/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Et godt køb: 19-21´Tommer ?
Fra : sleinbokaj
Vist : 482 gange
20 point
Dato : 13-01-02 21:21

Jeg skal snart til at købe en 19 eller 21 tommer skærm.
Jeg regner med at bruge ca. 4000-7000 Kr, men har selvfølgelig ikke noget imod at spare nogen penge hvis det kan lade sig gøre.
Jeg har selv prøvet at sætte mig ind i markedet, og jeg tænker lidt på at købe en Samsung Syncmaster 22´´, som har fået gode anmeldelser.
Hvis der er nogen der har erfaringer (gode, dårlige) om denne eller andre skærme på 19 og 21´´ hører jeg meget gerne fra dem.

Jakob

Accepteret svar
Fra : Ammitz

Modtaget 30 point
Dato : 13-01-02 21:46

Når du køber skærm, - så pas på een ting som jeg ikke var opmærksom på da jeg købte min 19" FD Trinitron Skærm (Sony). De vandrette striber på skærmen er så tydelige, at de gør øjnene trætte, og til tider bevirker at jeg ikke kan se stregtykkelsen på de linier/streger jeg selv tegner på skærmen.
Kør et sted hen, hvor du har mulighed for at se alle skærme sat op, - eks. messer el. lignende, - og forhast dig ikke, hvis det ikke er strengt nødvendigt.
Ammitz

Godkendelse af svar
Fra : sleinbokaj

Dato : 13-01-02 22:08

Tak for svaret, forresten, er der nogen der ved om det er muligt at bestille ting fra udlandet (USA) da monitorer jo er meget billigere der ?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-01-02 15:29

> Jeg skal snart til at købe en 19 eller 21 tommer skærm.
> Jeg regner med at bruge ca. 4000-7000 Kr, men har selvfølgelig ikke
> noget imod at spare nogen penge hvis det kan lade sig gøre.
> Jeg har selv prøvet at sætte mig ind i markedet, og jeg tænker lidt på
> at købe en Samsung Syncmaster 22´´, som har fået gode anmeldelser.
> Hvis der er nogen der har erfaringer (gode, dårlige) om denne eller
> andre skærme på 19 og 21´´ hører jeg meget gerne fra dem.
>
> Jakob
>

Samsungs NF serie er utroligt meget monitor for pengene!
Kniber det lidt er DF også fantastisk! Jeg står og venter på min 957DF, som
jeg havde mulighed for at se på et Radeon kort (Læs: Ordenlig 2D grafik). Og
den stod fantastisk rent! Jeg havde en kender til stede som også var
imponeret! DF serien er i realiteten en hulmaskeskærm, men det eneste man
ser til det er at den måske kan have lidt svært ved at vise HELT hvid farve.
Til gengæld har den ikke de 2-3 vandrette linier:)

kig på www.samsung.se

Jonathan