/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
friture -løgringe
Fra : Babe2009
Vist : 3447 gange
150 point
Dato : 15-08-03 14:30

hejsa...

nu er det sådan at jeg skal holde mexikansk aften i aften....

og jeg mangler en "opskrift" på hvordan man laver løgringe... jeg kunne forestille mig at det er noget med noget rasp og friture stegning...

håber der er nogen der ka hjælpe mig..

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 160 point
Dato : 15-08-03 14:39

Hej Babe2009... skal du virkelig vente til 2009
Hvis du tænker på de engelske løgringe "battered onions", så laver du bare en ½-tyk dej af mel, æg og øl eller vand. Dyp så dine løgringe heri og så direkte over i fritteren.
Du kan også købe færdiglavede løgringe af samme type i Netto og Fakta
Hygge med festen...
Søren

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 15-08-03 14:40

>Babe2009

Jeg synes ikke du skal bruge rasp, men panér i æg og f.eks rugmel. Det bliver godt.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 15-08-03 14:43

Nå ham CLAN er så hurtig Lyder også godt.

Hvis du vælger "min", så skær ikke løgringene for tyndt.

Ram

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 15-08-03 14:43

Hej

Du kan bruge denne dej til dine løgringe, dn buger jeg også til champignon og rejer, og hvad jeg nu får lyst til

Orlydej:
125 g mel
1/4 æg
1 dl øl
1/2 dl lunkent vand
1/4 dl olie
salt og sukker
1 pisket æggehvide

Mel, æg, øl, vand, olie, samt salt og sukker piskes sammen til en glat dej. Hviler 1 time, hvorefter den stiftpiskede æggehvide vendes i. Dejen skal straks anvendes når de piskede hvider er blevet tilsat.

Løgene dyppes i dejen og frituresteges i olien

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : Babe2009

Dato : 15-08-03 14:43

okay..

du har her ikk en mere... direkte opskrift??

mere så jeg ikk får ødelagt dem.. de er jo en rimelig vigtig del af en mexikansk aften...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-08-03 14:45

NB: Der er også en opskrift-samling at finde på http://www.appetizer.com/products/battered_or.htm

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-08-03 14:47

Up... forkerte link - her er det rigtige http://www.eeecooks.com/recipes/2002/06/22/onions.html
Citat
Ingredients:

oil, vegetable
1 large onion, yellow
2/3 cup flour, all-purpose
1 bottle beer (Bass Ale)
salt, kosher

Godkendelse af svar
Fra : Babe2009

Dato : 15-08-03 17:33

Tak for svaret CLAN.