16:31

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Du har jo tabt dine point i alle tilfælde, og en del mennesker har dig stående med dette uafsluttede spørgsmål.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : lufthoved

Dato : 02-03-04 17:46

Tak for svaret JensT.