/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
murmaling
Fra : gal
Vist : 5777 gange
100 point
Dato : 16-08-03 21:27

er der nogen der ved hvad der er bedst til prisen af forskellige murmalinger

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 17-08-03 00:17

Det kan godt betale sig, at regne lidt på, hvor meget maling, der skal bruges, og så gå rundt og få noge tilbud. Du kan tit presse prisen. 10 -20% rabat er ikke usædvanligt for mig, når jeg køber maling, uanset om jeg maler hus eller billeder.

Selvfølgelig har malingens kvallitet noget at sige, men langt vigtigere er dit forarbejde. Det er nemlig det der betyder mest i forbindelse med afskalning.

Kommentar
Fra : skodmaler

Dato : 17-08-03 09:33

hvilken murmaling du skal bruge kommer an på hvilken bund du maler på, hvis det er en facade der er malet, og du ikke ved hvad der er brugt sidste gang, vil jeg anbefale en emulsions maling, den spænder ikke så hårdt og muren kan ånde igennem den. Men er det en ubehandlet facade vil jeg anbefale en silikat maling, den er lidt dyre men meget bedre da den er mere difusions åben og bedre tillader muren at ånde. Med hensyn til prisen, så er det rigtigt hvad A.C.Rosmon skriver, gå rundt og spørg de forskellige farvehandler og prutte lidt om prisen, og der kan du også få en god vejledning om hvordan dit forarbejde skal gøres.......

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 17-08-03 10:17

Der er da mange der foretrækker malinger af skalflex typen, men den har i hvertfald én ulempe, du SKAL male en HEL SIDE ad gangen, da man ellers TYDELIGT kan se hvor du har holdt pause. Du skal også druge din spand farve inden for et begrænset tidsrum, og du skal være meget ensarteti din opmåling af vandmængde. Den er nok den sværeste, -- ...... men flotteste.

Har du overvejet om du skal bruge mere end én farve?
Hvis der er nogle udspring og bånd på huset, kan det være flot, at lave dem i en anden farve, end selve facaden. er der forskubbede bånd, kan det være smart at lave det yderste bånd lysest, og jo længere du kommer ind, jo mørkere og mere grå laver du farven. Kun små farvespring. Derved får du tilført bygningen mere dynamik, uden der bliver rigtigt mærke til det, det ser blot flot ud. Du kan også male vinduesnicherne et par toner mørkere end din facadeflade, derved får du altid sol på dit hus, også selvom huset er mørkegrå, nicherne er sorte, og det er gråvejr.

Brug farver der er i familie med hinanden,og klæder hinanden. Har du brug for lidt hjælp til at farvesætte huset, kan du prøve at maile et foto af huset, og samtidigt fortælle hvilke farver i har overvejet til a.c@rosmon.dk

Du kan se lidt af det jeg laver på www.rosmon.dk

Mvh
A.C.Rosmon
kunstner

Kommentar
Fra : nielsen200

Dato : 11-10-03 23:03

der findes mange kvalitetsmalinger på markede, men rigtig nedvask, afrens, grunding er garenti for godt arbejde.
du skal også passe på hvad sokkel du har på huset, gamle huse har til feks. kampestenssokkel, er det det så kan du ikke bruge alm murmaling, så skal der bruges skalcm 100 eller cempexo ( to eneste jeg kender på markedet. ) det skal du på grund af fugt, alm murmaling vil altid begyndec at skalle af

Kommentar
Fra : badass11

Dato : 21-11-03 21:08

http://www.skalflex.dk/show.asp?ID=96
http://www.sadolinfarveland.dk/default.asp?id1=81&kategori1=4d
http://www.liwa-maling.dk/varedetalje.php4?vareid=44&gruppeid=7

Murmaling er en vandfortyndbar, olieforstærket og selvrensende facademaling med god vedhæftning.
Murmaling er diffusionåben så muren kan ånde.
Overfladen skal være ren, fast og tør.
Tidligere kalkede overflader afrenses til fast bund.
Det bedste maleresultat opnås ved 2 påføringer.
Teglstens- og nypudsede facader må ikke males fø afhærdning ( 1 - 2 år )
Stærkt sugende overflader grundes med Forankringsgrund.
Mal aldrig i solskind og på varme overflader. Eller ved temperaturer under + 5 grader. C.
Type : Olieforstærket emulisionsmaling.
Tones i pastelfarver.
Glans : 05
Tørretid : Ca. 1 time ved 20 gr.C.
Overmalbar efter min. 24 timer.
Påføring : Pensel, rulle eller sprøjte.
Dækkeevne: Ca. 6 - 10 kvm. pr. ltr.
Fortynding : Vand.
Rengøring : Værktøjet rengøres i vand.
Opbevaring : Frostfrit.

5 liter. Pris: 299.00 DKK. Køb
10 Liter Pris: 499.00 DKK. Køb

Kommentar
Fra : nielsen200

Dato : 22-11-03 00:03

badass11
tro nu nok du går lidt på kompromi med de priser du oplyser, lyder ikke som særlig god kvalitet, de er langt dyrer

Kommentar
Fra : badass11

Dato : 22-11-03 06:11

man skal ikke altid købe det bedste eller det dyreste mener for det her er udemærket

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 22-11-03 09:28

Priserne er såmænd gode nok, alt efter hvor i landet du bor, og hvilke rabatter du kan forhandle hjem.

Kommentar
Fra : nielsen200

Dato : 22-11-03 23:56

kommer nu meget an på hvor tit man gider at male.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 23-11-03 10:37

det har eventyrligt meget at sige hvordan din bund er. Det er her grunden til de største problemer som oftest findes.

Kommentar
Fra : badass11

Dato : 23-11-03 11:26

jeg ved ikke om det måske kunne være en ide at årime bunden først

Kommentar
Fra : gal

Dato : 23-11-03 12:22

hvad er årime

Kommentar
Fra : badass11

Dato : 23-11-03 16:25

primer undskyld

Kommentar
Fra : g.lykke

Dato : 30-12-03 21:49

hvis du vil være på den sikre side, undgå afskalninger senere, bør du vælge en olie-emulsionsmaling og husk at købe den i en håndværkerkvalitet.
denne type fås desværre også i billigudgaver,
jeg har gode erfaringer med Stærk murmaling (Sadolin) , og Mursitt (Butinox)
1. gang fortyndes malingen ca 10 %, og sidste gang ufortyndet.
god arbejdslyst

g.lykke