/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
konstruktion af have pavillion
Fra : globus
Vist : 2816 gange
100 point
Dato : 12-08-03 13:35

Jeg kunne godt tænke mig at bygge en sekskantet havepavillion ved hjælp af genbrugs materiale feks. bruge nogle dannebro vinduer. Jeg kunne godt tænke mig at få fat i en tegning eller en bog så man har en ide om hvordan man kommer i gang.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-08-03 16:46

Hvis du måler vinduets bredde + en stolpe (3"/7,5cm), så har du modulmålet til din sekskant. Radius til din cirkel er også dette mål og samme mål kan markeres rundt i din cirkel til seks stolper. Konstruktionen af taget kan du se på linket neden under.
Ikke en tegning men en idé.
http://www.aktivude.dk/administration/vistekst.asp?ID=121
God fornøjelse til dit projekt, og husk mulighed for god udluftning, ellers bliver den hed.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : Frants

Modtaget 100 point
Dato : 13-08-03 09:38

Hvis du klikker ind her http://www.doityourself.se/
vil du finde en masse skønt du kan købe i butikken.

Svensk Byggtjäenst har udgivet en lang række instruktive bøger og film
om at bygge i træ.

Denne bog er god:

Små hus att bygga själv
Pris: 166:-

Du kan også købe en video med tilhørende instruktion om
hvordan du bygger en sekskantet havepavillion.

Jeg kan varmt anbefale det hvis du kan li' at bygge i træ.

Frants

Godkendelse af svar
Fra : globus

Dato : 24-08-03 10:14

Tak for svaret Frants.