/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
ovn-bagte kartofler
Fra : Babe2009
Vist : 3548 gange
150 point
Dato : 15-08-03 17:35

hej (igen)

nogen der kan hjælpe mig med hvor lang tid ovnbagte kartofler skal ha...??

de er sådan.. "normal" størrelse allesammen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-08-03 17:38

Hej igen...
Det går da helt i kage med den madlavning - Mexikanere har ikke kartofler
Prøv at gennemse et af alle de her links http://www.google.dk/search?q=Opskrift+bagte+kartofler&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=cr%3DcountryDK
Ellers bare gi' dem en omgang i ovnen, og prik i dem som ved kogte... når de kan slippe af sig selv, så er de færdige
Søren

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 15-08-03 17:41

Det kan man ikke bare sådan - det afhænger af ovnens temperatur - kartoflernes temperatur ved indsætning - kartoffelsorten - om de er pakket i staniol eller ikke; men alligevel vil jeg give dig et bud på ca. 5 kvarter!

MVH

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-08-03 17:42

Prøv denne... det er godt nok fyldte ovnkartofler, men den lyder tiltalende
Citat
Fyldte bagte kartofler
Ingredienser

8 store bagekartofler
2 dl creme fraiche
100 g smør
Salt, peber, aromat og tzatziki krydderi

Tilberedning
Kartoflerne skures og koges knap møre. Der skæres et låg af kartoflerne. Kartoflerne udhules og kartoffelkøddet kommes i en skål, hvor det røres sammen med resten af ingredienserne. Kartoffel(mosen) fyldes tilbage i kartoflerne, der gratineres med rasp og bages i ovnen ved 175 grader i ca 20 min.

Accepteret svar
Fra : frieda

Modtaget 160 point
Dato : 15-08-03 17:56

1 times tid ved 200 grader
frieda

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-08-03 18:03
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-08-03 18:44

En kartoffel pakket ind i staniol ind i en kold ovn sættes til 200 gr. i en time.
Emesen.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 15-08-03 19:53

men hvorfor pakke dem ind i staniol???? Spild af energi... de skal bare skures, man skærer et kryds på midten (så de ikke eksploderer!) og giver dem en solid time v. 200 grader.

Mmmmm- jesper kan et trick m. fyldte kartofler. Han koger dem godtnok ikke, men bager dem en tre kvarter, tager kartoffelkødet ud og blander det med cremefraiche og sprødstegte bacontern... back in the potato og et kvarter mere...sådan!!!

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 15-08-03 21:17

de eksplodere ikke
frieda

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 15-08-03 21:33

nej, ikke når der er et kryds i!!! (har set en der revnede engang... det er sjovest når indmaden blir _i_ kartoflen!)

Kommentar
Fra : ALR

Dato : 15-08-03 21:41

Hej Babe 2009

Hvis du har travlt, og vil spare strøm, så tryk et søm i hver kartoffel (fra toppen) så tager det ca 45 min. ved 200 grader
velbekomme

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-08-03 06:32

-> ALR
Det skal sikkert være sundt... især hvis du bruger galvaniserede søm
Hvor mange bar skal jeg stille min sømpistol på til en kartoffel

Godkendelse af svar
Fra : Babe2009

Dato : 20-08-03 07:41

Tak for svaret frieda.