/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Tilbage levering
Fra : silas
Vist : 559 gange
400 point
Dato : 18-08-03 08:16

Jeg har solgt en autoradio som privat person i den blå avis, køberen så radioen og købte den som beset.
Radioen sad i min bil og han så at den virkede.
Nu vil han tilbage levere den fordi den ikke har orange belysning men grøn,køber så den tændt med grøn belysning.

Hilsen Claus

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 18-08-03 08:25

Hvis han har købt den som beset, vil jeg da gætte på, at bordet fanger. Der er jo tale om "second hand". Det var da også en utrolig dum undskyldning for at lade handlen gå tilbage, bare den virker...
Havde du vidner på handlen?
Mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 18-08-03 08:35

Hej

Købt som beset - havde du selv lavet et stykke papir til dig selv og ham, hvor der stod dette??? For så fanger bordet helt sikkert. Det er altid en god idé at lave et stykke papir på hvad det er man har solgt og at det er købt som beset - som både sælger og køber skal underskrive (og så et kopi til Jer begge). Men det er jo altid let at være bagklog.

De juridiske ting i det kender jeg ikke, men jeg syntes du skal holde fast i dit - han HAVDE jo set den.

Held og lykke.

Med venlig hilsen Ruder4

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 18-08-03 09:40

Hvor lang tid efter handelens indgåelse ønskede køber at returnere varen??
Er der udfærdiget nogen som helst form for salgsdokument?
Hvad var salgsprisen?

Kommentar
Fra : silas

Dato : 18-08-03 10:14

Der er ikke lavet noget salgsdok. (Så hvis jeg var fræk nok kunne jeg jo endtligt melde den stjålet,det kunne jeg dog aldrig finde på)
Den blev solgt i går.
pris 4000kr.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 400 point
Dato : 18-08-03 10:17

http://www.fbr.dk/raad/forbruger/alle/raad015/

Har du ikke lovet ham returret, har han det ikke. Kun hvis varen er defekt eller mangelfuld kan køber lave vrøvl.

Godkendelse af svar
Fra : silas

Dato : 18-08-03 10:27

Tak for svaret 3773.