/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Græsplæne
Fra : Frants
Vist : 488 gange
5 point
Dato : 18-08-03 09:04

Hvornår er det godt at så græs?

Frants Walther

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-08-03 09:22

Iflg. www.havenyt.dk er den bedste årstid august.

mvh ans

Kommentar
Fra : fulla

Dato : 18-08-03 09:23

Iflg. mit planteleksikon, skulle det være godt at så græsplæne fra midten af august til udgangen af september(eller midt i april til 31. maj) . Plænen skal derefter have fred i ca. 2 mdr. Hvis vi bare får lidt vand nu, er det med at komme i gang.
God fornøjelse
Fulla

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 18-08-03 12:24

Årstidsmæssigt er det faktisk fint nu, mens jorden er varm. Men det gjorde ikke noget, at der kom lidt mere vand - der er endnu ikke så meget fugt i jorden. Men: Så du bare - så må du jo evt. lige spæde til med lidt vanding, hvis regnen udebliver.

Mvh Erling